אחת הבעיות בלהיות עסק קטן, יש הרבה כאלו. אבל הבעיה העיקרית היאשהמדיות הגדולות והרווחיות ביותר מבחינת פרסום, חסומות בפניך- למשל: איןשום אפשרות לפרסם בעיתון כי בעיתון גדול זה עולה המון כסף ופרסום בעיתוןקטן, לצערינו- לא ממש מועיל. אז מה כבר ניתן לעשות בתור עסק קטן שכן רוצהלפרסם ולגייס לקוחות, אבל לא יכול לממן פרסום יקר:
1. קידום אתרים בגוגל-אחת הדרכים הקלות ביותר ויחסית זולות היא לקדם את האתר של העסק שלכםבמנועי החיפוש וכמובן בגוגל. יש לזה הרבה בעיות, שמתחילות מאיכות האתר שישלכם או אין לכם, אבל שורה תחתונה היא שקידום אתרים בגוגל, זה אכן דרך מאודפרודוקטיבית לפרסם את העסק הקטן שלך.
רק תחשבו על זה רגע, השקעה לא גדולה במיוחד במקדם אתרים איכותי או חברההמתמחה בקידום אתרים, יכולה לספק לכם מקום מכובד מאוד בתוצאות החיפוש שלגוגל ולסדר לכם לא מעט גולשים שיכולים להפוך ללקוחות.
הבעיה היא כמו תמיד, זה לוקח המון זמן עד שמתחילים לראות תוצאות. לפעמיםעסק לא יכול להרשות לעצמו לחכות כמה חודשים, עד שיתחילו לזרו לקוחותחדשים, אך מה לעשות ככה פועל העולם של קידום אתרים וזה אחת האפשרויותהטובות שבעל עסק קטן יכול להפעיל למען העסק שלו.
2. פרסום על ידי מגנטים או פליירים. גם אם החלטתם שהאינטרנט זה לאהמדיום בשבילכם, מסיבות כאלו ואחרות, עדיין ניתן לעשות דברים אחרים.
במידה ואתם עסק שכונתי או עסק המסתמך ומתקיים מכמה שכונות קרובות אחתלשנייה, יש לכם את האפשרות לפרסם על ידי מגנטים או פליירים. שני הכלים האלוהם באמת מעולים, ברגע שיודעים איך לעבוד איתם נכון.
גם פליירים וגם מגנטים הם פרסום מאוד ממוקד ומאוד אפקטיבי, רק צריך לנצל אותם בצורההמתאימה, דהיינו: פרסום מגנטים ופליירים, הם שני סוגים של פרסום מקומי, לכןחשוב מאוד להפעיל את הפרסום הזה באיזור המגורים שלכם, או לפחות באזורהימצאות הטבעי של העסק שלכם.
3. פרסום על גבי דפוס, מקומונים, עיתונים עירוניים. נכון, העיתוניםהגדולים זה עסק יקר מדי, אבל מקומונים- זה כבר בהחלט אפשרי. בכל עיר יש אתהמקומון שלו וברוב הערים יש אפילו יותר ממקומון אחד. המחירים יחסית גבוהיםלצורך פרסום והתועלת לא ממש מדהימה, אבל עדיין, זה באמת צורת פרסום וגם היאעובדת.
חייבים לומר את האמת, עסקים קטנים די סובלים בעניין הפרסום, אין יותרמדי אפשרויות יעילות לפרסום, אבל אין מה להתייאש- רק להשקיע ולגדול עדשנהיים עסק גדול.