לא כל אחד נולד עם עט ומקלדת ביד, וככל הנראה, האפשרות היחידה לקידום ושיווק רשתי נכון של עסק או אתר עסקי בעתיד הקרוב, על פי אמות המידה של מנוע החיפוש של גוגל, צפויה להיעשות באמצעות כתיבת תוכן מקצועי ומאמרים הנוגעים לנושא אותו אנו מעוניינים לשווק בלבד. איך עושים זאת? למי ניתן לפנות ומהם כללי האתיקה, אם ישנם, לכתיבת מאמרים מוצלחים, שכל ייעודם הוא הקפצת האתר אל תודעת גוגל ושאר המחפשים מידע רלוונטי- כל זאת במאמר הקצר שלפניכם.
כיום אמנם קיימות חברות רבות המציעות מתן שירות של כתיבת תוכן שיווקי ויצירת מאמרים על פי בקשת הלקוח ובתשלום פר מאמר, או על פי יעד חודשי קצר, אך למי שאינו נהיר ברזי המקצוע ומעוניין להבין קצת יותר אודות כתיבת מאמרים על פי כללי היסוד ב קידום אתרים ושיווק בכלל, הרי שניתן לדלות את הפרטים הבסיסיים בכל אתר להעלאת מאמרים בחינם ובתקנון האתר עצמו. בדרך כלל קווי המנחה הם כתיבת מאמר בן מינימום 250 מילים, תוך הקפדה על תוכן מקורי (חשוב מאוד), שימוש בפסקאות ועריכה לשונית תקינה. כמו כן בדרך כלל כל אתר להעלאת מאמרים מאשר הוצאה של עד 3 לינקים ממילות המפתח בתוך המאמיר, ויש אתרים אשר יאפשרו הוצאת קישורים הן מחתימות הכותב, מה שעשוי לקדם את המילות מפתח אף יותר ובכל מאמר שיועלה על ידי הכותב באתר. בנוסף על כך, בכל אתר תוכלו לבחור את הקטגוריה המתאימה לנושא עליו כתבתם, חשוב לתת דגש על הקטגוריה הרלוונטית, כמו גם על כותרת המאמר עצמו, שכן כותרת עניינית וטובה תעיד על טיבו של המאמר ותלכוד את הקוראים ואת עינו של דוקטור גוגל ביתר שאת.
ככלל, כדאי שתעברו על המאמר בסיום, התרשמו וערכו שינוים קטנים, שיוסיפו את הטון המיוחד לכם, וישאירו חותם עבור הקוראים הבאים.