תוכניות שותפים הן שיטת שיווק אינטרנטי שפרחה בשנים האחרונות. השיטה פעילה יותר ואפקטיבית יותר בחו"ל אך גם בארץ היא מתחילה לתפוס תאוצה. תוכניות שותפים מתבססים על עיקרון פשוט שבו כולם מרוויחים. השיטה עובדת באמצעות שיווק מוצרים ומכירתם תמורת עמלות מכירה.
המונח תוכניות שותפים נחלק לשלושה צדדים עיקריים: המפרסמים: בעלי מוצר או שירות שמעוניינים להגדיל את המכירות והרווחים , ומציעים עמלות על כל מי שיביא להם מכירות / תנועת גולשים. בעלי האתרים: יזמים עצמאיים שעוזרים לשווק באתרים שלהם את המוצרים של המפרסמים. כל גולש שמופנה למפרסמים ומוביל למכירה – מזכה את בעלי האתר בעמלה. רשת תוכניות שותפים: זהו החלק האינטגרטיבי שמאפשר את כל הפעילות הזאת.
רשתות תוכניות שותפים
רשתות תוכניות שותפים הן אלו שמאחדות ומרכזות מצד אחד את המפרסמים ומצד שני את בעלי האתרים. רשתות אלו מציגות תוכנות משומנות שמספקות כלים וסטטיסטיקות למדידת האפקטיביות של כל קמפיין פרסומי, כולל ממשק להעברת כספים בין המפרסמים לבעלי האתרים. כמובן שכל רשת כזאת לוקחת אליה עמלות נוספות..
מיהם השחקנים הבולטים בתכניות שותפים בארץ?
וויסל: רשת וויסל היא הרשת הראשונה של תוכניות שותפים בארץ והיא נחשבת לרשת המוכרת ביותר כיום בתחום בארץ. לרשת מאגר מפרסמים עצום שמתעדכן כל הזמן, כשהיא מאפשר למפרסמים לפרסם את המוצרים שלהם ולקבל מערכת מאובטחת בה הם יכולים לנהל ולקבל דיווחים על הקמפיינים השונים שלהם. סף הכניסה של פרסום עסק דרך וויסל הוא 400 ₪. וויסל מאפשרת פרסום בשיטות הבאות: תשלום לכל הקלקה, תשלום לכל פעולה, תשלום על כל מכירה, תשלום לכל הפניה, תשלום לכל 1000 חשיפות. המפרסם נדרש להכין את חומרי הפרסום בעצמו.
וויסל נותנת תמיכה מלאה ללקוחותיה בימים א'-ה' בשעות 9:00-19:00. תשלום מתקבל החל מ- 400 ₪ שנצברו אצל בעל אתר בתמורה לחשבונית מס. וויסל לוקחת עמלה של 5% מכל קמפיין.
סקינדו: רשת סקינדו הצטרפה מעט מאוחר יותר לתחרות, אך מהר מאוד הפכה לרשת פופולארית שבתחומים רבים אף מועדפת על ידי המפרסמים ובעלי האתרים. סקינדו מאפשרת פריסה של כל הפרסומות באתרים השונים וחשיפת הפרסומות האפקטיביות יותר. סקינדו תחשוף את הפרסומות שהובילו להמרות ומכירות רבות יותר – על מנת לייעל את הרווחים. באתרים גדולים תעניק החברה תמיכה נרחבת ואישית לבעלי האתר לטובת מיקסום מכירות ורווחים. הרשת מפרסמת באמצעות באנרים, פרסומות טקסט וחלונות קופצים. המודלים לרווחים הם בדומה לוויסל – מכירות, הפניות, הקלקות, 1000 חשיפות. תשלום לבעלי האתרים מתבצע בכל חודש מתשלום מינימאלי של 50 דולר בהעברה בנקאית.
קליקאון: עוד רשת שהצטרפה לתחרות בשנת 2009 ועושה צעדים גדולים בדרך להיות רשת מתגמלת למפרסמים ולבעלי האתרים. הרשת טובה מאוד עבור מפרסמים, כיוון שהיא מתגמלת בעיקר על מכירות ופחות על חשיפות וכדומה. הרשת מספקת כלי מעקב וסטטיסטיקות לבעלי האתרים ולמפרסמים, שמאפשרים לנתח אונליין את הפרסומות הטובות בכל קמפיין. מודלים של תשלום: עבור מכירה, הקלקה, פעולה, הפניה, שיחת טלפון, 1000 חשיפות. החברה גדלה בקצב מהיר ומחזיקה כיום מאגר לקוחות נרחב הכולל לקוחות רבים מתחום מוצרי המחשוב, מוסדות לימוד, רכב, אתרי מכירות, ביטוח ועוד. תשלום מ- 200 ₪ כנגד חשבונית מס.