חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם לעשות עיצוב ופיתוח מוצר ופטנט או לעשות קורס ביזמות עסקית

מאת: אמיר לניאדועיצוב17/10/2010956 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום שמי אמיר.

ברצוני לשתף את הקוראים בהתלבטות שעליה דברתי עם יזם – אשמח לתגובות/ חוות דעת בנושא.

היזם טען כי הוא מתלבט האם להשקיע את כספו בעיצוב ופיתוח מוצר/ עיצוב ופיתוח פטנט ובין לשלם לקורס ליזמות עסקית את הסכום שיש לו.

תגובתי לאותו יזם היתה ע"י שאילת מספר שאלות:

1.      אם אלמד אותך בכיתת הלימוד איך לרכב על אופניים - האם תוכל לצאת החוצה ולרכב עליהם?

2.       אם אלמד אותך בכיתת לימוד את תורת המשא ומתן - האם תוכל להגיע מול משקיע ולנהל משא ומתן?

3.       אם אלמד אותך בכיתת הלימוד מה חשוב בניהול מיזם ואיך להקים חברת סטארטאפ, האם תוכל לצאת לשוק ולהקים חברה?

אני מניח שהתשובה על כל השאלות היא לא (לפחות אני מניח!!).

אותו יזם טען שאם הוא ילך וילמד איך לבצע תכנית שיווקית, או איך לבצע תכנית עסקית הדבר יקנה לו כלים ודרכים להתמודד עם העולם והכרישים שבחוץ.

ואני חייב לציין שהסכמתי איתו. חשוב שאותו יזם ידע איך להכין תכנית עסקית/ תכנית שיווקית או כל דבר נוסף שילמדו אותו בקורסים למינייהם (ולא רק בקורסים ביזמות, גם בתואר למנהל עסקים או לכלכלה). אבל האם הדרך ללמוד את אותם תהליכים הם ללכת ללמוד אותם באופן תאורטי – מנסיוני: בהחלט לא!!.

להמחשה: משפט יפה שאני זוכר מאחד התארים אותם למדתי הוא (דיבוב מאנגלית – סליחה): "האם עדיף לדעת את כל הספרים בספרייה בע"פ, או עדיף לדעת איפו כל ספר נמצא...". המשפט הגיע בהתייחסות לזמן הדרוש לכל תהליך.

מנקודת הראות שלי: החוכמה בעולם היזמות (כפי שאני אוהב להגדיר אותו) הוא בניית ערך כספי לרעיון, והשאלה היא איך עושים את זה – איך באמת ניתן לעשות כסף מרעיון שיש לי?. הרי אני לא אגש לחברת SONY ואציע להם לשלם מליונים על רעיון שהיה לי בלילה.

מנסיוני: תהליך בניית הערך הוא תהליך שמורכב ממספר רב של תהליכים שצרכים להגיע במקביל ובסנכרון. בזמן הנכון ובמקום הנכון בתהליך הכללי של בניית הערך (תעיפו מבט בקישור המצורף – הסכמות מתארות איך בונים ערך כספי לרעיון ומשלבת בתוכה את תהליך חיפושי ורישומי הפטנטים, סקרי שוק והכנת אנפורמציה עסקית רלוונטית - כל התהליכים האלה באים, וחייבים לבוא, במקביל לפיתוח המוצר אותו היזם מעוניין לפתח).

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

למשל - אין טעם לפתח מוצר לפני שהתבצעו חיפושי פטנטים + ניתוח דוח הפטנטים לגבי מה יש ומה ניתן לפתח יותר טוב ממה שיש.

הדבר נכון בדיוק לגבי זה שאין טעם לרשום פטנט לפני שמבצעים פיתוח של המוצר (אחרת על מה תרשום את הפטנט) - לידע כללי - פטנט בעל ערך צריך התכנות כל שהיא (לדוגמא: אין טעם שארשום פטנט על מגלשה שלא נגמרת, אם אני לא יכול לישם את הרעיון!!!).

דוגמא נוספת היא שאי אפשר יהיה לסיים את התכנית עסקית אם חסרים נתונים קריטיים כמו עלויות ייצור צפויות, או עלות פר יחידה בייצור המוני (נתונים אלו יהיו רק לאחר/ תוך כדי הפיתוח), מהם אחוזי חדירה צפויים, מה חוות דעת קהל (סקרי שוק), תוך כמה זמן/ לאחר כמה מוצרים שימכרו המשקיע יחזיר את השקעתו, וכ"ו, וכ"ו וכ"ו.

קצת עלינו.

חברת B-focus בנוייה משתי מחלקות.

מחלקת עיצוב ופיתוח - מספקת מענה משלב הרעיון ועד מוצר מוגמר, כולל תכנון וייצור אבי טיפוס ודגמי התכנות, תכנון לתבניות ועד ייצור המוצר בסדרות ומשלוח לביית הלקוח

מחלקה עסקית - מספקת מענה בתחומי בניית אסטרטגיה עסקית ליזמים, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבה והכנה של אנפורמציה עסקית/ שיווקית רלוונטית - בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה בתחילת התהליך.

אנו עובדים במקביל לסכמות בקישור שצרפתי ומלווים את היזם לאורך כל הדרך ע"י יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל!!!

בנוסף, אנו מגובים בבית השקעות ולקוחותינו מקבלים הזדמנות לגיוס השקעה ע"י מספר קבוצות השקעה שאנו עובדים איתם (ההפניה והליווי לאותם משקיעים נעשת רק לאחר בניית הערך לאותו רעיון – כדי לאפשר סיום של התכנית העסקית שתשמש ככלי לניהול משא ומתן עם המשקיע הפוטנציאלי).

לסיכום: להערכתי/ מנסיוני הדרך הטובה ביותר ללמוד את עולם היזמות משולבת במספר תהליכים/ פעולות שצריך לבצע:

1.      להתחיל לעשות.

2.       לקחת יועץ עסקי שילווה אותך (חשוב שהיועץ העסקי יהיה בעל נסיון מהתחום הספציפי - יזמות עסקית).

3.      לא לוותר, לא לפחד וללכת בעקבות האמונה ותחושות הבטן.

שיהיה בהצלחה לכולם. אשמח לשמוע תגובות/ הערות על הנקודות אותם העלתי במאמר.

בכבוד רב

אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית,  B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525-449558

077-5508737

**.        אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232796 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172092 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171273 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171121 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/121338 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/111362 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111589 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב

מאת: דרור אטריעיצוב28/10/172587 צפיות
עבודות של אחזקת נדל"ן מתבצעות על ידי חברות מיוחדות של תחזוקה, ניקיון ושאר שירותי גננות ותיקונים. בנייני מגורים ובנייני משרדים בערים הגדולות זקוקים לעבודות שוטפות של תחזוקה בכל שעות היממה. משרדים גדולים דורשים שעות ארוכות של עבודות תחזוקה וניקיון בכל יום. צוות מקצועי ממונה על ניקיון חדר האוכל, חדרי השירותים וריקון של פחי האשפה במשרדים. שמירה על רמה גבוה של ניקיון תורמת לבניית סביבת עבודה נעימה ובריאה לעובדים ולדיירים.

מאת: moraleעיצוב19/07/175206 צפיות
במהלך השנים התחום של הדפסה על זכוכית השתנה באופן מהותי, מתחום בו נהוג היה להשתמש אך ורק לצרכים עסקיים ושיווקים או לצרכים אומנותיים לשם תצוגה בתערוכות ומוזיאונים, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא שימוש הולך וגובר בהדפסה מסוג זה גם לצרכים אישיים, פרטיים.

מאת: SEOMANעיצוב25/06/172679 צפיות
רוצה לשפר את הלוק שלך? כך תעשי זאת בדרך הנכונה באמצעות שרשרת אחת עדינה שתשנה אותך מקצה לקצה. כל מה שצריך לדעת על האביזרים הקטנים שיכולים לעשות את השינויים הגדולים.

מאת: Droxitעיצוב06/06/172434 צפיות
לעיצוב הדירות הקטנות יש יתרונות רבים, ביניהם בחירת ריהוט פרקטי וייחודי, החל משולחן סלון מעוצב ועד להדפסים על הקירות

מאת: moraleעיצוב19/03/172360 צפיות
כל עסק מבקש לשווק את עצמו לקהל לקוחותיו בכלים הטובים ביותר, בין אם מדבר בשיווק דרך האינטרנט, תקשורת כתובה ואלקטרונית, בשלטי חוצות וכן במיקום בו העסק פועל, אם זה משרד, חנות, מפעל או כל דבר אחר. כל עסק עושה זאת בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות והאחרות.

מאת: רוןעיצוב11/12/162291 צפיות
שרותי זגגות הם תחום הקשור לאספקה, התקנה והחלפת מוצרי זכוכית בבית, ברכב ובעסק, חשוב להזמין זגג אמין היכול לייעץ בבחירת המוצר המתאים להתקנה.

מאת: רוןעיצוב28/09/162329 צפיות
אזורי צל בגינה נוצרים באופן טבעי בגלל הצללה של מבנים או עצים. עיצוב גינה עם השקעה והשראה מאפשר להפוך אזורים זניחים אלה לפינות יפות ומטופחות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica