קידום אתרים הוא אחד הצירופים השכיחים ביותר כיום בקרב כל מי שבבעלותו אתר הווה אומר - בקרב כל החברות הפועלות במשק. קידום אתרים הוא המכנה המשותף של תאגידים בינלאומייים, חברות מסחריות מקומיות, עסקים חדשים, ארגונים ממשלתיים, תנועות פוליטיים, עמותות חברתיות ועוד ועוד. לכולם יש אתר בית אשר מיועד למשוך גולשים ולחשוף בפניהם את החברה או הארגון ולכן קידום אתרים, היינו הענקת הסיכוי האופטימלי של האתר לחשיפה בפני קהלי העיד באינטרנט - הוא צירוף כה רלוונטי עבור כל החברות והארגונים השונים הללו. מבלי שהבחנו בכך, הצירוף קידום אתרים, מומחי קידום אתרים, יועצי יקידום אתרים, קורסי קידום אתרים ועוד נכנסו לז'רגון ואנחנו התחלנו לדבר בשפה של קידום אתרים מבלי להרגיש בכלל.
להלן סקירה קצרה בנושא קידום אתרים החל מההתחלה ועד לתעשייה הענפה אשר עדיין צומחת אשר נקראת בשמה הכללי "תעשיית קידום אתרים".
קידום אתרים - רקע כללי:
ציבור הגולשים באינטרנט אינו מסוגל ואף אינו שואף כלל להכיר את האתרים השונים ובוודאי שלא להכירם בשמותיהם. הגולשים התרגלו לעבוד עם מנוע החיפוש באופן הבא: הם נכנסים לעמוד מנוע החיפוש (בארץ זה גוגל ישראל), מקישים שם של אדם, שם של חברה, נושא, תחום עיסוק, משפט, ציטוט ועוד ועוד ומנוע החיפוש אשר מבצע בדיקה אוטומטית מפנה אותם לרשימת אתרים רלוונטיים בה סביר להניח שהם ימצאו את מבוקשם. בעבר זה היה מאוד פשוט, אדם היה מקיש מילת חיפוש כגון "תרופה נגד אלרגיה" ומגיע לכמה אתרים העוסקים בתחום הבריאות ובפרט בתחום התרופות. אולם כיום, בעידן בו פועלים אלפי אתרים והיד עוד נטויה, מנוע החיפוש מוצא תוצאות רבות הרלוונטיות עבור הגולש ובכדי להקל עליו (ולהעצים את חוויית הגלישה) - מנוע החיפוש מסדר לו את התוצאות ברשימה כרונולוגית. קידום אתרים זה בעצם שם כללי לכלל הפעולות והטכניקות שמיועדות לסייע לאתר להגיע אל ראש עמוד התוצאות.
קידום אתרים - תחילתו של מקצוע חדש:
קידום אתרים הפך במהרה לתחום מקצועי וזאת בשל הביקוש הרב שנוצר לפתרונות קידום אתרים אפקטיביים מיידיים בקרב בעלי אתרים שהחלו להרגיש את קשיי התחרות. קידום אתרים הפך לתחום עיסוק מקצועי בעיקר מאחר ומדובר על מערכות טכנולוגיות וכלי עבודה מחשוביים אשר לא כל בעל אתר הוא בהכרח בעל נגישות לכלי עבודה אלו וכמובן - לידע המקצועי הרב ההולך ומתווסף מידי שנה. קידום אתרים הוא לאתחום אותו לומדים בפעם אחת אלא תחום אותו לומדים ואיתו צומחים ומתפתחים לאורך השנים כי לאורך הזמן חודרים כלים חדשים, זורם מידע חדש ומתפתחות טכניקות חדשות.
קידום אתרים - מודלים חדשים בשוק:
הצורך של השוק בפתרונות קידום אתרים הוביל להקמתם המידית של חברות קידום אתרים, חברות בניית אתרים העוסקות בקידום אתרים, מכללות המעמידות לקראת הציבור קורסי הכשרה בתחום של קידום אתרים והוצאה לאור של שלל פרים מקצועיים בנושא קידום אתרים.
אם אתם אחרי שלבי בנייה עם אחסון אתרים - אתם מוכנים ומזומנים לעבור לשלב הבא. השלב הבא מתייחס לפוטנציאל הרווחי הטמון באתר שלכם. אם יש לכם מטרות להתפרסם ולהרוויח, תוכלו להיעזר באנשי פרסום באינטרנט שיכולים להעניק לכם מן הידע והניסיון שלהם. בנוסף לכך, שירותי שיווק באינטרנט גם תורמים לתמונה הכוללת. אתרים רבים נעזרים בכותבי תכנים המנוסים בהפקת תכני כתיבה שיווקית ובכך מגדילים את רמת השיווקיות שלהם. כך ניתן גם לשווק וגם לפרסם בו בזמן.