קידום אתר היא מלאכה מורכבת ורב-שכבתית, אשר ביצוע מוצלח ואידיאלי שלה צריך לקחת בחשבון שורה ארוכה (וכמעט אינסופית) של פרמטרים. אנשי מקצוע רבים עוסקים בתחום קידום אתרים, ולעתים מרוב עומס עבודה והתרכזות בפרטים המהותיים (שיבוץ מילות מפתח, הטמעת קישורים וכו'), נוטים לזנוח את הפרטים הקטנים והלא פחות חשובים של קידום אתרים, כגון - בחירת כותרת עמוד, שימוש מושכל בתגיות מטא, צפיפות מילות מפתח ועוד.
קידום אתרים - חשיבותה של כותרת העמוד
כותרת העמוד (תגית הכותרת - title tag) היא אולי הפרמטר החשוב באתרכם. מדובר בכותרת המופיעה בראש עמוד הדפדפן שלכם, והיא זו שמתקשרת עם גוגל בשלב הראשון של ניתוח תוצאות החיפוש. כותרת העמוד יכולה להיות "מופרעת" ובעלת ממד טיזרי, אך כדי שתעשה שירות טוב לאתרכם היא מוכרחה להכיל מילות מפתח הרלוונטיות לאתרכם ולעמוד הספציפי בו.
קידום אתרים - חשיבותן של תגיות מטא
תגיות מטא (meta tags) נועדו לתאר את תוכנו של עמוד האינטרנט עבור מנועי החיפוש. הן מסייעות למנועי החיפוש לקבוע את דירוגם של עמודי אינטרנט שונים בתוך תוצאות החיפוש, אם כי יש רבים שטוענים שחשיבותן במלאכת קידום אתרים עבור גוגל היא זניחה. כך או כך, כדאי לא לזנוח את סעיף תגיות המטא, ולהקפיד לתייג את העמודים באתרכם בצורה אינפורמטיבית וטובה ככל הניתן, תוך הקפדה על שיבוץ מילות מפתח הרלוונטיות לאתרכם וכמובן לעמוד הספציפי בו מצויה תגית המטא.
קידום אתרים - צפיפות מילות מפתח
קיימות גרסאות רבות בנוגע לאחוז צפיפות מילות המפתח שישרת בצורה הטובה ביותר את עמוד האינטרנט שלכם, אך אין ויכוח על כך שכדי שעמוד האינטרנט שלכם ילכוד את תשומת ליבו של גוגל - עליכם לשבץ בו מילות מפתח הרלוונטיות לליבת העיסוק שלו (ואם אפשר - בתדירות גבוהה מהממוצע). לדוגמא, אם האתר שלכם עוסק במכירת פרחים, הקפידו לשלב בטקסטים השונים באתרכם צירופים רבים ורלוונטיים ככל הניתן עם המילה "פרח" או "פרחים". כך יוכלו מנועי החיפוש השונים לקשר בין העמודים באתרכם לשאילתות הגולשים בנושאים הרלוונטיים לאתרכם (במקרה זה – פרחים) ויסייעו לאתר האינטרנט שלכם לצבור נקודות זכות במילות המפתח הרלוונטיות לכם.