הרבה פעמים אנו מבצעים דברים בדרך מסוימת רק מפני שאנו רגילים אליה וכך ביצענו את אותה פעולה פעמים רבות.
אנשים היו נוהגים לשאת איתם תמיד כסף קטן למקרה בו יזדקקו לבצע שיחת טלפון דחופה מטלפון ציבורי, כאשר תמיד היה ניתן למצוא טלפון ציבורי לשם כך.
תמיד היה לנו אטלס עם מפות הכבישים בתא הכפפות ובתי הקולנוע היו המקומות היחידים לשם צפייה בסרטים חדשים באיכות יוצאת דופן.
הצורך במחשב בכל בית פרטי ובכל מקום עבודה נראה ללא אחיזה במציאות.
כל הדברים הללו היו אמת מוחלטת בזמנים אחרים , אולם העובדות מדברות בעד עצמן.
הזמנים משתנים ורכישת מוצרים דרך חנות וירטואלית באחד מאתרי האינטרנט הקיימים לרוב הפכה לצורת הרכישה של צרכנים רבים ברחבי העולם.
כל זה מעלה את השאלה לגבי היתרון שחנויות מסורתיות מעניקות לצרכנים והאם יהיה לנו צורך בהן בכלל.
הבא נבחן את הדברים אותם יש לבדוק טרם בחירה בין רכישת מוצר דרך חנות מסורתית לעומת אתריי מסחר אלקטרוני.
הדברים העיקריים אשר עולים לראשם של רוב האנשים הם עלויות, מבחר, נוחות, משלוח, אחריות, מדיניות החזרות וביטחון.
אלה הם הפקטורים אשר צרכנים מעלים בתור אלה אשר משפיעים בצורה ניכרת על החלטתם האם לרכוש מוצר או לא בעת ביצוע קניות.
בסביבת הקניות הנוכחית, המחיר הינו דבר מאוד חשוב.
לאחר המשבר הכלכלי האחרון הרבה אנשים איבדו את מקום עבודתם או שנמצאים במקום עבודה עם תנאי שכר נמוכים מכפי הרגיל.
דבר זה יוצר תקציבים קטנים יותר עבור ההוצאות אותן ניתן לבצע, מה שאומר כי צרכנים רבים יותר מחפשים אחר מוצרים בהנחה משמעותית ומחירים נמוכים בהם יוכלו לעמוד.
אתרי מסחר אלקטרוני יכולים להציע מחירים נמוכים יותר כתוצאה מחיסכון בעליות שאינן קיימות בעת בה הם אינם מנהלים חנות מסורתית.
חנות מסורתית מבצעת השקעה והוצאה כספית בתצוגת המוצרים, בתשלום עבור אנשי מכירות והעלויות על התחזוקה השוטפת של החנות עצמה.
כל הדברים האלה גורמים להוצאה חוזרת ונשנית מידי חודש של כספים רבים.
העליות הינן גם של הובלת המוצרים ופיזורם בחנויות השונות ברחבי הארץ.
כל אלה הינם נושאים איתם חנות וירטואלית פשוט אינה צריכה להתעסק או שההשפעה שלהם נמוכה ביותר.
דבר זה אומר כי ב-99 מקרים מתוך 100 חנות וירטואלית יכולה להציע מחיר נמוך יותר עבור הצרכנים.
המחבר הינו חלק נוסף בו צריך להתחשב.
המבחר היה בעבר חיסרון עבור חנויות וירטואליות כאשר חנויות מעין אלה נטו לנישה מסוימת בה התמסחרו.
כיום נושא זה הולך ומשתנה כאשר המבחר הולך ונעשה מגוון יותר בחנויות וירטואליות, משמע כי כעת הן מתחרות על לקוחות החנויות המסורתיות גם על ידי אספקת מוצרים אותם קשה להשיג או מוצרים של חברות שונות ובכך מציעות יתרון משמעותי.
כל צרכן מחפש מקסימום נוחיות ואין ספק כי רכישה בזמננו הפרטי, תוך הוצאת מינימום זמן או מאמץ נחשבת ליתרון הגדול ביותר שיש לאתרי מסחר אלקטרוני להציע עבור לקוחותיהם, מה גם שהחנות פעילה בכל זמן נתון, ללא הגבלה.
אולם לצרכנים רבים יש צורך ברור לבדוק ולמשש את המוצר טרם רכישתו מה שומר שאלה דווקא יעדיפו לגשת לחנות מסורתית לשם הרכישה, לעיתים יש גם בחנות איש מקצועי אשר יכול לייעץ ולעזור בבחירת המוצר אשר יתאים לנו ביותר.
משלוח מחנויות מסורתיות בדרך כלל זמין עבור עלות נוספת, לעומתן חנות מסחר אלקטרוני מציעות משלוח בעלות נמוכה יותר או אפילו ללא עלות כלל.
הדרך הכי טובה לבדוק זאת הינה דרך מחקר שווקים קצר.
האחריות שמציעות חנויות מסחר אלקטרוני לרוב דומות לאחריות של חנויות מסורתיות.
חלקן יציעו אחריות לטווח ארוך יותר וחלק אחר אחריות לטווח קצר יותר.
השירות שלאחר הקנייה הינו שווה ערך.
החזרת מוצרים הינה תקפה בדרך כלל בשני סוגי החנויות.
המדיניות משתנה מחנות לחנות כאשר לבדרך כלל חנויות מסחר אלקטרוני דורשים לשלוח או להחזיר פיזית את המוצר אליהם.
הדרך הכי טובה על מנת להימנע מאי נעימות היא לברר את המדיניות טרם הרכישה ולשוחח עם נציג החנות ברגע בו נתגלתה בעיה עם המוצר שסופק.
שימו לב כי לא מדובר במוצר מחודש או במוצר במכירת חיסול ללא החזרות.