מנוע החיפוש גוגל משתמש בפרמטרים רבים לצורך דירוג אתרים ומשום כך נדרשים העוסקים במלאכת קידום אתרים לבצע עבודה יסודית באזורים מגוונים של האתר, ולקחת בחשבון פרמטרים רבים כדי לבצע עבודת קידום אתר מוצלחת ואיכותית. אחד הפרמטרים בהם מתחשב גוגל במלאכת דירוג האתר הוא כמות התנועה ושיעור העזיבה מהאתר (bounce rate) או, במילים אחרות, - איכות זרימת הגולשים באתר.
שיעור העזיבה וחשיבותו במלאכת קידום אתר
שיעור העזיבה (bounce rate בעגה המקצועית), על פי ההגדרה של גוגל אנליטיקס, פירושו - שיעור הביקורים באתרכם בהם נצפה רק דף בודד (במילים אחרות – ביקורים בהם הגולש עזב את אתרכם מדף הנחיתה). שיעור העזיבה הינו מדד משמעותי לאיכות התנועה באתר. שיעור עזיבה גבוה יבשר, ברוב המקרים, על דף נחיתה שאינו רלוונטי עבור הגולשים שהגיעו אליו (פרט למקרים יוצאים דופן, בהם עמודים ספציפיים באתר מספקים תוכן מקיף ומשכנע, לדוגמא – ויקיפדיה).
אתרים בעלי שיעור עזיבה גבוה הם, במקרים רבים, אתרים בהם קשה מאוד להתמצא, כך שהגולש שמגיע אליהם מתקשה למצוא את דרכו מדף הנחיתה והוא עוזב אותו במהרה. שיפור השימושיות ונוחות הגלישה באתרכם עשוי לשפר את דירוג שיעור העזיבה מאתרכם ב-10 עד 15 אחוזים. בנוסף, שיבוץ מילות מפתח רלוונטיות (ואף קישורים שימושיים) לעמודים בעלי שיעור עזיבה גבוה עשוי גם הוא לסייע לאתרכם.
חשיבות כמות התנועה במלאכת קידום אתר
על חשיבותה של התנועה לצורך קידום אתר אין צורך להכביר במילים. אתרים שבהם מתקיימת תנועה רבה ואיכותית (עם שיעור עזיבה נמוך), יהיו, במרבית המקרים, מדורגים מעל אתרים בעלי תנועה נמוכה (זאת כמובן בהתחשב בפרמטרים רבים נוספים הקשורים למלאכת קידום אתר).
זרימה איכותית וקונסיסטנטית באתרכם היא מפתח חשוב מאוד לקידום אתרכם, ובמקביל – לשיפור השימושיות של האתר שלכם אל מול גולשיו. גולשים שינטשו את אתרכם בעמוד הנחיתה הם גולשים שהתאכזבו ככל הנראה מההיצע שמצאו באתרכם. כדי להימנע ממצבים כאלו - עצבו את אתרכם בקפידה, הציעו לגולשים (שהם לקוחותיכם הפוטנציאליים) מגוון שירותים שימושיים, והשקיעו את הנדרש לצורך קידום אתרים מקצועי איכותי.