גיוס לקוחות בעידן הרשת - 29 דרכים לאיסוף כתובות דוא"ל עבור העסק שלך
מאת יוסי האפרתי*
בניית מאגר לקוחות והקפדה על שמירת קשר הם כלים שיווקיים יעילים ביותר לפיתוח העסק והצלחתו.
ישנן דרכים רבות ומגוונות להביא אנשים להירשם לרשימת דיוור חוקית של העסק. ריכזנו למענכם רשימה של 29 הדרכים היעילות ביותר לאיסוף כתובות דוא"ל – לכם נותר לגזור, לשמור ולבצע!
1. כרטיס ביקור - כלול הצעה להרשמה לניוזלטר בגב כרטיס הביקור שלך.
2. תערוכות וכנסים - הכן חוברת הרשמה לכל באי התערוכה או הכנס ובקש אתרשותם לשלוח דיוור אלקטרוני.
3. חתימת הדואר שלך - כלול קישור להרשמה לדיוור בכל חתימת דואר אלקטרונישאתה שולח.
4. פנקס כתובות- בקש מכל כתובות הדוא"ל שבפנקס הכתובות, כגון באאוטלוק אוב-Gmail, להצטרף לרשימה שלך.
5. אתרי מסחר מקומי – הצטרף לאתרים, שלח דוא"ל לחברי הקהילה, ספר עלשירותיך ובקש כי יירשמו לקבלת הניוזלטר שלך.
6. ערוך אירוע משלך - גלריות לאומנות, חברות תוכנה, חנויות, קמעונאים,יועצים ועוד - כולם יכולים לערוך אירוע משלהם ולבקש את המשתתפים להירשם.רבים מלקוחותינו העושים זאת אחת לרבעון מספרים על הצלחת השיטה.
7. מועדון יום הולדת – שלח הצעה להצטרף למועדון יום הולדת, והצע מתנהמיוחדת לנרשמים.
8. תמריץ לעובדים - שלם להם חמישה ש"ח על כל כתובת דוא"ל תקפה שהם מביאים –ומאגר הנרשמים יגדל פלאים.
9. כולם אוהבים חינם – הצע משהו בחינם כגוןPDF, סרטון הדרכה וכו' - והפוךאת המבקרים בדף לנרשמים כ opt-in בטופס הרשמה.
10. המלצת לקוחות - בקש מלקוחותיך להמליץ עליך. בתמורה, הצע להם הנחה.
11. Bouncebacks – אם נתקלת במיילים חוזרים, אל תתעלם מהם! שלח גלויה אוהתקשר ובצע עדכון של כתובת הדוא"ל שלהם.
12. החלפת קישורים -החלף קישורים עם בעלי ניוזלטרים אחרים. כלול בדיוורשלך קישור לדף ההרשמה שלהם ובקש מהם לכלול קישור מהדיוור שלהם לדף ההרשמהשלך.
13. קידום האתר SEO - הקפד לכתוב את תוכן האתר שלך עבור מילות המפתחהרלוונטיות לך. קידום נכון יאפשר לך להופיע במקום מרכזי בתוצאות החיפוש –יותר גולשים באתרך, יותר סיכוי להרשמה.
14. דיוור מתנות - שלח לאנשים מתנה ממשית – בקש לשם כך את כתובת הדוא"לוכתובת דואר למשלוח.
15. הצעה אטרקטיבית למימוש - אם ברשותך רשימה של כתובות דואר ללא דואראלקטרוני, שלח הצעה בדיוור ישיר, אשר ניתן לממשה רק אם נרשמים לרשימתהתפוצה שלך.
16. טופס opt-in - כלול טופס opt-in בכל דפי האתר שלך.
17. חלונות קופצים – התקן באתרך "שומר לעוזבים" - כאשר מישהו מנסה לעזוב אתהאתר שלך, יצוץ חלון ובו טופס הרשמת כתובת הדוא"ל.
18. שלח לחבר בדוא"ל - כלול בכל דוא"ל יוצא קישור "שלח לחבר", על-מנת שמישרוצה להעביר את המייל שלך לאדם אחר, יוכל לעשות זאת בלחיצת כפתור.
19. שלח לחבר באתר – אפשר אופציה זו גם לגולשים אקראיים. כלול קישור "שלחלחבר" בכל דף באתרך.
20. הצטרפות של "חברים של.." - כלול במייל קישור לטופס הצטרפות, גם לכאלושהמייל הועבר להם ע"י חבר אחר.
21. הצטרף לקהילות – צור חשיפה והשתמש במבצעים ואטרקציות על מנת לגרוםלמבקרים להירשם לרשימת הדיוור שלך.
22. "לאי-מייל בלבד" - הצע הנחות לרכישות ואפשר רק למשאירי כתובת דוא"לליהנות מהן.
23. טלמרקטינג – הדגש לאנשיך: כל עובד המדבר בטלפון, לא מנתק לפני ששאל אםאפשר להוסיף לרשימת התפוצה (ושולח מייל לאישור).
24. גירוי באמצעות תחרות - ערוך תחרויות בין עסקים שנרשמו לרשימת הדיוורבתמורה לפרס מחבילת המוצרים שלך - ובכל שבוע הכרז על הזוכה בעיתוןהאלקטרוני.
25. Tradeshows - סרוק את כל כרטיסי הביקור שאספת לתוך גיליון אלקטרוני,הקפד לבקש רשות לשלוח דיוור אלקטרוני וסמן את הכרטיסים מראש.
26. פייסבוק (1) - פתח קבוצה בפייסבוק והזמן אליה אנשים. שלח לינקיםמעניינים ותחזק אותה היטב. מדי פעם שלח לחברים, עמיתים ולקוחות בקשה להירשםלרשימת הדיוור.
27. פייסבוק (2) - כלול קישור מתוך הניוזלטר שלך לתוך חשבונות משתמשים, עלמנת להפיץ את הבשורה.
28. פייסבוק (3) - כלול טופס opt-in (טופס הרשמה) בדף האוהדים שלךבפייסבוק.
29. טוויטר - השמע ציוץ בכל פעם שקמפיין הדוא"ל שלך "עולה לאוויר" וכלולקישור אל מסע הדוא"ל.
*הכותב הינו מנכ"ל חברת אימייליון המתמחה בדיוור ישיר, הגדלת מאגרי לקוחותושיווק אינטרנטי מוכוון - תוצאותwww.doali.net