כבר נאמר זה מכבר כי תוכן הוא המלך החדש באינטרנט, אך מה המשמעות של תוכן? כיצד הוא משרת את העסק? אם נהוג להשוות את האתר כולו לחלון הראווה של העסק אז ניתן בהחלט לומר כי התוכן הוא כרטיס הביקור של העסק. התוכן הוא מה שהגולש מקבל מהאתר שלך, הוא הערך המוסף שאתה נותן, הוא מה שגורם לגולש לשוב לאתר ומה שגורם לגולש לזכור את האתר, או בקיצור- תוכן הוא הפנים של העסק.
ההתפשטות המהירה של רשת האינטרנט והכמות הבלתי נגמרת של תוכן המתווספת לה מידי יום עלולים ליצור את הרושם המוטעה שכל אחד יכול ליצור תוכן בעוד האמת הפוכה לחלוטין- תוכן לא מקצועי לא רק שאינו עוזר לעסק שלכם אלא אף פוגע בו. כפי שלא הייתם מעלים על הדעת לפנות לרופא שלא למד רפואה ולא עסק בה מעולם או אפילו לאינסטלאטור חובבן כך גם את מלאכת הכתיבה לאתר יש לוודא כי מבצעים מקצוענים. אין הכוונה היא כי בהכרח יש לשכור כותבים מקצועיים לאתר בעלות גבוהה אך בהחלט יש לתת את הדעת על איכות הכתיבה ולהבין כי תוכן הוא עיקר האתר וכי תוכן חובבני מציג את העסק שלך כעסק חובבני.
אם בעבר היה נהוג להתייחס לאתר האינטרנט של העסק ככלי משני ליצירת קשר עם הלקוחות הרי שכיום ברור לחלוטין כי אתר האינטרנט של העסק הוא אפיק שיווקי, מכירתי ותדמיתי רב עוצמה. לקוחות חדשים רבים מחפשים את העסק שלך בכל יום באינטרנט והאתר שלך, ובייחוד התוכן המופיע בו, הוא כרטיס הביקור שהם זוכים לראות. תוכן משמש כלי שרת של העסק במלאכה זו משני היבטים- מחד הוא משמש לקידום האתר באופן שיראה על-ידי הלקוחות הפוטנציאלים ומאידך הוא נועד על מנת לספק להם מידע ולמשוך אותם ליצור קשר ולרכוש את השירותים והמוצרים שהעסק מספק. תוכן חובבני באתר האינטרנט של העסק משמעותו ויתור על הזדמנות הפז שניתנת לעסק בכל יום מחדש להיחשף בפני לקוחות פוטנציאלים חדשים ולהציג את מרכולתו.