כששומעים את הצירוף קידום אתרים מיד חושבים על פרויקט רחב היקפים, פרויקט הנשען על תקציב ענק ודורש אנשי מקצוע רציניים המתמחים בקידום ברשת. נכון שכאשר מדובר על קידום אתרים באמצעות מנועי החיפוש בעזרת הקמפיינים הממומנים כלומר קידום אתרים באמצעות גוגל-אד-וורדס (קמפיין הפועל על בסיס מילות מפתח מחופשות) וכן גוגל-אד-סנס (קמפיין הפועל באמצעות קישור לאתר תוך זיהוי אפשרות להתעניינות הגולש בעקבות זיהוי תחומי העניין שלו על ידי מנוע החיפוש). אולם גם בכדי שמודלים אלו של קידום אתרים בתשלום יעבוד, חייבת להתקיים תשתית אופטימלית של קידום אתרים בצורה אורגנית כי זה הבסיס כיום.
קידום אתרים בצורה אורגנית משמע - מנוע החיפוש מפנה לקוחות לאתרים לא מתוך שיקולים כלכליים (כי בעל האתר משלם לו עבור כל הפנייה) אלא מאחר ומנוע החיפוש זיהה את הצרכים של הלקוח וקישר בינם לבין תכני האתר. יש כמה דרכים עיקריות לבנות אתר או לשדרג אתר כך שהוא יותאם למנוע החיפוש לצורך קידום אתרים אורגני.
קידום אתרים אורגני - בחירת שם האתר:
בחירת שם האתר חיונית ביותר לצורך קידום אתרים אורגני כי מנוע החיפוש אשר נתקל באתרים רבים העוסקים באותו תחום עיניין צריך לבחור את האתר המתמחה בתחום באופן מקצועי וזאת בכדי להעניק ללקוח חוויית גלישה. אם אדם מקיש את מילות החיפוש "מעצבי פנים" והביטוי מופיע בכתבה אחת במדור התרבות של עיתון יומי אולם הנושא עיצוב פנים, מעצבי פנים, אדריכלות פנים ועוד - מופיע בצורה ממוקדת באתר נישה אשר קורא לעצמו עיצוב פנים או interior design הסיכוי שהוא יעלה ראשון גדולים יותר. אין שום קשר בין קידום אתרים לבין גודל החברה בפועל, מספר הסניפים, הפרסומים שלה אופליין, מספר שנות פעילות וכו'. קידום אתרים מתייחס אך ורק לפעילות החברה במסגרת אתר האינטרנט ולכן שם צריך לרכז מאמצים במסגרת קידום אתרים אורגני.
קידום אתרים אורגני - בחירת תכנים, כתיבה, עריכה ועדכון האתר באופן שוטף:
קידום אתרים נועד להזרים אליכם גולשים המתעניינים בתחום העיסוק של החברה וכמובן - תחום עיסוק האתר. אם אתם אתר של מכון לרפואה אסטית, קהל היעד שלכם הוא אנשים המתעניינים בניתוחי לייזר, בניתוחי הגדלת חזה, הצרת מותניים, ניתוחי אף ועוד. בכדי שמנוע החיפוש ישלח אלכים גולשים המתעניינים בתחומים הללו מנוע החיפוש צריך להאמין שאתם באמת מציעים מידע מקיף, ממוקד, מדויק ורלוונטי. מאחר וכל העסק הזה של קידום אתרים הוא בעצם ממוחשב (לא יושבים אנשים ומחליטים על אילו אתרים להמליץ ועל אילו לא.... השקלול נעשה על ידי מחשב) חשוב שהאתר יכיל כמה שיותר מידע דוגמת: מאמרים, כתבות, חדשות, פורומים, תוכן שיווקי בעמוד הבית ועוד. ככל שיהיה יותר טקסט והוא יהיה יותר ממוקד בנושאים המרכזיים, יכלול ז'רגון (מילות מפתח של המקצוע) ועוד, כך הסיכויים שלכם לפעול למען קידום אתרים אורגני יצלח ואתם לא תאלצו לשלם ובוודאי שלא תאלצו לשלם תקציב גדול לטובת קידום אתרים באמצעות קמפיינים (בתשלום).
חברות בניית אתרים קטנות לא מספרות לכם שבנייה עם אחסון אתרים לא מספיקים בשביל להצליח באינטרנט. אפשר להבין, הרי הם עלולים לאבד אתכם כלקוחות לטובת חברות גדולות יותר שכן מספקות לכם שירותים נלווים כמו פרסום באינטרנט , הפצת תכנים כתיבה שיווקית , שיווק באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות בשביל להגדיל את רווחי האתר. לכן עליכם לשקול היכן אתם בונים ומאחסנים את האתר, ואיזו חבילת שירותים אתם רוכשים.