חיוג שמות בעברית- סוף סוף בישראל
אחד הדברים שאני מאוד אוהב לציין כאשר אני מגיע להרצאות בפני קהל שמעוניין באמת לדעת מהו שיווק זה העובדה שבישראל אין מספיק אנשים שחושבים איך ניתן להקל על החיים של האנשים. עובדה, מדינה שבה הכול הולך כל כך קשה והבירוקרטיה היא כבדה עד כדי כך, כנראה שזה בהחלט חסר.
אבל הנה לא מזמן בכלל נתקלתי בחברה שחשבה בדיוק על הדבר הזה והביאה לישראל את המוצר שנקרא חיוג שמות, או איך שקוראים לזה בישראל אבל בעברית dial my name. המוצר עצמו הוא באמת מדליק, מהשם שלו אתם בהחלט יכולים להבין מה הכוונה, האם אתם מתחברים לרעיון שהגיע הזמן שתהיה לנו האפשרות לחייג שמות ולא רק מספרים? אני מקווה שכן, כי זה באמת מוצר מעולה שקיים כבר בכל העולם.
אז על מה בעצם מדובר?
האמת פשוט יחסית. נניח שאתם רוצים לחייג לאינסטלאטור שלכם, המספר טלפון שלו הוא בן תשע ספרות עם קידומת ובגדול זה מספר די מסובך לזכור ויש צורך כמובן לבדוק בזיכרון של הטלפון או לחייג ממנו.
אז הנה, שירות חיוג שמות( dial my name) מאפשר אופציה הרבה יותר פשוטה. נניח עכשיו שאתם האינסטלאטור המדובר, מה דעתכם לרכוש במחיר מאוד סמלי את האופציה המספרית "אינסטלטור". האם לדעתכם ללקוחותיכם יהיה קל יותר לחייג אינסטלטור מאשר לרשום בצג המכשיר את כל המספר? בהחלט כן.
אז מה אנחנו יכולים ללמוד מזה, האם יש כאן איזה שהוא מוסר השכל שאנחנו יכולים להבין? למעשה יש כאן שניים אפילו:
1. כאשר אתה חושב על שירות או על מוצר חדש למכור, תמיד צריך לנסות לקלוע לתוך מה שאנחנו באמת צריכים, ולחשוב על מוצרים שיכולים להקל לנו על החיים. כי אנחנו כבני אדם, תמיד נשמח לבדוק ולבחון מוצרים ושירותים חדשים שמקלים על החיים שלנו והופכים אותם לפשוטים יותר, dial my name זה רק דוגמה אחת קטנה מתוך מאות ואלפי מוצרים ושירותים שאמורים להפוך את החיים שלנו לפשוטים יותר והפכו להצלחה מדהימה.
2. דבר נוסף שאנחנו בהחלט יכולים ללמוד כאן זה העובדה שאנחנו כחברה לא מצליחים להבין מהר יחסית מה המוצרים שבאמת יכולים להפוך את החיים שלנו לפשוטים יותר. כנראה שאנחנו לא מאמינים מספיק מהר.
עובדה המוצר שנקרא חיוג שמות או באנגלית dial my name נמצא בשוק כבר די הרבה זמן ועדיין אנחנו לא מצליחים לחלוטין להבין את היתרונות שלו, כנראה שצריך כמות אדירה של תקציבי שיווק ופרסום כדי להסביר לאנשים על איכותו וטיבו של מוצר מעולה.
מסקנה נוספת שקשורה ישירות לאותו דבר היא שגם אנחנו כצרכנים צריכים להתחיל להיות טיפה יותר חושבים וזריזים. כנראה שזה לא מספיק לחכות עשר שנים כדי לבחון מוצר חדש ומעולה, אולי צריך להתחיל להיות אנשים שמאמצים טרנדים יותר מהר, זאת נקודה לביקורת עלינו כחברה. כך או אחרת למיטב דעתי המקצועית, שירות dial my name או בעברית חיוג שמות, זה בהחלט שירות מעולה שמאוד מומלץ לנסות אותו.