חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה לא הולך לי במכירות ? מה אני דפוק ?

מאת: אבי בנטובמכירות31/05/20111845 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למה לא הולך לי במכירות ? זו שאלה שכל איש מכירות שואל, או שאל את עצמו במהלך שנות עבודתו, ובוודאי החדשים שביננו, אני לא מתיימר להיות קאוצ'נר, ולהסביר לכם איך מוציאים מהחיים את המקסימום, אני עצמי לא עברתי אף פעם סדנת קאוצי'נג, ביננו, אף אחד לא שומע, אני גם לא מאמין בזה, ככה אני, שכלתני לפעמים, בכל מה שקשור למיסטיקה, לא בא אצלי טוב, נכון שקאוצי'נג זה לא מיסטיקה, אבל זה מתחבר לי תמיד, עם רפואה אלטרנטיבית, הילינג שמילינג, אמרתי את שלי, פילוסופיה בגרוש,  

מי ששאל שיירים את ידו, מכירות הוא מסוג המקצועות הורודים, מלאי צבע וחיים, לא מקצוע אפור, זו לא עבודה פקידותית במחלקת המים בעירייה, ולא הוראת היסטוריה ליילדי הכושים העיבריים בדימונה, מכירות זו עבודה שצריכה תחזוקה כל הזמן, אופטימיות ושימחה הם מנת חלקם של העוסקים במלאכה, הנוסחה אומרת כך, "תחשוב חיובי -תמכור יותר, תחשוב שלילי - תמכור פחות, תחשוב חיובי - תוכל למכור גם ללקוחות שליליים", אז למה באמת יש אנשי מכירות שלא הולך להם ?  או למה לפעמים לך שאתה מורגל במכירות לא הולך,

 אז כך, במכירות חייבים התמדה, הייתי עשרות פעמים בפגישות עם אנשי מכירות אצל לקוחות, ובמהלך הפגישה מתגבשים דברים, שאם איש המכירות יבצע אותם העיסקה תיסגר, כמו להכין הצעת מחיר ולשלוח במייל, להכין סקיצה גרפית לגירוי הלקוח, איש המכירות יוצא מהפגישה הוא חוטף מין בלאק אאוט, ושוכח, כי הוא עסוק כבר בתכנון הפגישה הבאה, כמו מטפסי אוורסט, הם כאלה, שמתכננים את המסע חודשים, מטפסים שבועות, נמצאים בפיסגה דקות, ושם, בפיסגה חושבים על יעד נוסף לכיבוש, במקום להנות מאוויר הפסגות, ומהנוף עוצר הנשימה. ברגע שאדם נכנס למחוייבות, הוא מחייב להצלחה של מאה אחוז, כולם מתגבשים לעזור, הסטודיו יכין לו את הסקיצה הגרפית  שהתחייב להגיש תוך 48 שעות, הפקידה תקליד לו את הצעת המחיר, ותשגר ללקוח, מחלקת הנהלת חשבונות תעביר כרטיס הנח"ש ללקוח, כי הוא בעצמו, מבלי משים, יסחוף את כולם בהתחייבותו להצלחה, כי כל אחד רוצה הצלחה, וכולם אוהבים להתחבר להצלחה, כולם בורחים מהכישלון, אף אחד לא אוהב לחבור ללוזרים,

איש מכירות חייב לבצע בעצמו פולואפ, על הפגישות שהוא היה, אני אישית משתדל לשלוח סיכום פגישה במייל, באותו היום של הפגישה ללקוח, אתם בוודאי מבינים שהלקוח מעריך רצינות, גם אתה קורא יקר, אם לא הלך בפגישה האחרונה, אתה חייב להבין למה, ומה עליך להשתפר לפעם הבאה, כי הפוגש לקוח ואינו מוכר, כזורע ואינו קוצר, אם אחרי שעשיתם הכל, עדיין לא היצלחתם, ומאד חשובה לכם העיסקה באופן אישי, בגין העמלה, או בגלל הרזומה האישי, שגם אתה רוצה שיהיה לך את הלקוח החשוב בתיק הלקוחות, או שחשובה העיסקה לעסק שלכם, יש פיתרון שנקרא "אקסטרא מייל" מהלך נוסף, לפעמים צריך ללכת עוד מייל אחד, עוד קילומטר אחד, כדי להגיע לבאר מיים חיים,  צריך לעשות עוד מאמץ, לצאת מאזור הנחות שלכם, וללכת שוב ללקוח, לבדוק את ההצעה מחדש, לשדרג אותה, להוזיל את המחיר, לעשות חשיבה נוספת עם חבר, מנהל, פנים חדשות, גם ברפואה לא מבצעים ניתוח בלי 2 חוות דעת שניה, SECOND OPINION  כל יום תנסו לחשוב מהו המייל הנוסף שאתם מוכנים ללכת בשבילו, זה גם יכול להיות בכללי,

איש המכירות יכול לומר לעצמו במה אני משתפר החודש, אני יכול להעיד על עצמי שבתחילת דרכי, תחום הגביה לא דיבר אלי, במקרה הגיע לחברה שעבדתי בה, מנהל חשבונות חדש, איש מבוגר, שתיק הלקוחות שלי היה מרוכז אצלו, והוא בסבלנות אין קץ, החדיר בי את האהבה לגביה, עד שהבנתי שאין מכירה בלי גביה, ודו"ח גיול חובות לקוחות, היה קבוע אצלי בתיק, בכל פגישה עם לקוח שהיה תוקף אותי על האיחורים באספקה, שהיו עקב אכילס של הקוצרן  בו עבדתי, מייד הייתי מוציא את הדו"ח ושואל  למה הוא תמיד מאחר בתשלומים.

לסיום הטיפ האישי שאני יכול לתת לכם, איך להצליח במכירות יותר ממה שהצלחתם עד היום, הוא תחת ההגדרה שנקראת "חמש הפעולות היומיות" 1. חפש לקוחות חדשים כל יום כי הם דם החיים של כל עסק, 2. גש עכשיו לטלפון והתקשר ללקוחות, 3. תתקשר כל יום ללקוחות שלא חזרו אליך, גם לחדשים, כי יש הבדל בסוג השיחה בינהם, 4. תקציבו כל יום זמן לשיחות, ממש לקבוע זמן לשיחות עם לקוחות, ויהי מה, אצלי זה תמיד בשעה אחת וחצי, אחרי תפילת מינחה, 5. תפסיק למסמס את הזמן, אל תחליף זמן שמיועד להתקשר ללקוחות, בלסדר ניירת, כי זה יותר נוח לך, פחות מביך, כי זה רק אתה והניירות. אם כל יום תתקשר לשלושה לקוחות חדשים/או כאלה שלא חזרו אליך, אחרי שקיבלו את הצעת המחיר שלך, תמצא את עצמך אחרי שנה, שידברת עם "750 - שבע מאות וחמישים לקוחות" זה מספר היסטרי, מספיק שעשרה אחוז מהם יבצעו את הקניות שלהם אצלך, יצא שתיק הלקחות שלך יגדל, בשבעים וחמש לקוחות בשנה, שבממוצע זה כשש לקוחות בחודש, זה מינימום לאיש מכירות, דברו איתי בעוד שנה, אחרי שעשיתם את כל הפעולות הכתובות לעיל, בטוחני שההצלחה תיהיה מנת חלקכם, במידה ולא, כספכם יוחזר, אני איתכם. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סמנכ"ל שיווק ברשת קו עיתונות דתית בע"מ, מרצה במכללות ללימודי הפרסום והשיווק, כותב טור קבוע במוסף "ביזנס" מגיש פינה ברדיו קול ברמה, מכותבי המאמרים באתר "כיכר השבת, בעל תואר ראשון בתעשיה וניהול, מזה כעשרים שנה בתחום השיווק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי בנטוב

מאת: אבי בנטובמכירות12/06/111303 צפיות
איך ע"י דוגמא אחת קטנה מול הלקוח ועיסקה שלך , כי לפעמים דוגמא אחת שווה אלף מילים ,

מאת: אבי בנטובמכירות06/06/111376 צפיות
כמה שתדע יותר על הלקוח שלך, הפגישה יותר תצליח, כי מידע זה כוח, תארו לכם שאיש המכירות לא יודע את שמו של הלקוח שאיתו הוא נפגש ....

מאת: אבי בנטובשיווק ישיר06/06/111654 צפיות
איך רואים ראיה מרחבית ? דוגמא שבוצעה ע"י משחק כדורגל לעובדי חברת הייטק , הלבישו להם משקפות צרות , התוצאה מדהימה כנסו וקיראו

מאת: אבי בנטובגלגול נשמות05/06/119247 צפיות
סיפור עם יהודי ששמעתי מר' שלמה קרליבך, הרב המזמר, סיפור על גנב יהודי, ותמימות כפרית, קצת מצחיק ובכלל לא אמיתי, אבל קשור לחג השבועות ולעשרת הדיברות, ולדיבר "לא תגנוב", לכל סיפור וסיפור יש לו ניגון משלו, שירת העשבים,

מאת: אבי בנטובשיווק מגזרים04/06/118507 צפיות
מי שמחפש חברים בעבודה שיקום, ויצעק בקול אני, לעבוד באים לעבוד, כך לאיש המכירות עם הלקוח, אני יעשה לך סדר בראש, מי חבר של מי, תאום ציפיות

מאת: אבי בנטובשיווק03/06/111275 צפיות
מעניין אותך לדעת האם איש מכירות אופטימי שרואה הכל וורוד מוכר יותר מחברו הפסימי ? הבאתי לכם דוגמא מסיפור שיווקי ידוע, תנסו ללכת בעקבות הסיפור, ותפנימו, זה ישפיע לכם על האישיות בכללי, ועל המירות של כל אחד מאיתנו באופן פרטי

מאת: אבי בנטובשיווק ישיר02/06/111647 צפיות
איך תגדיל את המכירות שלך בלי טיפת מאמץ ? רק צריך לחשוב מחוץ לקופסא, להסתכל ימינה ושמאלה, לאותם מאה לקוחות שלך, תמכור עוד מוצר, הגדלת את המכירות שלך בעוד עשרה אחוז, כמה פשוט , כמה קל, רק צריך לחשוב רחב, פתוח

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/228225 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/212008 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202765 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202564 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162259 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152215 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151827 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica