תארו לכם את יאיר (שחקן פוקר נלהב) מבקר באתר שלכם. אתם מוכרים באתר ספר שמלמד איך לשפר את רמת המשחק, מציג טיפים לשחקני פוקר מתקדמים וכד. הוא מאד מעוניין במה שאתם מציעים לו באתר, אך עדיין לא מוכן לרכישה מיידית.
הוא עדיין מתאושש מחופשה ארוכה בה הוציא המון כספים ובקושי מתמודד עם התשלומים שמשך בכרטיס האשראי שלו למשחקי הפוקר באינטרנט.
הוא נכנס לדף ובו יש טופס המכיל שדות לרישום ומתבקש למלא את הפרטים שלו במידה והוא מעוניין לקבל מידע נוסף אודות הספר.
הוא מיד נלהב וממלא את הטופס, שם פרטי ,משפחה,כתובת דואל וכד.
תוך שניות ספורות מקבל מייל שנשלח אישית ליאיר הכולל סיכום ופירוט התועלת שברכישת הספר ומספר טיפים שיכולים לעזור. כל זאת מגיע באופן מיידי.
מספר ימים מאוחר יותר מקבל יאיר מייל נוסף שמנוסח כגון זה:
"היי יאיר,
אני משער שאתה עסוק, במיוחד בתקופת החגים, העוברת עלינו בימים אלו.
הרשה לי ליצור איתך קשר על מנת לידע אותך על המבצע המיוחד של הספר "איך לנצח בפוקר" שבו אתה מעוניין".
יאיר כבר כמעט שכח שהוא רצה לקנות את הספר הזה, המייל פתאום מזכיר לו שהוא באמת צריך לשפר את רמת המשחק שלו.
הוא רושם הערה "לקנות ספר" ביומן וממשיך לעיסוקיו היום יומיים.
מספר ימים מאוחר יותר, שוב מקבל יאיר מייל, בו מוזכר אודות המבצע הקרב לסיומו בצירוף טיפ עסיסי מבין שורות הספר.
יאיר מבין שלא נותר זמן רב, ומחליט מיד לרכוש את הספר שלכם "איך לנצח בפוקר".
כל מייל שנשלח ליאיר הוא אוטומטי, לא הייתם צריכים לחכות שירשם, לא הייתם צריכים למען את יאיר ברשימה ובטח שלא הייתם צריכים לשלוח לו מייל כל מספר ימים.
הדוגמא שלעיל ממחישה איך סדרה של מיילים אוטומטיים יכולה לשמש לכם ככלי שיווקי קסום (ללא כל יד אדם) לאתר האינטרנט או העסק שלכם.
עכשיו, קחו לעצמכם דקה וחשבו "איך הייתי משתמש/ת בסדרה של מיילים אוטומטיים באתר שלי".
לא. אני רציני. עצרו וחישבו. הדוגמא שכאן בקלות מראה כיצד להוסיף נתח חדש של הכנסות לאתר שלכם מכיוונים שלא צפיתם.
אבל אני לא מוכר שום דבר באינטרנט ?
טריק שיווק הקסם יכול לעבוד על כל עסק.
אתם לא צריכים למכור משהו רק באינטרנט בשביל שזה יעבוד.
לדוגמא:
בוא נדמה שיש לכם עסק, מספרה ועיצוב שיער. אתם שואפים להגיע לקהל של גברים צעירים המחפשים מודרניות ועיצובי שיער אטרקטיביים.
חלק מהשירותים שלכם זה לבנות לכל אחד עיצוב המתאים בדיוק לתווי הפנים ולקווים האישיים שלו.
באתר שלכם אתם בונים טופס פשוט, משהו כזה:
"גברים, עיצוב השיער שימשוך אליכם את כל הבחורות. קבלו הדגמת חינם במייל הבא."
לאחר שיאיר מילא את הטופס הוא מקבל מייל הכולל סיכום של טיפים קצרים אודות עיצוב שיער ותספורות המתאימות למאפייני שיער שונים ומגוונים.
במייל גם מוזכר שאתם מומחים בתחום ושהמספרה שלכם נותנת פתרון באופן קבוע ללקוחות ומקדמת את מהפיכת עיצובי השיער.
לאחר מספר ימים נוספים, מקבל יאיר מייל עם טיפ נוסף, הפעם מדובר על איך חפיפה בשמפו אחר יכולה להוביל לתוצאות שונות.
יאיר מתחיל להבין כמה אתם מומחים בתחום. אבל לא פחות חשוב, הוא מבין כמה הוא מעדיף פשוט לשלם למישהו אחר שיטפל לו בעניינים האלה.
אין לו הרבה זמן, עכשיו שהתחיל לנצח ולשבור את אתרי הפוקר. מיד מרים את הטלפון ומצלצל לקבוע תור למספרה.
מה עוד חשוב לי לדעת ?
חשוב שהתוכן של המייל האוטומטי יהיה שימושי.ניתן להוסיף קצת חומר שיווקיעל המוצר או העסק שלכם.
בדרך כלל חשוב להוסיף מידע וטיפים רלוונטיים על מנת לגרום ללקוחות לבסוף "לשלוף את הארנק".
צריכים לשאוף לפרסונליזציה (שדות אישיים מותאמים), מה שמבדל את "יאיר" וגורם לו להרגיש מיוחד, הדבר מגביר מאוד את אחוזי התגובה.
חשוב לעשות) טסט (ניסיון לפני ששולחים את המייל האוטומטי.
בדקו שהמייל לא נתפס באחד ממסנני הספאם, בדקו שהנמענים מקבלים את המיילים בסדר הנכון וכד'.
זהו, חמושים בידע חדש, אתם מסוגלים כעת לייצר תזרים חדש של הכנסות שיביא לרווחים נאים מאד בעקבותיו.
חברות אינטרנט ואתרים משתמשים באסטרטגיה הזאת ככלי הבסיס שלהם ליצירת לקוחות חדשים.
הם עושים זאת משום שזה עובד!
כבר החלטתם איך תנצלו את המייל האוטומטי בשביל העסק שלכם?
יוסי האפרתי,
אימייליון בע"מ
שיווק, חשיפה ודיוור אלקטרוני
http://www.emaillion.net