קידום אתרים אורגני הפך להיות בגדר של "תורה מסיני" וכל אחד שואף להציג את עצמו כחכם ובעל ניסיון עשיר בתחום הקידום ובניית האתרים בכלל. ובכל זאת, חברות קידום אתרים קמו ונפלו לא אחת בעשור האחרון, ואיתם גם בעלי אתרים ברשת, אשר "נעשנו" בשל מהלכי קידום לא נאותים, בלשון המעטה.אני לא מתיימרת להיות מומחית בקידום, ויש לי עוד הרבה מה ללמוד בתחום האפור- חדש הזה, אבל הנה מעט ממה שהשכלתי עד כה, לרשותכם.מעט אודות אופטימיזציה של האתר.בדרך כלל מומחי בניית אתרים לא מקפידים על אופטימיזציה של האתר, כך שתהיה מותאמת למילות המפתח הנבחרות, אם בכותרת ואם "מאחורי הקלעים" של האתר. השיקול הפשוט צריך להיות מתוך הידיעה כי מנוע החיפוש, שהוא הקובע וההכרחי לצורכי קידום, הלא הוא גוגל, רואה וקורא את עמוד הבית, או כל עמוד אחר באתר הבנוי, באופן אחר לחלוטין ממה שאנחנו, הגולשים הפוטנציאלים, קוראים ורואים.למה שגוגל רואה למעשה קוראים קוד מקור. אפשר לראות את התגיות והכותרות של קוד המקור על ידי לחיצה על קליק ימני של העכבר תוך עמידה על העמוד הרלוונטי.ברגע שנעשתה אופטימיזציה על האתר, אין שום סיבה שלא נאתר את מילות המפתח בחיפוש בגוגל, כך שלמעשה שליש מהעבודה של מומחה קידום אתרים מקצועי הושלמה.כשאין אופטימיזציה, לעומת זאת, גם כתיבת עשרות מאמרים ותוכן שיווקי, החלפות לינקים, איכותיות וטובות ככל שתהיינה, או כל עבודה אינטנסיבית שתעשה, לא יהיה בה די.כחלק מהאופטימיזציה של האתר נדרש לבדוק מתי הפעם האחרונה, אם בכלל, שגוגל סרק את האתר. שינוי כלשהו בתגיות יגרור בהכרח שינוי בסריקה, ולכן רצוי שהשינוי יעשה בסמוך לעת הסריקה, אחרת נאלץ להמתין עד הסריקה הבאה.עם זאת, חשוב לזכור כי לא מומחה בניית אתרים מבין ותומך בקידום, ולפיכך, מומלץ להתייעץ או לשכור את שירותיהם של חברת קידום אתרים מקצועית.