קידום אתרים באנגלית
אנו שחיים בישראל הקטנה מכירים בד"כ את הנושא של קידום אתרים הכתובים בשפה העברית. מרבית האתרים הישראלים נזקקים לשירותי פרסום באינטרנט כגון קידום אתרים. אולם לעתים יש לא מעט אתרים המעוניינים בחשיפה רחבה לקהל יעד גדול יותר, ולכן מכוונים לזירה הבינלאומית-דבר הבא לידי ביטוי בבניית אתרים באנגלית והתחלת תהליך של קידום אתרים באנגלית.
לקוחות המעוניינים לקבל שירותי קידום אתרים באנגלית צריכים לפנות אל חברות המתמחות בזירות הבינלאומיות בפרט בגוגל קום
תהליך של קידום אתרים באנגלית כולל בתוכו כמה פרמטרים השונים מהפרמטרים של קידום אתרים בעברית, ולכן קידום אתרים באנגלית דורש אנשי יצירתיים, המכירים את הז'רגון הבינלאומי, בהתאם למדינה כמובן, גורסים את השפה על בוריה ומסוגלים לתת מענה שיווקי בצורת קידום אתרים באנגלית.
להלן סקירה קצרה של הנושא:
- קידום אתרים באנגלית דורש מהאתר להתחרות מול כמותעצומה של אתרים, להלן, זירה בינלאומית. אם בישראל יש אלפי אתרים הכתוביםבעברית המתחרים זה מול זה הרי שבחו"ל יש מיליוני אתרים הכתובים באנגליתהמתחרים זה מול זה. יחד עם זאת כמות החיפושים באנגלית היא גם גדולה יותר משוםשבחו"ל יש אוכלוסיה של מיליארדים ולכן קהל יעד הרבה יותר גדול מאשר המיליוניםהבודדים החיים בישראל הקטנה.
- קידום אתרים באנגלית צריך להתבצע כמובן במנוע החיפוששל google.com , google.uk, google.au או כל מנוע הרלוונטי לשפה האנגלית. יחד עם זאת, ניתן להגדיר קהל יעד הדובראנגלית גם בגוגל ישראל וזאת כאשר מדובר באנשים ישראליים, דוברי אנגלית,המחפשים את המידע הרלוונטי בישראל בשפה האנגלית
- קידום אתרים באנגלית דורש התייחסות עמוקה לכל ביטויוביטוי , כמובן שמושג כמו "נחש צפע", תהיה לו התייחסות אחרת בשפההעברית ובשפה האנגלית , לאחר ההתנסות שהייתה לנו במלחמת המפרץ.מיותר לציין כי המיקום הגיאוגרפי הינו בעלערך מוסף כאשר ניגשים לבניית מחקר מילים שכן ביטוי כגון: shoesales אינו רלוונטילקידום במרבית המקרים מאחר והוא אינו מציין מיקום. לעומת זאת, shoesales in LA רלוונטי אךורק לתושבי LA ולא לתושבי NY למשל וכן הלאה.
- קידום אתרים באנגלית דורש מבעל האתר השקעה כספית גבוההיותר, ועל בעל האתר לדעת זאת מראש. ככלל, שיווק באינטרנט נעשה יקר יותר כאשר גודל הזירה העסקית משתנה.
- קידום אתרים באנגלית דורש ממקדם האתר ידע של השפההאנגלית ברמת שפת אם , מי שינסה לקדם אתר באנגלית מבלי שידע את שפת האנגליתברמת שפת אם ויהיה מעודכן בניבים השונים של שפת האנגלית ובאקטואליה של העולם,צפוי לכישלון חרוץ, משום שהדבר דורש ידע של מלים נרדפות, מושגים דומים, סלנג,ניב מקומי וכדומה.
- קידום אתרים באנגלית מאפשר לבעל האתר אפשרויות פרסוםשמוצעות ע"יgoogle.com ואינן קיימות בישראל, ומקדם אתר רציני חייב ליידע את בעלהאתר על כך משום שאפשרויות הפרסום הללו דורשת משאבים כספיים נוספים ולעיתיםאף יקרים יותר לבעל העסק הישראלי.
- לקידום אתרים באנגלית יתרון אחד על פני קידום אתריםבעברית הוא אינו מזהה את סוגית אותיות היחס ואותיות הקישור משום שבשפההאנגלית אין אותיות קישור אלא מילות קישור שלמות המופיעות ליד מילת המפתח ולאצמודות לה כחלק מבני.
- תהליך הקידום באנגלית ב google.com מורכב הרבה יותר שכן מה שרואים מכאן לארואים משם. זאת אומרת, האלגוריתם של google.com מפותח בהרבה מעמיתו הישראלי ולכן קשה יותר לרמות אותו.