שיווק הוא ספרה תחרותית ביותר - יש שלל פלטפורמות לשיווק, כלים שיווקיים מתקדמים וגישות רבות כאשר מאחורי כולם מטרה ברורה אחת : המכירה עצמה. אחד הכלים השיווקיים היעילים ביותר שלא ניתן להתעלם מהם הוא הצילום השיווקי. הרי בסופו של יום באמת אין טוב ממראה עיניים ותמונה הינה כלי נהדר להעברת מסרים. מסיבות אלה בדיוק צילום הוא אחד הטריקים הותיקים ביותר בספר והמוצלחים ביותר. תחום הצילום מתפתח עוד ועוד ותופס צורות מעניינות ומיוחדות. המצלמות משתכללות, התאורה מתקדמת עוד ועוד ותוכנות העריכה משודרגות פלאים. ובכל זאת, עלות של צלם שיווקי הינה סבירה ומתקבלת על הדעת ביחס לנחיצותו ולאפקטיביות שלו.
צילום שיווקי וצילום איכותי רגיל - מה ההבדל?
הדבר שמבדל צלם שיווקי מצלמים מן השורה שאולי אף אינם נופלים באיכויות הצילום שלהם, הינו הידע השיווקי. צלם שיווקי הוא צלם המבין את עולם הפרסום, ואשר לומד את הלקוח שלו לעומק בדיוק כמו שעושים יועצים שיווקיים כאלה ואחרים. הצילום תמיד צריך להיות מרשים ויפה, אך חשוב יותר שיפנה אל המקום הנכון, ושיביא את הלקוחות הנכונים. אלו שבאמת רוצים את המוצר או השירות שלנו.
בנוסף ישנם תחומי התמחות שונים בתוך העולם של סטודיו לצילום צילום שיווקי. יש מי שמתמחה בתכשיטים ומי שמתמחה באדריכלות או בפורטרטים, כאשר מעטים מאוד באמת מומחים במספר תחומים. ישנה אפשרות להשתמש בתאורה טבעית או בתאורה מלאכותית (תאורת סטודיו). בצילום אדריכלות למשל, משלבים הרבה פעמים בין השניים.
לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות. והכי חשוב זה שתמצאו צלם שיווקי שמתמחה בתחום הצילום הנכון (צילום מוצר, פורטרט, מזון ועוד), שמבין את הראש שלכם ושבאמת לומד את העסק שלכם. החיבור בניכם הוא זה שיניב את התוצאה הטובה ביותר עבורכם ויביא לכם לקוחות שכבר הבינו את המסר ומוכנים יותר לבצע קניה. בהצלחה!