נערים ונערות רבים מחשיבים את מקצוע המתמטיקה כקשה ביותר להבנה. רבים מרימים ידיים ויורדים הקבצות ומוכנים לקבל במבחנים או בבגרות 60, העיקר לעבור. העניין הוא, שהמצב לא צריך להיות כזה. פעמים רבות הלימוד בכיתות גדולות, הקצב של המורה או ההסבר הספציפי שלו פשוט אינם מתאימים לאותם נערים והם שמביאים בסופו של דבר לייאוש ולכישלון.
את המצב הזה ניתן לשנות ולשפר. אומנם לא ניתן לשלוט על גודל הכיתה בבית הספר, או על המורה אבל באופן פרטי כל הפרמטרים הללו הם בהחלט בשליטתו של הנער או הנערה ומשפחתו.
בעקבות העובדה כי מקצוע המתמטיקה נחשב לכה קשה לרבים, ישנם מורים פרטיים רבים למתמטיקה וחוגים אשר מכינים נערים ונערות מהחטיבה לעבור מבחני מתמטיקה ועד למבחן הבגרות במתמטיקה. חלק מהשיעורים הפרטיים הם באמת פרטניים ולעיתים, בעיקר כאשר מדובר בהכנה לבגרות, השיעורים מתקיימים בקבוצה קטנה של נערים בעלי פחות או יותר אותה רמת ידע ואותו קצב לימוד.
חוג מתמטיקה או שיעור עזר במתמטיקה יכול לעזור אפילו לסטודנטים בשנתם הראשונה אשר לומדים מקצועות ריאליים וזקוקים לבסיס ידע חזק. בנוסף, מי שמתכנן להיות סטודנט באחת מהאוניברסיטאות בארץ וצריך ציון סכם גבוה (אשר מורכב הן מציוני הבגרות והן מהפסיכומטרי) מומלץ לו כי יוציא ציון גבוה במתמטיקה, ובכמה שיותר יחידות, שכן כל יחידה נוספת נותנת בונוס וככל שהציון יותר גבוה כך גם הבונוס והסכם הופך לריאלי יותר.
זה הזמן לספר כי מחקרים אשר חקרו את החרדה ממקצוע המתמטיקה גילו כי מתמטיקה הינה בעיקרה צורת חשיבה שכל אחד מאיתנו יכול להבין (כמו שפה), אך בשל קליטה איטית של תלמיד זה או אחר, והתקדמותו של המורה בחומר, נוצר פער גדול בין הידע הנרכש של התלמיד לידע הנלמד בכיתה, פער שהולך וגדל ובא לידי ביטוי במבחנים. בנוסף, תלמידים חושבים כי כיוון שלא הבינו דפוס אחד אין סיכוי כי יבינו דפוס מתקדם יותר, ופשוט מוותרים.
אם כן, כולם יכולים ללמוד מתמטיקה וכל שצריך זה לזהות את הבעיה ולתקוף אותה. הפתרון הטוב ביותר הוא שיעורים פרטיים וחוג מתמטיקה.