בוני אתרים ומקדמי אתרים רבים, העוסקים בתחום בצורה מקצוענית וחובבנית כאחד, שבים ושואלים את שאלת מליון הדולר - מה הופך תוכן שיווקי למוצלח ואיך מייצרים תוכן כזה? לשאלה זו תשובות רבות אך בכל המקרים ואין זה משנה את מי תשאלו - תוכן שיווקי מוכרח להתבסס על מחקר אסטרטגי; הוא מוכרח להכיל מידע אינפורמטיבי שינוסח ברמה גבוהה; וכמובן שעליו לכלול מילות מפתח מוטמעות, ברמת צפיפות שעונה על הדרישות.
לפני שניגשים לנסח ולכתוב תוכן שיווקי לאתר מסוים, על הכותב ליזום מחקר אסטרטגי מקיף, שמנתח לעומק את צרכי האתר שלשמו נכתב התוכן. המחקר האסטרטגי יכלול למידה מעמיקה של: התחום בו פועל האתר/העסק (לדוגמה - נגרות, מחשוב, אסטרולוגיה), המתחרים שלו, קהלי היעד הפוטנציאלים, קהלי היעד המשניים ועוד. תוכן שיווקי, שלא ייכתב על סמך מחקר אסטרטגי מקיף, עשוי לפספס את המטרה לשמה הוא נכתב ולמעשה - להיות לא יעיל ולא שימושי עבור הלקוח.
עיקרון נוסף, שחשוב לשמור עליו תוך כתיבת תוכן שיווקי, הוא רמת הכתיבה הגבוהה. כותבים ובעלי אתרים מוכרחים לצאת מנקודת הנחה שהלקוחות הפוטנציאלים שלהם הם אנשים אינטליגנטים וביקורתיים, שרגילים לאסטרטגיות שיווק אגרסיביות. כדי לרכוש את אמון הלקוחות נדרשים הכותבים ובעלי האתרים לפנות אליהם בגובה העיניים, תוך שימוש בלשון תקנית, בעברית יפה וללא שגיאות כתיב וניסוח. הלקוחות הפוטנציאלים יודעים לזהות כתיבה ברמה נמוכה והרושם האוטומטי שמקבל הלקוח מאתר הכולל טקסטים ברמה ירודה הוא רושם של חובבנות וחוסר רצינות, דבר ממנו בעלי האתרים מוכרחים להימנע.
העיקרון האחרון ואולי החשוב ביותר נוגע לכתיבת תוכן שיווקי, הוא הדגש שיש לשים על הטמעת מילות מפתח. תוכן שיווקי, כידוע, אמור להפוך את המוצרים של הלקוח לאטרקטיביים ונמכרים אך לא פחות חשוב – הוא אמור לסייע לאתר האינטרנט בו מוטמע התוכן לזכות לחשיפה גבוהה במנועי החיפוש השונים. לפיכך כתיבת תוכן שיווקי מוכרחה להטמיע בגוף הטקסט מילות מפתח מודגשות, ברמת צפיפות נכונה, שבאמצעותן ילך ויתקדם אתר האינטרנט שלכם במעלה רשימות התוצאות במנועי החיפוש, לפי מילות המפתח שתגדירו.