חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם לעשות עיצוב ופיתוח מוצר ופטנט או לעשות קורס ביזמות עסקית

מאת: אמיר לניאדועיצוב מוצר17/10/20101083 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום שמי אמיר.

ברצוני לשתף את הקוראים בהתלבטות שעליה דברתי עם יזם – אשמח לתגובות/ חוות דעת בנושא.

היזם טען כי הוא מתלבט האם להשקיע את כספו בעיצוב ופיתוח מוצר/ עיצוב ופיתוח פטנט ובין לשלם לקורס ליזמות עסקית את הסכום שיש לו.

תגובתי לאותו יזם היתה ע"י שאילת מספר שאלות:

1.      אם אלמד אותך בכיתת הלימוד איך לרכב על אופניים - האם תוכל לצאת החוצה ולרכב עליהם?

2.       אם אלמד אותך בכיתת לימוד את תורת המשא ומתן - האם תוכל להגיע מול משקיע ולנהל משא ומתן?

3.       אם אלמד אותך בכיתת הלימוד מה חשוב בניהול מיזם ואיך להקים חברת סטארטאפ, האם תוכל לצאת לשוק ולהקים חברה?

אני מניח שהתשובה על כל השאלות היא לא (לפחות אני מניח!!).

אותו יזם טען שאם הוא ילך וילמד איך לבצע תכנית שיווקית, או איך לבצע תכנית עסקית הדבר יקנה לו כלים ודרכים להתמודד עם העולם והכרישים שבחוץ.

ואני חייב לציין שהסכמתי איתו. חשוב שאותו יזם ידע איך להכין תכנית עסקית/ תכנית שיווקית או כל דבר נוסף שילמדו אותו בקורסים למינייהם (ולא רק בקורסים ביזמות, גם בתואר למנהל עסקים או לכלכלה). אבל האם הדרך ללמוד את אותם תהליכים הם ללכת ללמוד אותם באופן תאורטי – מנסיוני: בהחלט לא!!.

להמחשה: משפט יפה שאני זוכר מאחד התארים אותם למדתי הוא (דיבוב מאנגלית – סליחה): "האם עדיף לדעת את כל הספרים בספרייה בע"פ, או עדיף לדעת איפו כל ספר נמצא...". המשפט הגיע בהתייחסות לזמן הדרוש לכל תהליך.

מנקודת הראות שלי: החוכמה בעולם היזמות (כפי שאני אוהב להגדיר אותו) הוא בניית ערך כספי לרעיון, והשאלה היא איך עושים את זה – איך באמת ניתן לעשות כסף מרעיון שיש לי?. הרי אני לא אגש לחברת SONY ואציע להם לשלם מליונים על רעיון שהיה לי בלילה.

מנסיוני: תהליך בניית הערך הוא תהליך שמורכב ממספר רב של תהליכים שצרכים להגיע במקביל ובסנכרון. בזמן הנכון ובמקום הנכון בתהליך הכללי של בניית הערך (תעיפו מבט בקישור המצורף – הסכמות מתארות איך בונים ערך כספי לרעיון ומשלבת בתוכה את תהליך חיפושי ורישומי הפטנטים, סקרי שוק והכנת אנפורמציה עסקית רלוונטית - כל התהליכים האלה באים, וחייבים לבוא, במקביל לפיתוח המוצר אותו היזם מעוניין לפתח).

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

למשל - אין טעם לפתח מוצר לפני שהתבצעו חיפושי פטנטים + ניתוח דוח הפטנטים לגבי מה יש ומה ניתן לפתח יותר טוב ממה שיש.

הדבר נכון בדיוק לגבי זה שאין טעם לרשום פטנט לפני שמבצעים פיתוח של המוצר (אחרת על מה תרשום את הפטנט) - לידע כללי - פטנט בעל ערך צריך התכנות כל שהיא (לדוגמא: אין טעם שארשום פטנט על מגלשה שלא נגמרת, אם אני לא יכול לישם את הרעיון!!!).

דוגמא נוספת היא שאי אפשר יהיה לסיים את התכנית עסקית אם חסרים נתונים קריטיים כמו עלויות ייצור צפויות, או עלות פר יחידה בייצור המוני (נתונים אלו יהיו רק לאחר/ תוך כדי הפיתוח), מהם אחוזי חדירה צפויים, מה חוות דעת קהל (סקרי שוק), תוך כמה זמן/ לאחר כמה מוצרים שימכרו המשקיע יחזיר את השקעתו, וכ"ו, וכ"ו וכ"ו.

קצת עלינו.

חברת B-focus בנוייה משתי מחלקות.

מחלקת עיצוב ופיתוח - מספקת מענה משלב הרעיון ועד מוצר מוגמר, כולל תכנון וייצור אבי טיפוס ודגמי התכנות, תכנון לתבניות ועד ייצור המוצר בסדרות ומשלוח לביית הלקוח

מחלקה עסקית - מספקת מענה בתחומי בניית אסטרטגיה עסקית ליזמים, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבה והכנה של אנפורמציה עסקית/ שיווקית רלוונטית - בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה בתחילת התהליך.

אנו עובדים במקביל לסכמות בקישור שצרפתי ומלווים את היזם לאורך כל הדרך ע"י יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל!!!

בנוסף, אנו מגובים בבית השקעות ולקוחותינו מקבלים הזדמנות לגיוס השקעה ע"י מספר קבוצות השקעה שאנו עובדים איתם (ההפניה והליווי לאותם משקיעים נעשת רק לאחר בניית הערך לאותו רעיון – כדי לאפשר סיום של התכנית העסקית שתשמש ככלי לניהול משא ומתן עם המשקיע הפוטנציאלי).

לסיכום: להערכתי/ מנסיוני הדרך הטובה ביותר ללמוד את עולם היזמות משולבת במספר תהליכים/ פעולות שצריך לבצע:

1.      להתחיל לעשות.

2.       לקחת יועץ עסקי שילווה אותך (חשוב שהיועץ העסקי יהיה בעל נסיון מהתחום הספציפי - יזמות עסקית).

3.      לא לוותר, לא לפחד וללכת בעקבות האמונה ותחושות הבטן.

שיהיה בהצלחה לכולם. אשמח לשמוע תגובות/ הערות על הנקודות אותם העלתי במאמר.

בכבוד רב

אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית,  B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525-449558

077-5508737

**.        אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232796 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172092 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171273 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171121 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/121338 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/111362 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111589 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב מוצר

מאת: רוני הכהןעיצוב מוצר17/10/181529 צפיות
ה מבינים את התמורה של צביעה בתנור שנעשית בצורה מבוקרת במפעל, ואת החשיבות שלה בשימוש טוב ויעיל ביותר ממוצר אחד.

מאת: רוני הכהןעיצוב מוצר14/02/172889 צפיות
הידעתם כי תחום ההדפסה שקיים בארץ ובעולם כולו התפתח בצורה משמעותית? נכון להיום אפשר לקבל את ההדפס הנחשק גם עבור שימוש פרטי וגם עבור שימוש עסקי שלא רק על פריטי טקסטיל כפי שהיה נהוג במשך עשרות של שנים

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162754 צפיות
לוגו עסקי (סמליל) הוא למעשה אלמנט גרפי שמייצג את העסק ואת מהותו וישמש אותו לאורך מספר רב של שנים.

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162857 צפיות
בעבר, יצירת לוגו הייתה סיפור שלם !! היינו צריכים לבחור מעצב או מעצבת גראפי/ת, לקבל הצעת מחיר, לאשר את הרעיון של אותם מעצב או מעצבת בהתאם לוויז׳ן שהצגנו בפניהם.

מאת: elichai rubinעיצוב מוצר14/06/152164 צפיות
דפוס איכות מספק מענה מקצועי ואיכותי לכל סוגי הלקוחות, גם ללקוחות פרטיים המעוניינים להזמין לוח שנה בעיצוב אישי כמתנה למשפחה, לחבר, לילדים, להורים ולכל אדם אחר

מאת: אודי ביגעיצוב מוצר16/05/152170 צפיות
שמם של השטיחים, מגיע מהמילה האנגלית המשמשת לתיאור כלבים שעירים במיוחד, shaggy. השם ניתן לסוג שטיחים זה עקב אפיינו העיקרי, שערות השטיח ארוכות מאד. השערות הארוכות מונעות היווצרות כתמים אשר הינם בולטים לעין ומאפשרות ניקוי קל. בזכות, השערות הארוכות, יכול שואב האבק להגיע עד לתחתיתו של השטיח.

מאת: אוריה בן מנחםעיצוב מוצר24/04/154838 צפיות
חיתוך לייזר היא טכנולוגיה מתקדמת שבאמצעותה חותכים חומרים שונים, בהם יש שימוש נרחב בתחומים רבים כמו תעשייה, חקלאות, צבא, אמנות, רפואה ועוד. חיתוך לייזר המתבצע בחברות הנמצאות בצפון הארץ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica