קופירייטינג הוא אחד משלבי השיווק המוכרים והפופולאריים ביותר בקרב גופי פרסום בארץ ובעולם ולא בכדי. במציאות רווית תחרות בלתי פוסקת על תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי מצד עשרות גופים מתחרים-קופירייטינג נכון, אטרקטיבי ויעיל, עשוי להיות ההבדל בין מוצר מצליח למוצר כושל. פשוטו כמשמעו.
קופירייטינג, על קצה המזלג, הוא תורת הניסוח התמציתי והאטרקטיבי. קופירייטינג עוסק בייצור סיסמאות קצרות וקליטות אך בה בעת גם בניסוח טקסטים ארוכים יותר, בעלי גוון שיווקי ומקצועי כאחד, שתפקידם ללכוד את תשומת לבו של הלקוח, ליצור אצלו תשוקה כלפי המוצר המוצע ולסייע בגיבוש חוות דעתו החיובית בנוגע למוצר ולעסק המוכר אותו.
מכאן, קופירייטינג פועל בשלושה מישורים מרכזיים: המישור הראשון עוסק בלכידת תשומת לבו הראשונית של הלקוח הפוטנציאלי. ברשת האינטרנט יש דרכים שונות לעשות זאת, והחשובה שבהן היא כתיבת תוכן שיווקי שעובר אופטימיזציה מלאה למנועי החיפוש השונים על-ידי מומחים בתחום. קופירייטינג שכזה נכתב בצורה תמציתית ואטרקטיווית אך באופן שפועל במקביל על פי עקרונות קידום האתרים ובכך "מתקשר" טוב יותר עם google ושאר מנועי החיפוש
המישור השני אליו מוכרחים להתייחס בתחום קופירייטינג ברשת (ובכלל) נוגע לאיכות התוכן. הלקוח הממוצע, החי במאה העשרים ואחת, אינו תמים–הוא יודע להבחין בין תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומעניין, לבין תוכן תפל, משובש, רצוף בשגיאות ניסוח, שגיאות כתיב ואשר אינו מתמקד בעיקר. מכאן, קופירייטינג איכותי יהיה מוכרח להיות מנוסח בצורה רהוטה וחכמה, אשר מתבססת על היכרות אמיתית עם תוכן האתר. דמיינו לעצמכם שאתם גולשים לאתר אינטרנט בו מנוסחים הטקסטים בצורה חובבנית, לא אטרקטיווית, מפוזרת ומלאת שגיאות כתיב. איך תגיבו לאתר כזה? מה תחושו כלפי הרעיון שהוא מבקש לייצג או כלפי המוצר שהוא מבקש למכור לכם?
ולבסוף, קופירייטינג איכותי יהיה חייב להיות מנוסח בצורה תמציתית, חכמה ומושכת. מלבד הניסוח האינפורמטיבי והרהוט, חייב הלקוח הפוטנציאלי לחוש שהמוצר שאתם משווקים, אתר האינטרנט שלכם או הרעיון שאתם מבקשים לקדם-הוא אטרקטיווי. קופירייטינג איכותי, שינוסח על-ידי אנשי מקצוע איכותיים, יעשה עבורכם את העבודה הזו. האם קופירייטינג נכון גם מוכר? עכשיו אתם מסוגלים לענות על התשובה הזו לבד.