מאמרים הם אחד הכלים הטובים והיעילים ביותר לקידום אתרים. מאמרים להפצה נועדים להפצה בעצם בכמה שיותר אתרי מאמרים, דבר שעוזר רבות בקידום האתר. ככל שיתפרסמו מאמרים רבים יותר וככל שהם יופצו באתרים רבים יותר, כך הם יתרמו יותר לקידומו של האתר אותו הם אמורים לקדם.
ישנם מספר סוגים שונים של מאמרים והעיקריים שבהם: מאמרי קידום, מאמרים שיווקיים וקופירייטינג. מאמרי קידום הם מאמרים אשר נכתבים אך ורק לטובת קידום ביטוי או מילות מפתח מסוימות. מטרתם של מאמרים שיווקיים היא לקדם ולהבליט את החברה, המוצר או המותג שהזמין את המאמר, בנוסף לקידום הביטוי או מילות המפתח. מאמרי קופירייטינג נועדו לכתיבת תוכן נטו, החשיבות הגדולה בהם היא התוכן הכתוב.
כשכותבים מאמרים להפצה חשוב לשים לב למספר דברים חשובים:
- בחירת הנושא – במידה ומדובר על מאמר אשר אמור לקדם מילה או ביטוי מסוים, חשוב לבחור בנושא שיכלול את אותו ביטוי או מילה. כאשר מדובר על מאמר שיווקי כדאי שהנושא ימשוך את עינו של הקורא ויגרום לו לקרוא את המאמר.
- סגנון – מאמרים להפצה שנועדו לצורכי קידום צריכים להיכתב בסגנון שיתאים למנועי החיפוש ובראשם גוגל. מנועי החיפוש הינם רובוטים אוטומטיים שסוקרים את כל רשת האינטרנט ולכן, על מנת שהמאמר יהיה אפקטיבי ויתרום לקידום המילה או הביטוי, הוא צריך להתאים לכללים שעל פיהם פועלים מנועי החיפוש.
- שפה – את שפת המאמר יש להתאים לסוג המאמר. אם מדובר על מאמר לצורכי קידום ניתן לכתוב בשפה יותר קלילה וחופשית, החשיבות היא לסגנון הכתיבה ולשימוש נכון במילות המפתח. כאשר המאמר הוא שיווקי, יש לכתוב בשפה יותר מכירתית ושיווקית. במידה ומדובר על מאמר קופירייטינג חשוב לכתוב בשפה יותר גבוהה, מסוגננת, שתתאים לסוג האנשים אליהם המאמר אמור לדבר.
- תוכן המאמר – נהוג לחשוב שתוכנם של מאמרים הנכתבים לצורכי קידום לא חשוב וצריך רק להקפיד על הכללים של גוגל, אך זה לא מדויק. מנועי החיפוש סורקים את המאמר ובודקים גם את סגנון הכתיבה ותוכנו, מאמר מושקע בעל תוכן רב, איכותי ומקורי יעשה את העבודה בצורה טובה הרבה יותר. מעבר לכך המאמרים גם משמשים לעיתים לקריאה של אנשים ורצוי שתוכנם יהיה מעניין וימשוך כמות גולשים כמה שיותר גדולה.
מאמרים להפצה הם כלי טוב ויעיל מאוד לצורכי קידום אתרים. ככל שהמאמרים יהיו מקצועיים יותר, בעלי תוכן מקורי ואיכותי ויכתבו בשפה תקינה וללא שגיאות הם יהיו אפקטיביים יותר. המאמרים נועדים בדרך כלל לצורך קידום אתר כלשהו, אך בנוסף אם הם יהיו מעניינים הם יוכלו לעזור בקידומו של המוצר עצמו ולא רק האתר שמוכר את אותו מוצר.