קידום אתרים של עורכי דין
שלום לקוראים, אם יש כאלו. היום אני רוצהלדבר על נושא סבוך מאוד שלא נראה כזה על פני השטח. הנושא הוא קידום אתריםבגוגל של אתרי עורכי דין. זה עושה רושם כאילו זה רגיל לחלוטין, אך יש כאןבעיה רצינית מאוד. הדברים הם לא כמו שהם נראים בכלל. למה הכוונה? בתחוםעורכי הדין יש תחרות שהיא ממש לא פרופורציונלית למספר הלקוחות הקיים שצריךאת השירותים שלהם.
הדבר הזה עלה לי לראש כאשר התחלתי לעבוד עם שלומית ברק, עורכת דין מדהימה בתחום רשלנות רפואית.אמנם עד היום קידמתי אתרים של עשרות משרדי עורכי דין, אך שלומית שאלהשאלות ממש ממוקדות על התחום שלה ונאלצתי ממש לרדת לעומק העניין הקידומיבעניין רשלנות רפואית ובכלל עורכי דין. קידום אתרים בגוגל בדרך כלל הואבפרופורציה מתאימה לביקוש. נניח שבתחום ניתוחי לייזר יש ביקוש אדירבחיפושים החודשיים, לכן יש גם המון אתרים ואפילו המון אתרים שמשקיעיםבקידום בגוגל.
בתחומי עריכת דין, יש מספר בלתי נתפס שלאתרים ומספר עוד יותר בלתי נתפס של מקדמי אתרים המנסים לקדם את האתרים שלהלקוחות שלהם. דבר נוסף, בכל תחום יש כמה פורטלים גדולים הבאים לתפוסמקומות ראשונים, אך בענף עריכת דין יש מאות כאלו בכל תחום. זה לא להאמין עדכמה יצירתיים עורכי הדין בישראל, הם פשוט ענקים. אין תחום או דבר שהם לאחשבו עליו.
למה אני מספר לכם את זה? כדי שתבינו שהעבודהעל אתרים של עורכי דין, יכולה מאוד להתעכב מעבר ליעד שנראה סביר, כאשרבודקים מספרי חיפושים. כאשר בודקים חיפושים חודשיים מבינים שאין הרבהחיפושים, אך בעצם יש תחרות אדירה.
התופעה הזו קיימת בעוד כמה תחומים כמו אימון אישי למשל.בגלל שיש המון מאמנים אישיים, יש גם המון מקדמי אתרים הנמצאים בפעולותקידום קבועות בתחום הזה. האם התחום הזה הוא כל כך רווחי ומצדיק את כלהמהומה מבחינת קידום אתרים? בהחלט לא. אך אנשים צריכים להתפרנס. מי מרוויחמכל זה? מקדמי אתרים.
לעומת זאת קיימים תחומים הפוכים. למשל תחום בניית חנות וירטואלית.זה עושה רושם, כאילו יש המון חברות העוסקות בקידום אתרים ובניית אתריםהמציעות שירותי בניית חנות וירטואלית. אך למעשה אין כך הדבר בכלל. איזהמוזר.