חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על האסטרטגיה השיווקית בימינו

מאת: אברהם אלוןשיווק30/07/2009948 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

על אסטרטגיה ומשמעותה המעשית

מהי בעצם 'אסטרטגיה'? אותו מונח עלום ומסתורי הכולל דברים רבים כל כך, ובאותה שעה כל כך קשה להגדרה.

 באחד הלקסיקונים מצאתי את ההגדרה הבאה: "תורת התכנון, ההכנה והניהול של פעולות בקנה מידה גדול, תוך התוויית שיטות הפעולה להשגת מטרות מוגדרות".

 בלקסיקון אחר ניסחו את המונח כך: "התורה העוסקת בתכנון ובהפעלת המשאבים של ארגונים שונים לשם השגת מטרות ארוכות טווח".

כמובן שהגדרות אלה, כוחן יפה כמו כוחן של הגדרות רבות אחרות, שבהן נמצא ניסוח שונה במקצת.

 המכנה המשותף לכולן הוא ההיקף הגדול של התכנים בהם עוסקת האסטרטגיה. בהגדרה הראשונה מושם הדגש על קנה המידה הגדול של הפעולות ובהגדרה השנייה שמו את הדגש על הטווח הארוך של המטרות.

 ואכן, האסטרטגיה ממקדת את העיסוק במימדים הנרחבים של ההתנהלות של גופים וחברות, ארגונים ומוסדות, קבוצות ומפלגות, ובעצם כל גוף שהוקם כדי להגשים חזון, להגיע למטרות מוגדרות או כדי לקדם אותן.

 לפיכך אני סבור שבמאה זו שלנו, אפשר כבר לדבר ללא רתיעה על אסטרטגיה של עיריות, של ועדי שכונות, של ועדי בתים, של משפחות ואפילו של יחידים. כל אלה זקוקים כיום להכיר את או להתמחות בכל או במרבית הפעילויות שנכללו במונח 'אסטרטגיה' בשתי ההגדרות שהבאתי בפתיחה.

 מה מייחד אם כך את האסטרטגיה? מהם קווי המתאר והאופי המיוחדים שלה?

 כדי להמחיש את משמעות העניין אומר שהאסטרטגיה היא אותה גישה המחייבת אותנו לראות את הדברים באופק רחב יותר, במימדי עומק גדולים יותר, לטווחים ארוכים יותר, מנקודות מבט מגוונות יותר, תוך בחינת השלכות מרחיקות לכת יותר, וכל זאת אגב ראייה בהירה וניתוח שקול של קשרי הגומלין והשפעות הגומלין בין כל חלקי הפאזל של המעשה האסטרטגי.

האסטרטגיה היא  תהליך בו נקבעות:

?                       המטרות – לאן רוצים להגיע או מה רוצים להשיג.

                      הקהלים – למי רוצים למכור ובאיזה עדיפות.

?                       הטקטיקה – באיזה שיטות נשתמש כדי שנהיה מושכים ותחרותיים.

?                       דרכי הפרסום – באיזה היקף נפרסם, באיזה מדיות, איזה מסר נעביר.

?                       יחסי הציבור – איך נבנה מודעות ציבורית ותדמית למוצר/ים שלנו.

מהם השלבים והמהלכים של קביעת האסטרטגיה השיווקית:

 ?   הגדרת המוצרים העיקריים שצריך לשווק.

?   הגדרת קהלי המטרה העיקריים אליהם יש לפנות.

?   הגדרת שיטות השיווק העיקריות בהן יש לנקוט.

?   הגדרת מנגנוני המכירה העיקריים.

?   הגדרת צינורות הפרסום באמצעותם ניתן להגיע לקהלי היעד.

 הדרכים לשימור הלקוחות  והעמקת נאמנותם.

חתך האסטרטגיה השיווקית

      "מה?"                        למי: (כדוגמא)

·        לפתח                    בחתך הגילאי

·        לייצר                        בחתך המגדרי

·        למכור               בחתך הסוציו אקונומי

·        לייבא                בחתך הגיאוגראפי

·        לבטל                בחתך סגנון החיים

                       איך?

·        שיטות הפצה

·        מקומות מכירה

·        מבחני טעימה/נהיגה

·        אפיקי פרסום

·        קידום מכירות

מול מה:

·        הלקוחות

·        המתחרים

·        הטכנולוגיה

·        המצב הכלכלי חברתי

·        המצב הביטחוני

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אברהם אלון

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב17/06/131651 צפיות
רוב המשפחות בארץ הן רב דוריות. למרות "הדבק החברתי" האופייני לישראל נוצר פער גדול, לעיתים לא ניתן לגישור, בין הדור המבוגר (סבים וסבתות) ובין הדור השלישי (נכדים ונינים). ההתקדמות הטכנולוגית המואצת, קצב החיים המטורף, המרדף אחר כסף, תהילה והישגים, מאפיינים את הדור הצעיר ומותירים את הקשישים הרחק מאחור. לעיתים יש תחושה כבדה של ניכור אמיתי, חרף האהבה והכבוד ההדדיים. האם העניין "אבוד"? מה ניתן לעשות בפועל? המאמר מתאר את סיבות התופעה ושורשיה ומציע פתרונות מעשיים רבים.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב15/08/101540 צפיות
אדם זקן, אלמן, אב לשלושה וסב לשבעה, יושב ומהרהר בחייו ובמצבו. עולים במוחו מחשבות אודות הקשר המשפחתי, תכיפות הביקורים, מהות ועומק היחסים הבין דוריים. חרף המסקנות העגומות יש שביב תקווה במחשבותיו.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב25/01/102312 צפיות
מחקרים עדכניים מערערים על המוסכמות המקובלות לגבי תפקודו של המוח המבוגר. מתרבים הסימנים שגם בגיל מתקדם אפשר לשמור על חדות המחשבה ולשמר את רוב היכולת השכלית, חרך העלייה בגיל. המאמר מספר על דוגמא אחת מרתקת בנושא חשוב זה.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב08/12/091366 צפיות
האם אדם מבוגר או קשיש יכול ללמוד כמו בימי נעוריו? האם יכולת החשיבה שלו או זיכרונו מאפשרים לו ללמוד? מה אומרים המחקרים החדשים בנושא? מדוע מסקנותיהם מפתיעות אפילו את חוקרי המוח?

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב28/11/091648 צפיות
מה גורם לו לאדם לשוב לעברו בתכיפות הולכת וגוברת, ככל שגילו מתקדם? איזה מין דיאלוג מנהל האדם עם גילו? מהן נקודות המבט השונות מאד של השניים? כולנו חובבי נוסטלגיה, בעת שהיא מובילה אותנו אל אחרועים מרגשים או חיוביים בחיינו הפרטיים או הלאומיים. במאמר - מבט אחר על הנושא.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב07/11/091258 צפיות
בישורת האחרונה של החיים נוטה האדם להתמקד בעברו. העתיד נראה לו קצר, בעייתי, קשה. המאמר קורא להפנות את הראש קדימה ו"להמציא" עתיד אליו כדאי לשאוף ולמענו כדאי לחיות.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב04/11/091672 צפיות
הררי מילים נכתבו על הזיקנה. דוד אבידן המנוח כתב: "אדם זקן - מה יש לו בחייו"? אכן, הזיקנה נתפסת כמאוסה, עלובה, מסכנה. אומרים שהצעירים שונאים את הזקנים כיוון שהם מראים להם איך ייראו פעם. ואילו הזקנים שונאים את הצעירים כיוון שהם מזכירים להם איך הם עצמם נראו פעם. האם אין מנוס מזיקנה כזו? היש דרך לחיות קשישות וזיקנה מאושרות? איך עושים את זה? על כך - במאמר.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222697 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213939 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/214092 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175522 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162716 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/163039 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162131 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica