את השוטף שלנו אפשר להגדיל, אפשר להרחיב את הפעילות אצל כל לקוח, בשפה המקצועית זה נקרא, "לחשוב מחוץ לקופסא", מומחה לשווק, פנה לחברה יצרנית של משחות שיניים והיציע להם להגדיל את הפעילות בעשרה אחוז, בלי שום שינוי במערך היצור והפיתוח של החברה, הרעיון פרקטי, שאמר להגדיל את הפיה של משחת השיניים בעשרה אחוז, כך שכל משתמש קצה, ברגע שהוא לוחץ על השפורפרת להוציא משחה,תצא לו יותר משחה על המברשת, כך שבהנדסת אנוש פשוטה, גדלו מכירות החברה ביותר מעשרה אחוז, הרעיון כל כך פשוט, וכל כך גאוני, הם אהבו את הפיתרון, יישמו אותו, אנחנו הצרכנים היומיומיים, לוחצים כל בוקר, והם בסוף כל חודש מגדילים את הפדיון, תודו, גם אתם, עכשיו אוהבים את הפשטות שברעיון,
המון חברות היו מוכנות לשלם מליונים, אם תביאו להם עצה שימושית כזאת, המוח היהודי תמיד היה מבריק, מקורי, והנ"ל, ידע לדאוג לעצמו וליורשיו בהסכם, לשלושה אחוז מתוך המחזור שגדל, יועברו אליו, חברת התיקים והמזוודות היוקרתית "לואי ויטון" הצרפתית, הבינה שמי שקונה מזוודה או תיק, סביר להניח, שהוא גם יוצא לטיול, או נוסע לארץ זרה למסע מרתק, החליטו באגף השיווק של החברה, להוציא מדריך טיולים פרטי של חברת לואי ויטון, החיבור האולטימטיבי, בין מזוודה לטיול, הוא מתבקש, אבל הם שנים חשבו, יצרו מזוודות, תיקים, ולא התפנו לחשוב מחוץ לקופסא, היום המדריך שלהם הוא חלק אינטגרלי מפעילות החברה,
דוגמא נוספת, חברת הצמיגים העולמית "מישלן" גם היא מוציאה מדריך מסעדות תחת השם: "מדריך מישלן למסעדות יוקרה", איך זה התחיל, מוסכניק למשאיות, צרפתי בשם מישלן, מחבל אלז'ס בדרום צרפת, ראה שמגיעים אליו נהגי משאיות לתיקון הצמיגים, הוא הבין שהם גם נושאים בכל רחבי אירופה לספק את הסחורה שהם מובילים, הפנים מר מישלן הצרפתי, שצריך להוציא מדריך מיקצועי והתחיל לדרג מסעדות, והיה נותן בהם כוכבים, הוא עושה את זה כבר למעלה מחמישים שנה, מצאת הכוכבים ועד שקיעת החמה, אין היום נהג משאית בעולם שלא מכיר את הלוגו של צמיגי מישלן, שהוא בובה לבנה שרירית, מזכיר משהו את הלוגו של רב בריח, תסתכלו גם אתם מהיום על גג הקבינה של המשאיות, ותבחינו שתקועה שם הבובה הלבנה, כך שהיום הצמיגים והמדריך, חד הם, מוצר אחד תומך בשני, מישלן בצמיגים, והצמיגים במדריך, כנ"ל אצל לואי ויטון במדריך שלהם, יוקרה וגדולה דרים להם בכפיפה אחת,
כל אחד מאיתנו יכול להגדיל ראש בעסק, בעבודה, במשרד, בחנות, במפעל שהוא עובד, כי אם אתה מפעיל את הראש, ולא רק יושב עליו, יכולים לצאת רעיונות גדולים, קיבוץ נען, בין רחובות לרמלה, המציא את טפטפות ההשקיה, צינור ארוך שיש בו נקבים נקבים, כל 20 או 30 ס"מ, והמים יוצאים בצורה מבוקרת ליד כל שתיל, עץ, והפטנט הפשוט הזה נמצא בכל העולם, אפילו בסעודיה המדברית, ובאנגולה השחונה, תמצאו מדריכי חקלאות ישראלים, שמוכרים את הצינור של קיבוץ נען, או בשמם העיסקי "נען מערכות השקייה", הרי על פניו, זה אמור להיות צינור מקולקל, צינור עם חורים באמצע, זה משהו, שכל אדם בר דעת היה זורק לפח, אבל היה מי שזכה להארה משמים, וכל עוד הצינור דולף אפשר לתקן,,, ולהפוך את הקילקול לתיקון, ואיך אומרים , באתי לנחם יצאתי מנוחם,
אל תגידו לי שהדוגמאות שאני מביא הם אחד למיליון, כי אני יכול להביא לכל אחד מכם מיליון דוגמאות, בכל מקום עבודה שאתם עובדים אתם יכולים להגדיל את מחזור הפעילות, ממש רק מהקיים, רק עם קצת חשיבה מקורית, אפשר תמיד לחשוב על לקוחות חדשים, שגם אותם יכול לעניין השרות שלכם, אפשר לפתוח שעה אחת קודם את החנות, ותרכשו את הלקוחות שמשכימים קום, אני אישית הולך להסתפר רק אצל ספר שפותח בשעה שבע בבוקר, לספר, אין לקוחות בשעה כזאת, ולי יש זמן, ברצותי מסתפר, ברצותו מספר, ישנם חנויות כמו הסופר פארם, שבהנהלה יודעים, שאנשים באים כדי לקנות שם תרופות, קוסמטיקה/טואלטיקה, אז כבר מוכרים הם טלפונים, מה הקשר, עובדה, בסופרמרקטים מוכרים כריות, דיסקים, אושר עד, ובהום סנטר מוכרים ממתקים ליד הקופות, ואני גם מכיר עיתון מוביל, שמוכר כתבות, תוכן, ואפילו ביד שרה התחילו עכשיו, להשאיל אזיקים...