סדנאות גיבוש - בין מליסרון לברטיש ישראל
המיזוג בין שתי החברות הגדולות מתקרב לגמר. מליסרון מחזיקה כארבע קניונים וברטיש ישראל מחזיקה ב כ20 קניונים. ברגע שהמיזוג יאושר על ידי הרשות להגבלים עסקיים והן על ידי הבעלים תשלוט מליסרון על קרוב לכעשרים וארבע קניונים וזאת לאומת אחד עשר קניונים שבבעלות עזריאלי.
מיזוגים בין חברות הינו דבר מקובל. במיוחד בחברות הייטיק. ברוב המקרים אקזיט מוצלח של חברה קטנה תימכר לחברה גדולה יותר וכמובן שקרן הגידור / קרן הון סיכון שהשקיעה בחברה גם תגזור את "הקופן" וכך כולם יוצאים מאושרים.
ברגע שמתחילים מיזוג מאוד חשוב לעדכן את העובדים. החשיפה וחופש המידע היום לעיתונות הכלכלית וגם לערוצי האינטרנט לא משאירים "שמועות" כאלה באוויר. עברנו את הזמנים שבהם ניתן היה "להרים מסך" עד המיזוג עצמו. ולכן חשוב לשתף את העובדים ברגע שהמיזוג קורם עור וגדים. ורצוי לפני שהדבר יתפרסם בכלי התקשורת.
אחד מהדברים החשובים במיזוג זה להסדיר את נושא של התרבות הארגונית. החברות צריכות להחליט יחד עם היועצים הארגונים לאיזה כיוון של תרבות ארגונית הם רוצים ללכת. לחברות הגדולות יותר שיש בהם תרבות ארגונית חזקה יעדיפו להכפיף את הנהלים, הכללים, הנורמות והערכים, מערכות המידע שלהם במידה והחברה שנקנתה או התמזגה הייתה חלשה וקטנה מהם. הדבר יכול ליצור תחושת של התנשאות ואפליה בקרב העובדים עד כדי חיבול בחיבור, התפטרות של עובדים ועוד. לכן אם מקדישים עניין לכך עוד בהתחלה ומסכמים כי גם לחברה היותר "חלשה" התרבות הארגונית שלה תישאר לפחות בתקופה ראשונה שתמשך על פני מספר חודשים הדבר יעזור בהקטנת זעזועים מיותרים.
אחד הדברים החשובים להצלחת עסק הוא שיתוף פעולה. סדנאות גיבוש שתערכנה על פני מספר מפגשים ובזמנים שונים יכולות לתת את המענה להכרות בין העובדים בחברות ותתרום להצלחת המיזוג. סדנאות בתקשורת בין אישית תובלנה לחיזוק הקשרים בין העובדים, ולאחר שיובהר מהו החזון המשותף המטרות והיעדים של החברות "הממוזגות" אז ניתן לערוך סדנה נוספת שתתמקד בעבודת הצוות, ובהדגשת החזון.