תחומים בעיתיים באינטרנט
בתחומי בעלי מקצוע השונים נהוג להגיד שהאינטרנט אמור לעשות רק דברים טובים לתחום. הסיבה לכך היא שהאינטרנט מאפשר לבעלי מקצוע הקטנים לעשות דברים שלא יכלו לעשות לפני שהיה אינטרנט. אם אתם לא מבינים למה הכוונה אז הנה הסבר:
בתקופה בה הפרסום היחיד היה דפי זהב, הייתה תחרות עצומה על כל משבצת אחת פנויה בעיתון. אם רציתם לפרסם בדפי זהב הייתם מגלים שפרסום אפקטיבי יכול לעלות סכומי כסף שאתם בתור עסק קטן ממש לא יכולים להרשות לעצמכם.
נניח שאתם בית דפוס ורוצים לפרסם שאתם מוכרים פליירים. זה אומר שאתם צריכים להתקשר לדפי זהב ולהציג את עצמכם כבית פוס ולהסביר להם שאתם מעוניינים לפרסם את שירותי הדפסת הפליירים שלכם. לכאורה נשמע מאוד פשוט. וזה באמת מאוד פשוט. הבעיה הגדולה היא שנציג דפי זהב היה מסביר לכם שבתחום פרסום פליירים, יש הרבה מאוד ביקוש(וזה באמת נכון), הבעיה היחידה היא שכדי לקבל פרסום אפקטיבי, החברים הנחמדים של דפי זהב מבקשים לא פחות ולא יותר מעשרת אלפי שקלים לחודש.
מה דעתכם על ההצעה הנחמדה שלהם? האם זה נשמע לכם כמו פרסום אפקטיבי עבור בית דפוס שמוכר פליירים בסכום של בערך מאה שקלים לאלף פליירים? כמה פליירים יהיה צריך למכור כדי לכסות את האלות של הפרסום החודשי בדפי זהב? נראה שכל כך הרבה פליירים עד שייגמר הזמן בעולם עד אז.
באינטרנט, הדברים אמורים להיות פשוטים יותר לכאורה, בונים אתר בכמה אלפי שקלים והנה, אתם זוכים ללקוחות מיידית. הבעיה היא שזה לא בדיוק נכון וגם אם כן, לא בדיוק מועיל לנו כלקוחות. זה לא בדיוק נכון, כי האינטרנט הביא איתו הרבה מאוד חאפרים. זה אולי נשמע מצחיק- חאפרים בתחום זניח כמו הדפסת פליירים והנה זה עובדה, זה מה שקרה בדיוק. עכשיו כאשר לקוחות מנסים לקנות פליירים או מגנטים באינטרנט, עלולה להיות בעיה של יותר מדי היצע.
כשאני אומר יותר מדי היצע, הכוונה היא למצב שבו יש המון בעלי מקצוע באותו התחום וכולם מציעים את אותו השירות. למה זה בעייתי שיש המון הצעות לפליירים או מגנטים לאירועים? כי ברגע שיש המון מציעים, המחירים יורדים. אם המחיר יורד זה צריך לבוא על חשבון מישהו, או על חשבון בית הדפוס או על חשבון הלקוח הסופי. הפיתרון הקל מבחינת בעלי העסקים הוא פשוט להעביר את זה לצרכן. ואז מה שיוצא מזה, זה שהמוצר הוא לכאורה אותו מוצר אבל השירות שמקבלים תוך כדי העבודה הוא פחות טוב. ואז האיכות של הגרפיקה היא פחות טובה ועיצוב הפליירים או המגנטים הוא פחות טוב.
תחום אלומיניום- תמונת מצב אחרת לגמרי-
תחום מכירת אלומיניום ועבודת אלומיניום, הוא סוג שונה לגמרי של עבודה. כאן הבעיה היא אחרת. כאשר עוסקים בעבודת אלומיניום, מבינים שהלקוחות כנראה לא מגיעים מדפי זהב אבל הם גם לא מגיעים מהאינטרנט. אז מאיפה משיגים לקוחות לעבודות אלומיניום? שאלה מצוינת. לאחר שעבדתי עם עשרות לקוחות שהם מסגריות, יצרני אלומיניום ומוכרי עבודות אלומיניום, אני מאמין שאני יכול בקלות להגיד שעבודות אלומיניום משיגים מפה לאוזן בלבד. לא משנה כמה טובים תהיו בתחום שלכם, עבודות אלומיניום מקבלים רק מהמלצות של חברים.