אחד הדברים המורכבים ביותר שבדרך כלל אנשים נתקעים בהם זה בחירה נכונה של מוצרי דפוס. הסיבה לכך היא שלא כל דבר שנראה לנו יפה הוא גם הדבר הנכון. אם למשל אני עוסק בתחום האנרגיה הירוקה והצבעים שהכי נראים לי יפים ומתאימים לצורך כרטיס הביקור זה שחור ולבן, ככל הנראה יש לי בעיה גדולה של התאמה בין מה שאני אוהב לבין מה שאני צריך.
עובדה, הצבעים המתאימים מבחינה עיצובית לחברה שעוסקת בתחום אנרגיה ירוקה זה אכן ירוק. אז אם הירוק לא נראה לכם מתאים לכרטיס ביקור, ככל הנראה יש לכם בעיה עיצובית. אם זה לא מפריע לכם, מעולה. במידה וכן מפריע לכם, ככל הנראה אתם צריכים להתייעץ עם אחד המבינים בתחום הזה. כתובת מעולה לייעוץ כזה יכולה להיות כמובן המחלקה הגראפית. במידה ועבדתם בצורה מסודרת ויש לכם בית דפוס שאתם יכולים לפנות אליו לייעוץ, זאת יכולה להיות כתובת מצוינת לקבלת ייעוץ כזה.
ישנם כללים ברורים ומובנים לכולם בתחומי העיצוב, כל מוכר כרטיסי ביקור, יכול להגיד לכם בקלות רבה מאוד איזה תחומים יכולים להיות מתאימים לאיזה צבעים. זה לפעמים נראה זניח לחלוטין, אך כפי שכבר הבנתם בפסקאות הקודמות, זה אכן קריטי.
אז למי שמתחיל עכשיו ומעצב את הכרטיסים הראשונים שלו ולא יודע מה להגיד לבית הדפוס, הנה כמה כללים פשוטים שידריכו אתכם מה לעשות:
1. בידור= כהה. אין מה לעשות, אם אתם לא אוהבים את זה, ככל הנראה תהיה לכם בעיה. כל העסקים בתחומי הבידור הם עסקים שפועלים בלילה או ערב ולכן הצבע שמייצג אותם הוא שחור. מסיבה זו רוב הכרטיסים הם בצבעים כהים בשילוב עם צבעים אחרים. כל בית דפוס ימליץ לכם בכיוון הזה וזה בהחלט הדבר הנכון לעשות.
אם תבדקו ברשת, תשימו לב שאתרים השייכים לעסקים בתחומים האלו הם כהים. מן הסתם גם כרטיסי הביקור שלהם אמורים להיות בצבעים תואמים. אם העסק שלכם הוא מועדון לילה, מסעדה, יחצ"נות של מועדונים, כנראה שאתם צריכים ללכת על כהה.
2. עסקים שגרתיים- כאשר מתעמקים קצת יותר בתחומי הצבעים ונכנסים לעולם הצבעים, נגיע למסקנה שכל עסק בתחום העסקים הקונבנציונליים כמו ביטוח, אשראי, בנקאות קמעונאות וכל השאר אמור להשתמש בצבעים בהירים עם צבע אחד נוסף, רצוי צבע סולידי כמו ירוק או כחול. אם תסתכלו על ל הלוגואים של החברות המובילות, תראו שזה בדיוק המצב. בנק דיסקונט למשל: הלוגו הוא לבן וירוק, בנק לאומי- כחול ולבן, כך יהיה גם עם שאר הגופים, כמה שנעמיק יותר, נראה שהתמונה היא זהה לחלוטין.
זוהי פחות או יותר התמונה הכוללת של הדברים איך שהם נראים בעולם הצבעים של כרטיסי הביקור, כמו שציינתי כבר את אותו המידע ניתן להשיג אצל כל גרפיקאי בבית הדפוס שאתם עובדים איתו בהדפסת מוצרים, כמו כרטיסי ביקור, פליירים, כל מוצר דפוס אחר. חשוב מאוד לשמור על כללי הבסיס האלו, כי הם מהווים את ההיגיון שיש בקשר בין העין לבין תחושת הצבעים. אלה הצבעים שהעין מקשרת לעסקים בתחום מסוים, זה מה שאנחנו רגילים וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים לקבל.
אם נשמור על כללי הבסיס הללו, גם בכרטיסי הביקור שלנו וגם באתר האינטרנט שלנו, נוכל לקבל תוצאות חיוביות בתגובות הלקוחות שאנו עובדים איתם. בהנחה שלא נפעל כך, נוריד משמעותית את ההמרות, הן באתר וגם בכרטיסי הביקור.
אנחנו נשמח לענות על כל שאלה שיש לכם בנושא ונהיה זמינים בשבילכם בכל שעות העבודה, צוות הגרפיקאים שלנו ממתין לשאלות שלכם.