לא משנה מהו המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, יש לכם מעט מאוד זמן לכך. אם האופן בו הצגתם את הדברים לא הצליח לעניין את הקורא תוך שניות הוא יעבור לתחנה הבאה. זהו המקום בו צילום פורטרט שיווקי יכול להיות חורץ דינכם :
אם הצופה יראה שהפנים שניבטים אליו מהעמוד מזמינים ומסקרנים, חביבים/נחושים/מקוריים - הכל בהתאם למקצוע ולאופי שלכם כמובן, אולי הוא יחליט שלמרות הכל, ולמרות הטקסט הטכני המשמים שכתבתם, אולי בכל זאת כדאי לתת לכם צ'אנס ולהרים טלפון...
אתם יכולים לקרוא לזה "הידלקות", "כימיה", "סקרנות", או כל דבר אחר.
מצד שני, התמונה שלכם עלולה גם להסב לכם נזק ולגרום לצופה לסגור את החלון או להפוך את הדף או לפני שהתחיל לקרוא... ולא בגלל שאתם לא מספיק יפים חס וחלילה, אין קשר בין יופי למקצועיות. אלא מפני ששמתם את התמונה מהבריכה עם הילד כי החיוך (או גרוע מזה כי הילד) יצא ממש יופי. או כי הכובע האוסטרלי שקניתם בטיול האחרון עושה לכם צל מפחיד על הפנים...
בקיצור חברים, יש לכם כאן הזדמנות לסקרן את הצופה, ליצור תחושה של אמון ובסופו של דבר לגרום לו לפנות אליכם. אילו סוגים של צילום פורטרט קיימים ומה זה אומר מבחינתכם?
צילום פורטרט תדמיתי קלאסי
צילום פורטרט מתמקד לחלוטין במצולם, אם כי לבחירת הרקע גם כן ישנה חשיבות. זהו יכול להיות צילום של פוליטיקאי, רמטכ"ל בעיתון, ומאידך גם צילום המופיע בכרטיס הביקור של נותן שירות כלשהו או סדרת תמונות העובדים באתר האינטרנט של חברה. מה חשוב לקחת בחשבון כשנגשים לצילום פורטרט קלאסי?
מיהו קהל היעד? אם קהל היעד שלנו מורכב מאנשי עסקים, התמונה תהיה רשמית יותר, מחוייטת יותר. לעומת זאת, אם קהל היעד הוא בני נוער, רצוי שהתמונה תהיה יותר שובבה וקלילה. הדבר מתייחס לא רק ללבוש כי אם לתנוחת הגוף, להבעת הפנים, למרחק המצלמה מהמצולם וכו'.
אם אנו פונים לאלו וגם לאלו - נמצא את המכנה המשותף בצרכים של שתי הקבוצות הפונות אלינו, נחפש אותו בין הלקוחות הקיימים אצלנו, ונדגיש את היכולת שלנו לתת מענה לאותו צורך.
למשל- פסיכולוג - רכות ויכולת הקשבה. מעצב גרפי - יצירתיות ומקוריות וכדומה.
המקצוע של המצולם - כדאי ואפילו רצוי להופיע בלבוש ייצוגי בצילום, אך לא ללכת רחוק מידי. ייצוגיות זה דבר חשוב, אך גנן שמצטלם בבגדים מחויטים יוצר פער גדול בין הצילום למציאות - כזה שעלול להגניב לליבו של הצופה תחושה של חוסר אמון.
בצילום פורטרט קלאסי יש חשיבות גם לרקע, כיוון שגם הוא משפיע על המסרים שהתמונה מעבירה. לכן, לפני צילום חשוב לתכנן את הרקע שלו: האם הוא יהיה שחור או לבן או צבעוני? האם הצילום יהיה על רקע שולחן העבודה? שימו לב שכאשר נבחר ראש ממשלה חדש הוא מצולם עם דגל המדינה מאחוריו או לצידו, כשהדגל תופס חלק נכבד מהתמונה. זה אינו מקרי. בחירת הרקע תשפיע גם היא על התוצאה הסופית. לכן, כשאתם מתייעצים עם הצלם שלכם, מומלץ לברר מהו הרקע וכיצד זה ישרת את המטרה השיווקית שלכם.
צילום פורטרט תדמיתי אווירתי
זהו צילום יותר טבעי, המציג את המצולם תוך כדי עבודה, תנועה או כל פעולה אחרת. זה יכול להיות צילום של תהליך טכני בעבודה, פגישה עם לקוח, עבודה מול המחשב ועוד. צילום אווירתי מדגיש יותר את החוויה ופחות את המצולם.
מה כדאי לקחת בחשבון בצילום מסוג זה? מטבע הדברים התפאורה משחקת תפקיד חשוב מאד, אפילו יותר מאשר בצילום קלאסי. גם לבושו של המצולם והאביזרים סביבו כולם עוזרים להשלמת המסר וצריכים להתאים אחד לשני. לכן, גם בצילום פורטרט אווירתי, מומלץ להיוועץ בצלם מקצועי אשר מבין בשיווק שיעזור לכם להתאים וליצור את האווירה המתאימה.
במה אתם עוסקים? מיהו קהל היעד שלכם? איזה מסר אתם רוצים להעביר? צילום פורטרט מנצח הינו תוצאה הסופית של אלמנטים רבים ששולבו יחדיו. פנו לצלם שיווקי מקצועי כדי להרכיב את התמונה שתגרום ללקוחות לפנות אליכם.