חפש מאמרים:
שלום אורח
25.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיפוש משקיע - איך ומתי

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית16/02/20112011 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יזמים רבים פונים אלינו בנושא גיוסי השקעות ופיתוח המוצר/ הפטנט שלהם. ברצוני להעלות נקודות חשובות שכפי שאני אבחנתי יזמים לא מודעים להם - ועקב זאת מבצעים תהליכים שגויים שגורמים להם ולמיזם להתקדם בכיוונים לא נכונים ובסופו של דבר להתייאש ולוותר.

 אז קודם כל חשוב מאוד – אומרים על יזם שהוא אדם שדופק על הדלת ומוציאים אותו החוצה, הוא נכנס מהחלון וזורקים אותו החוצה, אז הוא נכנס מארובה... לכל היזמים בינינו – אל לנו להתייאש, מוצר יגיע לשוק בהתאם לכמות ההשקעה שהיזם ישקיע בו ובהתאם למאמצים שהיזם ישקיע בלדחוף את הרעיון קדימה.

לענייננו וכהתחלה חשוב לציין שב 99% מהמקרים רעיון כרעיון לא שווה הרבה, אם בכלל. בשביל להביא רעיון שהוא דבר רוחני לידי העולם המעשי יש לבצע תהליכים רוחביים רבים, שמחויבים להגיע במקביל ולהשפיע אחד על השני. לדוגמא – הגיעו אלינו יזמים עם רעיון בתחום אבטחת מחשבים ניידים במשרדים. החברה הלכו ורשמו פטנט על הרעיון בסכום של 5000$ ולטענתם הגנו עליו מכל בחינה. הפטנט שנרשם ושהוגש מכיל 2 עמודים והתבצע ע"י אחד המשרדים הגדולים בארץ והוא הוגש ללא הצהרות – רק מלל בשורות מרווחות של עמוד וחצי!!!. לאחר מכאן הם נגשו אלינו ובקשו פיתוח של אותו מוצר, אבל הבעיה הייתה להם זה שרוב הכסף שלהם הושקע על הפטנט – שלהערכתי לא היה שווה את הדפים שעליו נכתב.

זוהי רק דוגמא אחת מיני רבים – כל יזם והסיפור שלו, חלק פתחו אב טיפוס ואין להם שום אינפורמציה עסקית, חלק בצעו סקרי שוק רחבים אבל לא פתחו מוצר, חלק רשמו תכנית עסקית אבל לא פתחו מוצר וכו וכו וכו.

אני מעוניין להרחיב את האופקים לכל היזמים/ חברות ההזנק בנושא פיתוח מוצר/ פיתוח פטנט בכך שאתאר את התהליך שלהערכתי (ומניסיוני) הוא הנכון – לפחות בשלבים הראשונים של קידום המיזם/ הפטנט/ המוצר. השלבים פחות או יותר לפי סדר כרונולוגי (בהתאם למוצר/ לפטנט/ ליזם/ ליעדים וכו) הם:

בניית אסטרטגיה עסקית – לאפו היזם מעוניין ויכול להוביל את המיזם – הן מבחינה אישית, הן מבחינה עסקית (מימון) ומה השלבים הבאים שהוא יצטרך לעבור. לדוגמא: האם היזם מעוניין לפתח אב טיפוס ואז למכור אותו לחברה קיימת, האם הוא מעוניין לגייס השלב הבא כסף להמשך תהליך – ומהו המשך התהליך?

חיפושי פטנטים – בהתאם למוצר יש צורך לבצע חיפושי פטנטים ולבדוק מה קיים ומה לא קיים. אין טעם לפתח מוצר על משהו שקיים – אבל כן יש טעם לבדוק מה קיים ולפתח משהו יעיל יותר וטוב יותר... בנושא זה אני מעוניין לציין שזה שיש פטנט על מוצר קיים זה לא דבר רע (אני יודע שיזמים חושבים שזה רע – אבל הפלא ופלא, משקיעים דווקא רואים את הנושא בצורה חיובית מכיוון שזה מראה שיש חשיבה וצורך במוצר!!!).

פיתוח מוצר/ אב טיפוס (בהתאם לאסטרטגיה העסקית שנקבעה) – את דוח הפטנטים יש לנתח בצורה עניינית ולהעביר דגשים למחלקת הפיתוח כדי להאיר את עיניהם מה יש ומה אין, מה ניתן לפתח ולרשום עליו פטנט ומה לא.

רישום פטנט על הפיתוח שנעשה – שבשלב גיוס ההשקעה ניתן יהיה להציג למשקיע את אב הטיפוס/ המוצר ולציין שעל הפיתוח שהתבצע נרשם הפטנט – כמובן שחשוב בשלב זה להתייחס לעובדה שנעשה חיפוש של מה שיש ולא סתם פותח מוצר לפי איך שהיזם/ המפתח/ המעצב ראה לנכון. בשלב רישום הפטנט חשוב לציין שבשלבים הראשונים של פיתוח המוצר/ הפטנט אין צורך להגיש יותר מאשר פטנט פרוביזורי – שעולה 110$ להגשה!!!, נמשך כ 12 חודשים. שלב הפטנט הפרוביזורי נועד כדי לאפשר ליזם לא להשקיע הון בפטנט ובבחינה שלו ולחפש השקעה במשך השנה של לאחר ההגשה. אומרים שאם יזם הגיש פטנט (כמובן לאחר פיתוח נכון ושלבים נכונים שהוא עבר) יש לו שנה לחפש השקעה, אם בשנה הזו הוא לא התחיל דיונים רציניים עם משקיע שלא יקדם את הפטנט לשלב הבא – שיכול להגיע לסכומים של 5000$ מכיוון שבשלב הבחינה יושב בוחן ובודק את רמת החדשנות ומספק ציון לחדשנות של כל הצהרה שהוגשה. הציונים הם באותיות ומסמנים רמות חדשנות שונות.

איסוף אינפורמציה והכנת תכנית עסקית – התכנית העסקית היא שמאגדת את כל השלבים הקודמים ומספק ליזם תמונה כוללת על הפוטנציאל העסקי של המיזם/ המוצר שלו. כמובן שיש לאסוף אינפורמציה רבה נוספת כדי להשלים את התכנית העסקית, אבל אינפורמציה זו חייבת לקבל פידבקים של עלויות ייצור צפויות (בהתאם לפיתוח שנעשה), עלויות צפויות בשלבים הבאים: תפעול, רכש, ניהול, אבני דרך, לוחות זמנים, הוצאות צפויות, גובה השקעה רצוי, מתי יוחזר הכסף למשקיע ויהיו רווחים, מה הגיוסים הבאים, מה השווי חברה העכשווי לגיוס, וכו וכו וכו (גם נתונים אלו יושפעו כמובן מהפיתוח שנעשה).

לסיכום תהליך של פיתוח מוצר/ פטנט מחויב בסנכרון נכון בין התהליכים שהצגתי למעלה, חייב בניהול נכון של היזם ובהנחיה מקצועית רלוונטית.

צרפתי כאן קישור לסכמה באתר שלנו שמתארת את התהליך שתיארתי למעלה ואיך היזם משתלב בתוכה – הסכמה לא פשוטה להבנה אבל לאחר קריאת המלל למעלה אני מקווה שניתן יהיה להבין אותה בצורה טובה יותר.

http://b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

נשמח לשמוע מכם – אנו מספקים ליזם את התמיכה בבניית הצוות הדרוש לקידום הרעיון/ מוצר/ הפטנט שלו. התמיכה מתבצעת הן בפן הפיתוח והן בפן העסקי, כשלכל יזם יוצמד תוך כדי התהליך מנהל פיתוח ומנהל עסקי שיבנו ביחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם שלו.

שיהיה בהצלחה, נשמח לשמוע מכם

אמיר

0525449558

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232868 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172101 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171284 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171130 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/121349 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/111368 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111609 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/233008 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/233020 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231993 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232868 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/223335 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221438 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221485 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica