חפש מאמרים:
שלום אורח
08.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גירושין דיני משפחה - טיפים להליכי גירושין ומתגרשים

מאת: seowebדיני משפחה18/04/20091362 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המאמר נכתב על ידי עורכת דין טלי אויזרוביץ', העוסקת מזה שנים רבות בנושא דיני משפחה.

חלוקת רכוש בהסכם גירושין

על מנת לסיים יפה, אסור לאישה לעצום עיניים ולומר, הכסף זה התחום של בעלי.

רצוי מאוד לדאוג במשך כל הנישואין למעבר מידע מלא על רכוש וכספים בן בני הזוג ולרישום פורמלי של רכוש על שם שני בני הזוג ולא רק על שם בן זוג אחד.

שיוויון זה יוציא את העוקץ, לנסות לרמות ולהשיג הישגים כלכליים על חשבון הצד החלש יותר.

חשוב במשך כל הנישואין, ללדאוג שיהיה בהישג יד, מידע כתוב על חשבונות הבנק, קרנות השתלמות, דוחות רו"ח אם מדובר בחברה. וכן מותר לבקש מהבעל להביא הביתה מסמכים כאלו ולעיין בהם, אפילו בעזרת איש מקצוע.

לדוגמא, היתה לי לקוחה שבעלה בעל חברות המרויחות הון עתק, כאשר הוא העובד היחידי בהן ונותן שירותי ייעוץ.

בני הזוג חיו ברמת חיים גבוהה וביזבזו כספים על ימין ועל שמאל. דבר אחד לא היה-הם לא רכשו נכסי נדל"ן ולא היו חשבונות וחסכונות בנק משותפים. כל הכסף נחסך בחשבונות החברה ואף בחשבונות בנק על שם הבעל בשווייץ.

בפרוץ המשבר טען הבעל כי החברות התמוטטו, והוא סגר אותן באופן פיקטיבי. האישה עמדה במצב שעליה להוכיח מה מסת רכושם.

לו בנוסף לרמת החיים היתה האישה דואגת במהלך החיים המשותפים, לחסכונות על שמה, לבית שמחציתו על שמה, היתה מנהלת מאבק פשוט יותר. גם לבעל לא היה אינטרס להסתיר ולרמות ולהחריף את המאבק המשפטי לו היה לו ברור כי עליו לשתף את האישה ברכוש שהינו גלוי.

מזלה של לקוחתי זו היה שהגיעו לידיה כל ספרי הנהלת החשבונות של החברות וכך יכלה באמצעות מומחה בית המשפט, להעריך שווי החברות והיא אכן קיבלה מחצית שוויין אולם רק לאחר מאבק גירושין של שנתיים בבית המשפט.

הסכם ממון

אין ספק שעריכת הסכם ממון טרם הנישואין או במהלכם הוא הכלי היעיל ביותר ו יעזור מאוד לסיים יפה את הנישואין. כך מסכימים בני הזוג, עוד שהיחסים טובים, לפני שמסוכסכים עם אמוציות חזקות, על חלוקת הרכוש. כך קיימת וודאות לכל צד, ואין הפתעות ולכן גם אין טעם בריצה למאבק משפטי.

למשל: לקוח בעל עסק החתים את אשתו על הסכם ממון כי שווי העסק לא יחולק אלא רק רווחיו מידי שנה בשנה. הדבר חסך מאבק משפטי ארוך, מינוי מומחה מטעם בית המשפט להערכת שווי העסק ומנע בעיה של תשלום מחצית שווי עסק בעוד אין בידי הבעל המזומנים או כל נכס נזיל אחר, לתשלום זה, למרות שעסקו שווה ממון רב. הסכם זה חסך לבעל מאבק קשה והאישה שויתרה מראש היתה מנועה מלתבוע.

משמורת ילדים

לעיתים על מנת לנקום באב לא מאפשרת האם קשר נורמלי עם הילדים ומערימה קשיים, לרבות הסתת הילדים. על האם להבין שהקשר עם האב הוא חשוב ביותר ולא לנסות למנוע אותו בדרכי הסתה.

דבר זה מזיק לנפשם של הילדים יותר מאשר מזיק לאב. מעבר לכך, הורה משמורן נבחן ביכולתו לאפשר את הקשר עם ההורה השני. התנהגות זו אינה מובילה למקום טוב לאף אחד מהצדדים ולכן מומלץ מראש להימנע ממנה דבר שיעזור לסיום מהיר ויפה יותר של הנישואין.

לדוגמא:

אם שהסיתה את שני ילדיה ודאגה כל פעם לתירוץ אחר מדוע אי אפשר ללקוח שלי האב, לפגוש את הילדים. גם הילדים החלו בשלב מסויים להתנגד לביקורי האב ולא רצו ללכת עימו.

הדבר הקשיח את עמדת האב בסכסוך הגירושין ונוהלה מלחמה קשה על מזונות הילדים והרכוש. כך במעגל שוטה, האב התנגד לתשלום מזונות ראוי ולחלוקה של הרכוש והאם הקשתה יותר ויותר על הסדרי הראיה, עד שקשה היה לדעת מה גרם למה. בסופו של דבר הגיש האב תביעת משמורת והיא כמעט ואיבדה את המשמורת.

לקריאה נוספת בנושא הסכמי ממון, מזונות, גירושין או דיני משפחה בכלל, בקרו בבלוג אלול שהנו הבלוג המשפטי המוביל בישראל וכולל מאמרים עדכניים בנושא: דיני משפחה וגירושין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1019507 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/102001 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102519 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101816 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101786 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102228 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102244 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211608 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211417 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201752 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182103 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181674 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181800 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171871 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica