תחזוקת אתרים
עברנו את כול ההליך המייגע של בניית אתר: בחירת חברה לבניית אתרים, אפיון המערכת, עיצוב גרפי, והכנסת התכנים. חשבנו שסיימנו, אז זהו שלא בדיוק. לאחר התהליך של בנייה ועיצוב האתר מגיע השלב של תחזוקה שוטפת. אז למה אנחנו בכלל צריכים להשקיע בתחזוקת האתר?
ידידותיות לגולש
ברגע שמעדכנים את האתר לעיתים תקופות, שומרים על הרלוונטיות שלו ומשפרים אותו כול הזמן. חווית הגלישה משתפרת, והגולשים רוצים לחזור לאתר. אנו חיים בעולם דינאמי ולכן גם האתרים חייבים להיות דינאמיים. לכן גם היום כמעט ואין אתר שנבנה בשיטה שבה אי אפשר לשנות תכנים ואת המבנה של האתר.
קידום במנועי חיפוש
זהו למעשה המשך של הסעיף הקודם, גוגל שמו לעצמם למטרה לתת לנו את התוצאות הרלוונטיות ביותר ולהביא אותנו לאתרים טובים. אחד הפרמטרים שלפיהם קובע גוגל את הדירוג הוא תדירות עדכון התוכן באתר, ואיכות התוכן. לכן כאשר משקיעים בתחזוקת אתרים על בסיס קבוע משפרים בדרך כלל את הדירוג במנועי החיפוש.
שיפור יחסי המרה
הרבה מדברים על קידום אתרים אבל לעיתים שוכחים את יחס ההמרה. יחס המרה הוא כמה גולשים מתוך המבקרים בעמוד יבצעו רכישה, או יבצעו פניה. בסופו של דבר כבעלי האתרים חשוב לנו מה הם התוצאות בפועל. ישנם אתרים שמצליחים להביא כמות נכבדת של גולשים במונחים רלוונטיים אבל דפי האתר לא בנויים נכון ולא מביאים לרכישות. במהלך תחזוקת האתרים צריך לבחון כול הזמן את הביצועים של העמודים: לראות היכן התעכבו גולשים בדף, על מה לחצו ומה כדאי לשנות בכול עמוד. ב Google Analytics, כלי סטטיסטיקות של תנועת גולשים באתר ניתן לראות נתונים אלו בתוך Content ואחרי זה In-Page Analytics.