ההבדל בין קופירייטר לקופירייטינג הוא כמו ההבדל בין עברית לישראלים. קופירייטינג היא שפת הפרסום, שפה של ממש עם חוקים משלה המשמשת להעברת מסרים שיווקיים. שפה קצרה העושה שימוש מחוכם במילים ומשתמשת בהם ככלי ללכוד את תשומת הלב. קופירייטר הוא למעשה הדובר של שפת הקופירייטינג, הוא המתרגם את המסר המבוקש לשפה שיווקית המושכת תשומת לב ויוצרת עניין בקרב הנחשפים אליה. עיסוק בקופירייטינג אינו פשוט ואף לא מובן מאליו. חוקי הקופירייטינג דורשים היכרות מעמיקה עם דרך העיצוב של מסרים שיווקיים, עם בניית קונספט שיווקי ועם תרגומו למדיות שונות, לקהלי יעד שונים ולתחומים שונים. זהו מקצוע יצירתי הדורש כישרון ומיומנות לצד לימודים וניסיון.
ישנן דרכים רבות לבחור קופירייטר טוב לעסק, אבל כאשר עוסקים בקופירייטינג אחד הגורמים המכריעים הוא החיבור עם הקופירייטר. קופירייטר תמיד יעשה את מלאכתו טוב יותר ככל שיבין יותר את המוצר על יתרונותיו וחסרונותיו ואת קהלי היעד שלו וקופירייטר שלא מתחבר למוצר כנראה שלא יעשה עבודה משביעת רצון. אל תשכחו- קופירייטר מתרגם את המסרים שלכם לשפת הפרסום, אך בכדי לתרגם יש להבין היטב את שפת המקור ולא רק את שפת היעד ולכן קופירייטר שלא מבין אתכם לא יוכל לתרגם אתכם כהלכה.
קופירייטינג- אומנות המילים
דרך נוספת להגדיר קופירייטינג היא כאומנות. אומנות העוסקת במילים ובהתאמתם לתפיסה האנושית בדיוק כפי שאומנות הציור עושה שימוש בצבעים וצורות ובהתאמתם לתפיסה האנושית. אין ספק כי קופירייטינג אינה עבודה טכנית ואין נוסחה מנצחת אחת להעברה של מסר שיווקי ובמובן זה קופירייטר טוב הוא אכן אומן, אומן היודע להביע את העסק במילים. גם אומנות זו נחלקת לתחומים רבים וישנם קופירייטרים המתמחים בתחומים שונים ובעיקר במדיות שונות. קופירייטר לאתרי אינטרנט אינו בהכרח קופירייטר טוב גם לקמפיין בטלוויזיה או ברדיו או לעיצוב מודעות פרסומיות. ככל שמתפתחים האמצעים השיווקיים כך מתפתח גם מקצוע הקופירייטינג וקופירייטרים רבים מתמחים בנישות ייחודיות. שירותי קופירייטינג כיום הם הכרח עבור כל עסק המשקיע בשיווק ורוצה לחדור לליבם (ולכיסם) של לקוחותיו הפוטנציאלים ולהגדיל את מכירותיו.