אצלנו במגזר כשרוצים לרשום את הילד לגן הראשון שלו, מבררים על הגננת, חשוב מאד איפה הם מתפללים בימים נוראים, כשמגיע הילד לגיל השידוך, כל משפחה מקימה אצלה חדר מצב, ממש חמ"ל צבאי בזיער אנפין, מתקשרם לבני דודים שגרים בערד, כדי שיבררו אצל קרוב משפחה שגר בבנין של ההורים של,,,בכפר חסידים, ויש המחמירים שיינברו בארכיון בית ספר בתמונות השחור לבן, וירצו לראות את התמונה של מסיבת חומש, כדי לראות שאין פזילה למיועד, אפילו שהמבט המצועף שלו על הסביבון בתיקרה, כבר נראה חשוד, ולא בתקן האופטומטריסט המחמיר, שש שש, הורים בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, יגיעו למורה הפנסיונר, בבית אבות, וינסו לברר אצלו, על אבות המזון שאכל החתן המיועד, בארוחות עשר, ככה אנחנו, דור ישרים,
ריגול הוא אחד חלקי שישים מאיתנו, את טובי האנשים שלח משה רבינו בפרשה, שקראנו השבוע, כדי שירגלו את הארץ, אל תנסו לשנות קוד גנטי זה, רק תפנו אותו לאפיקים הנכונים, כך גם תחסכו ממכם לשון הרע מיותר, להיות מנוייעס, יודע קודם, לפני, מחובר למקורות יודעי דבר, למיקווה נייעס, זה לגיטימי, מידע הוא כוח, ישנם כאלה ששמעו חדשה מרעישה, ירימו אלי טלפון, וישאלו בחצי נימוס, תגיד, תגיד, אצלכם במערכת כבר יודעים מהסיפור,
היוונים היו מהראשונים שהשתמשו בסוסים טרויינים, כדי לאסוף מידע מודיעיני, על האויב, היום זה אחרת, דיגיטלי יותר, ממוקד יותר, מהיר יותר, אבל קיים, ישנם חברות עיסקיות שמשקיעות הון רב, בריגול תעשייתי, לדעת דקה לפני, מבצע חדירה אגרסיבי לשוק הגלידות, יצרני מטוסים ונשק, מיומנות ומתורגלות בזה יותר מכוחות הביטחון, שם כל שביב מידע יכול להטות כף של עיסקה לכאן או לשם, מיזוג בן עיתונים, יש החושבים שזה מהלך מאד חשוב לקהילה, וידיעת נתון כזה קודם חשובה מאד למפרסם, וללקוח קצה, אבל יודעי חן כבר ידעו מזה, תישעה ירחי לידה קודם,
כי המפורסמות אינם צריכות ראיה, חברת משקאות ידועה שהחליפה לוגו, בחרה לייצר את גלופות ההדפסה בחו"ל, ולהטיס אותן לישראל, בדקה התשעים, יצרנית מזון בשומרון, פיתחה סידרה חדשה של קרקרים, לשם מבחני טעימה, היו צריכים להעמיד דוכני טעימה ברשתות, רק שהם לא שמו לב שעל אריזות הקרטון שנשלחו לסופרמרקטים, היתה המדבקה של אותה חברה, כך נחשף המהלך,
איש מכירות טוב, צריך שיהיה לו את המידע הבסיסי על הלקוח שהוא הולך אליו לפגישה, אני לא מדבר, על פגישה עם דוכן פלאפל, או חנות גרעינים, עם כל הכבוד לחומוס, לא מדובר כאן במעצמה גרעינית, אפילו שצריך ידע רב עם ותק של ארבע שנות טיגון, להכנת הכדורים הזהובים, אנחנו מתכוונים לפגישה עם חברה מכובדת, עם לקוח גדול, חשוב לדעת עליו, כעשרה נתונים בסיסיים, הרכב הבעלות, מי הלקוחות שלו, מי המיתחרים, מה המוצרים שמיוצרים על ידה בארץ ובחו"ל, מה הכשרות שלה, כמה שנים קיימת החברה,היכן ממוקמים המפעלים, האם יש להם חנויות בפריסה ארצית, מקומית, התרבות האירגונית של החברה, המידע הבסיסי הנ"ל, נגיש מאד היום, בכל מיני אמצעים מכוונים, מה הם שמות המנהלים הבכירים באירגון, מאד מביך והדיוטי, לשבת בפגישה עם חברת קבלנית, שבונה בכרמיאל, במשרדים שלה בתל אביב, ולתת לה פתרונות איחסון של חברא קדישא מבאר שבע,
הלכתי פעם עם איש מכירות לפגישה אצל לקוח ותיק, הוא אפילו לא זכר היכן הכניסה לבניין, בפגישה עצמה, הוא ניסה לאלתר את שם המנכ"ל, שישב איתנו, עד שהגיע לשמו האמיתי, הוא חצה את כל שמות השבטים והאבות, רציתי לקבור את עצמי, התנצלתי ואמרתי, שהוא אחרי אירוע מוחי,,,, אתם יכולים לגייס מידע בסיסי, וזה לא משנה, אם אתה חנות בשר, חנות מזכרות, תקציבאי או טלפן באירגון חסד שמגייס תרומות, מאד התרשמתי, בפגישה עם מפיק אירועים, שישב איתנו להפקת אירוע 20 שנה לקו עיתונות, הוא הגיע לפגישה, מוכן, עם שמות העיתונים, אזורי הפריסה, למד מה אנחנו רוצים להפיק מהאירוע, ואפילו שמות הנוכחים בחדר היו שגורים בפיו, כמה מקצועיות משדרת למידה זו, והאמינו לי, את איסוף המידע הזה אתם יכולים, ואם אתם חושבים שאתם לא יכולים, בשני המקרים אתם צודקים.