בואו נתחיל לפני הכול להבהיר מה אומר המושג הזה אומר. קידום אורגני הוא שיפור המיקום של האתר במנועי החיפוש השונים, בתוצאות האורגניות כלומר התוצאות הלא משולמות. המקדם ירצה להביא תנועה של גולשים כמה שיותר איכותית במגוון ביטויי מפתח רלוונטיים לתחום.
איך נעשה קידום אורגני
הקידום הוא מלאכת מחשבת שנעשית בצעדים, הצעד הראשון הוא מחקר מילים ואין ספק שמדובר על שלב מאוד חשוב. נרצה לאתר מילים שמחפשים הרבה ומצד שני שהתחרות עליהן לא גדולה מידי ושנוכל לקדמן באופן משמעותי. מי שבוחר במילים הלא נכונות, עובד למעשה בפול גז בניוטרל. לפעמים גם באמצע התהליך שווה לחזור ולבחון את בחירת מילות המפתח.
השלב השני הוא עבודה על האתר. נצטרך לשבץ את מילות המפתח, ולוודא נוכחות שלהן בתגיות מסוימות באתר לדוגמא Title – זהו תג שמופיע בחלק העליון של הדפדפן ומשפיע מאוד על תוצאות החיפוש. נשכתב תכנים, תפריטים, תגים של תמונות. מדובר על לא מעט עבודה שיש להשקיע בה הרבה כי היא חשובה בייחוד אחרי השינויים האחרונים בגוגל (פנדה, וקופאין). גוגל נותן חשיבות לרמת תוכן מקורי ויודע לזהות אותו.
השלב השלישי הוא יצירת מערך קישורים לאתר ממיקומים שונים באינטרנט. הקישורים הם מקורות הכוח של האתר ומצביעים עד כמה הוא חזק וחשוב. איך נעשה זאת? רישום באתרי אינדקס, מאמרים, בלוגים, החלפת קישורים ועוד דרכים שונות.
מה היתרונות הגלומים בקידום אורגני
היתרון של קידום במנועי החיפוש הוא איכות הלידים שמגיעים (לידים זה הפניות מלקוחות פוטנציאליים). הלקוחות מונעים מצורך מאוד מסוים ומגיעים לאתר בעזרת מילות מפתח ספציפיות ולכן הסיכוי לפנייה עולה (אחוז ההמרה). היום מי שגולש יודע גם להבדיל בין תוצאות משולמות שנמצאות בדרך כלל בצד שמאל של העמוד או במסגרת הצהובה העליונה מעל העמוד לבין התוצאות הטבעיות של קידום אורגני. התוצאות האורגניות נתפסות כיותר אמינות ומביאות יותר כניסות לאתר ממילת מפתח מסוימת.