בתוך המרחב הוירטואלי, או כמו שאנחנו רגילים לקרוא לו: האינטרנט, קיימים
אינסוף אתרים על כל נושא ותחום שתוכלו לדמיין לעצמכם. כל אתר ואתר בתוך
אותו מרחב וירטואלי מכיל תוכן, כתבות או מאמרים בנושאים שקשורים לאתר
ולמטרתו, בין אם מדובר באתר שיווקי של מכירות או אם מדובר באתר
אינפורמטיבי בלבד...
כל אתר חייב בתוכן וכתיבת תוכן בצורה רצינית ומקצועית צורכת ידע והבנה
מוקדמת, ריכזתי כמה טיפים חשובים שכדאי לקחת בחשבון כשעוסקים בכתיבת
תוכן:
1. כתיבת תוכן חייבת להיות רלוונטית ומעניינת, כתיבת תוכן שמכילה תוכן
רלוונטי לאתר יוצרת, קודם כל, עניין, כאשר הגולש נכנס לאתר בציפייה למצוא
מידע בקשר לנושא שמציג האתר, הוא חייב לקבל בדיוק את זה משום שאם
האתר לא יכיל תוכן רלוונטי, כמות הגולשים שתיכנס לאתר תיהיה דלילה עד
למצב שבו לא תיהיה כניסה כלל. דבר נוסף שחשוב מאוד לזכור ולקחת בחשבון
הוא עניין מנועי החיפוש, מנועי חיפוש סורקים אתרים במטרה לדעת איפה לדרג
אותם במילות חיפוש ספציפיות, ברגע שהאתר מכיל תוכן רלוונטי לפי מילות
חיפוש, מנועי החיפוש יודעים לתת דירוג טוב וגבוה יותר דווקא לאתר שיותר
רלוונטי, במטרה כמובן ליצור מרחב וירטואלי נוח ויעיל יותר לקהל הגולשים.
2. כתיבת תוכן חייבת לקחת בחשבון חוקי כתיבה בסיסיים, כלומר, ישנו אורך
מינימלי מסוים שכדאי שכל כתבה או מאמר יכילו, ברגע שאורך התוכן קצר
מדי, זה נראה לא טוב באתר האינטרנט ויכול לגרום לגולש לאבד עניין די מהר.
חוק כתיבת תוכן נוסף הוא עניין הרהיטות והלשון, כתיבת תוכן תיראה מאוד
חובבנית ולא מקצועית ברגע שהיו בה טעויות כתיב או טעויות תחביר
ודיקדוק, דבר שאינו מומלץ, במיוחד אם האתר מנסה להציג רושם של אתר
רציני ובמיוחד אם מדובר באתר של מכירות שאמור לגרום לגולש (הלקוח
למעשה) להוציא את הארנק ולשלם בעבור משהו.
3. נימה אישית ופנייה בגוף שני הן אלמנטים מאוד חשובים בכתיבת תוכן, תוכן
האתר חייב לגרום לגולש לתחושות של יחס ושירות אישי, לתת לגולש להרגיש
כאילו הוא נכנס לחנות שלנו ואנחנו למעשה נותנים שירות ללקוח בחנות.
השאיפה היא להעניק לגולש תחושת קשר ואמון טובה יותר שתיצור אוירה
מספיק טובה בשביל לסגור עסקה במקרה של אתר מכירות או להשתמש במידע
מסוים במקרה של אתר אינפורמטיבי. טיפ נוסף הוא פנייה בגוף שני, עדיף
להשתמש בזמן ציווי וכתיבה בגוף שני בכתיבת תוכן, כתיבת תוכן לא "אוהבת"
את השימוש בגוף מדברים, כלומר אנחנו, כאשר כותבים על חברה או עסק, אלא
עדיף להשתמש ב"אתה" תקבל את השירות הטוב ביותר, או "אתם" עושים את
הבחירה הכי טובה כשאתם בוחרים בחברה כלשהי. כל יחסי ציבור שלא יהיו מתחילים בסופו של דבר בכתיבת תוכן.
כתיבת תוכן אינה עניין של מה בכך, כתיבת תוכן צריכה להיעשות בצורה
המקצועית, האיכותית והטובה ביותר, בכדי להיתפס במרחב הוירטואלי כאתר
רציני ולא חובבני. עסק אינטרנטי כמו כל עסק חייב להיות מסודר ולהקרין אוירת
אמינות ושירות אישי גבוהה מאוד בכדי להצליח לגייס לקוחות חדשים ולשמר
את הלקוחות הקיימים שבעי רצון, ליצור תדמית טובה. קידום אתרים זה רק ההתחלה, כתיבת תוכן איכותי היא הבסיס.