מה זה בעצם צילום מזון שיווקי?
אוכל הוא לא רק צורך בסיסי עבורנו, הוא גם אהבה גדולה, תחביב ולחלקנו מקור לנחמה. שוק המסעדנות הוא שוק תחרותי ביותר - מסעדות חדשות צצות בכל פינה. שפים ובעלי מסעדות חייבים לשווק עצמם בחכמה.
שמתם לב שהמוטיבציה העיקרית שלנו לאכול, גם כאשר אנחנו לא רעבים, הינה ריחות מעוררי תיאבון?
בלוטות הריח שלנו קשורות ישירות לבלוטות הטעם.
גם גירוי ויזואלי יכול לעורר אצלנו את התחושה הזאת -צילום שיווקי נכון של מנה יכול בהחלט לפתוח את התיאבון, לגרום לכם להזיל ריר ולחשוב על הארוחה הבאה. בשביל לצלם את המנה כך שהטעם והריח יעברו ללא מילים צריך באמת לתפוס את המהות שלה, המקור שלה, את הארומה, את המרכיבים. לכן חשוב מאוד לקחת בצלם מזון שיווקי כדי שיעשה את העבודה. רק צלם שמבין גם במזון וגם בשיווק יוכל בוודאי לתפוס את העושר שבמנה בלי להזניח את צורת ההגשה, וליצור הרמוניה שתגרום ללקוחות שלכם לרצות לנגוס בתמונה.
כאשר אתם מחפשים צלם שינציח את היצירות הקולינאריות שלכם, חשוב מאוד שיהיה זה צלם בעל נסיון בצילום מזון שיווקי, וידע בתחום האוכל. חשובים גם חוש אסתטי ויצירתיות, ובל נשכח ציוד מתאים.להנצחה הויזואלית הזאת יש כוונה שיווקית ברורה ולכן אל תהססו לשאול שאלות, המטרה של התמונות היא לגרום לסועדים פוטנציאלים להגיע ולאכול מה שבישלתם וצילמתם!