חלונות ראווה
לא פעם במהלך היום או אפילו במהלך השבוע אתם עוברים במרכז המסחרי הנמצא ליד ביתכם או אפילו ברחוב הראשי בדרך לעבודה. אתם מכירים כמעט בעל פה את אותם חלונות הראווה של בתי העסק שאתם עוברים לידם. אלו יכולים להיות חנות מכולת, בוטיק אופנה או אפילו משרד תיווך. לרוב אתם כבר רגילים למראה אותם חלונות ולתצוגה המופיעה בהם ונראה כאילו הם כבר אינם תופסים את תשומת לבכם.
אך מה יקרה אם יום אחד, בדרך הביתה, לעבודה או סתם כשתסתובבו במרכז המסחרי, פתאום תבחינו כי משהו אינו כתמול שלשום. פתאום חלונות הראווה לבשו צבע אחר: חנות המכולת תפנה מחלון הראווה את מדפי הירקות לטובת סטנדים עשירים בכל טוב של עוגיות ומרציפנים, בחלון הראווה של בוטיק האופנה תוחלף תאורה חדשה וחזקה יותר שתאיר תצוגה חדשה של פרטי לבוש המופיעים על סטנד של בובה תמירה ודקיקה ובמשרד התיווך יתלו על חלון הראווה מודעות תיווך בנייר זוהר עם כיתוב בעט בצבע אדום ארגמן.
בעולמנו אנו ובעידן המודרני בו אנו נמצאים קיימים מסביבנו מסרים פרסומיים בכל עבר: פרסומות בטלוויזיה, ג'ינגלים ברדיו, שלטי חוצות, פרסום במגזינים שונים ועוד. לא משנה כמה הטכנולוגיה תתפתח וכמה ישתכללו אמצעי הפרסום, עובדה אחת היא עדיין ללא עוררין: אין טוב יותר ממראה עיניים על מנת לגרום ללקוח פוטנציאלי לרכוש דבר מה. עובדה זו מתבססת על ההנחה שהושגה לאחר לא מעט מחקרים וסקרים שבוצעו לאורך השנים ועל הסברה שמצג נכון של מוצר כלשהו הוא הגורם העיקרי בהחלטה שלנו האם לרכוש אותו או לא. לאור כך, אין זה פלא שחלונות ראווה הינם אחד האמצעים החשובים שיכולים לעמוד לרשות כל חנות או בית עסק.
אל מול ההיצע הלא מועט של חנויות ובתי עסק, אין עסק שלא מעוניין למשוך את תשומת ליבם של העוברים ושבים על מנת לגרום להם להיכנס לחנות. במקביל לשיטות פרסום ושיווק שונות כגון שלטים, מבצעים וגימיקים למיניהם, חלונות הראווה הינם האמצעי הטוב ביותר על מנת לגרום ללקוחות השונים לעצור, להתבונן ולהיכנס בפתחו של העסק.
חלונות ראווה מאפשרים לכל עסק להציג את מרכולתו. אך מעבר לכך, חלונות ראווה הינם אלו המשקפים אל העוברים והשבים את האווירה הייחודית שבחנות ולאידיאל הייחודי שהעסק מבקש ליצור לעצמו: קלאסיקה, רומנטיקה, רוח נעורים, חוצפה, אלגנטיות ועוד. לאור כל זאת, אין זה פלא שתחום עיצוב פנים חלונות ראווה הפך לתורה שלמה הנלמדת במסגרת מוסדות מוכרים לעיצוב. חלון הראווה של עסק הינו איש המכירות ואיש השיווק של העסק שאותו לקוח מזדמן פוטנציאלי פוגש ואם אותו חלון יהיה מטופח, בעל ייחודיות, מזמין, מפתה ומבטיח הרי שביצוע מכירה והשגת לקוחות חדשים יהיו קלים בהרבה.