פייסבוק עדיין לא סיים להשתלט על העולם. האתר אומנם קיים כבר חמש שנים אבל רק בשנה האחרונה שיווק ברשתות חברתיות התחיל לתפוס תאוצה. למרות שבאופן יחסי בישראל ישנם פחו גולשים מאשר במקומות אחרים בעולם, הדבר לא מונע ממותגי ענק לחדור לזירה הישראלית ולשווק בפייסבוק, ביוטיוב וכו'. אתרי בלוגים כמו קפה דה מרקר, בלוגר ומקושרים גם הם נמצאים עמוק בלב עולם השיווק. ענף האינטרנט הוא היחיד שעדין ממשיך לגדול בעיקר על חשבון הטלוויזיה והעיתונות.
עמוד פייסבוק עיסקי
ההצלחה הגדולה של הפייסבוק מושכת שלושה מיליון גולשים ישראלים לבקר בפייסבוק מדי חודש. מותגים גדולים וקטנים מבקשים לנצל את הטרנד ומפיצים באופן קבוע קטעי וידאו, תמונות, עדכונים ואפליקציות. הגולשים שבחרו לאהוד את העמוד חשופים לפרסומים בלשוניות העידכונים. במילים אחרות, FACEBOOK PAGESהם כלי חינמי להעברת מסרים פרסומיים וחיזוק קשרי הלקוחות. ככול שיותר גולשים משתתפים בשיח, מגיבים, ולוחצים 'לייק', כך גם החברים שלהם נחשפים לתכנים יותר ונוצר גלגל קסמים.
עולם השיווק מתפתח
סקרים המתקיימים מפעם לפעם בקרב אנשי שיווק ישראלים מנסים לבחון את המידה בה הם עושים שימוש בשיווק ברשתות חברתיות כמו הפייסבוק לשם העברת מסרים. נתגלה כי שלושת רבעי מנשאלים מצהירים כי פתחו דף פייסבוק עיסקי עבור המותג אבל למרות זאת אין להם אסטרטגיה שיווקית מובהקת. על מנת לתת מענה לצורך בשיווק מקצועי בפייסבוק, ישנן חברות המתמחות בשיווק ברשתות חברתיות ויש להם את הכלים והניסיון לסחוף עוד ועוד גולשים. תמהיל המדיה משתנה וכעת תקציב גדול יותר הולך לפייסבוק.
מותגים שעשו זאת
מותגים רבים זיהו את הפוטנציאל העצום של הפייסבוק והחלו במלאכת השיווק ברשתות חברתיות כבר לפני שנתיים. סמנכ"לית השיווק של 'צומת ספרים' טוענת שהשיטה הזו תרמה רבות לקידום המותג ומאפשרת פנהי לקהל לקוחות גדול באופן קבוע. בעוד בעבר היה צורך לשלוח מכתבים בדואר או במייל, היום ניתן לשלוח לכולם עדכון ידידותי הרבה יותר ברמה יומיומית. הגולשים הם אלה שבוחרים לאהוד אחר עמוד המותג ולקבל את העדכונים שלו. המסרים מתקבלים בצורה לגיטימית וההתייחסות אליהם איכותית.
ליצור אירוע ללקוחות
הפייסבוק, כמו גםYOUTUBEורשתות חברתיות נוספות, מעמידים לרשות המותגים מספר כלים כדי לחזק את הקשר עם הלקוחות. הפייסבוק לקח את הרעיון צעד אחד קדימה ומאפשר ליצור אירוע ולהזמין אליו חברים. אפשרות זו מאפשרת לעדכן את החברים אודות האירוע המתקרב ולהתכונן לכמות האנשים שסימנו שיגיעו. ניתן לבקש מהגולשים עצמם לבחור את התכנים שהם היו רוצים לראות באירוע ובכך להתאים את הפניה אליהם טוב יותר.
אחת הדרכים הנוספות להגדיל את החשיפה לעוד לקוחות היא פרסום ממומן באמצעות קידום מודעות. ניתן ליצור קמפיינים בקלות ולחדד את הפניה ללקוחות ממוקדים. מקסום התקציב הוא אחד הדרישות כשמדובר בשיווק ברשתות חברתיות.