תוכניות שותפים- איך זה עובד ?
השיטה הנחשבת לחדשנית בתחום השיווק והפרסום מאפשרת ללקוחות לשלם רק על תוצאות בזמן אמת ובפועל. המפרסם משווק את מוצריו תוך שימוש בגורם חיצוני ( מקדם ) ובפלטפורמות כגון מנועי חיפוש , דואר אלקטרוני ועוד. הקשר בין המפרסם למקדם יוצר תוכניות שותפים הנקראים affiliates.
מי מקדם את תוכניות שותפים ?
חברות המתמחות בשיווק וכן אנשים פרטיים מתחום המדיה ( מנועי חיפוש, רדיו , טלוויזיה, עיתונות מודפסת ועוד ) . תחומי השיווק הם בעיקר באמצעות קידום אורגני וקידום ממומן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.
תוכניות שותפים -איזה מודלים קיימים?
תשלום עבור מכירה ( pay per sale ) – על כל לקוח שפנה לעסק ובוצעה מכירה.
תשלום עבור הפנייה ( pay per lead ) – על כל לקוח שהופנה באופן רשמי אל העסק.
תשלום עבור הקלקה ( pay per click ) – על כל לקוח שהקליק ופנה לאתר העסק.
Pay per call - מודל חדשני של תוכניות שותפים
תשלום לפי שיחה ( pay per call ) הינו מודל חדשני אשר מאפשר למפרסם לשלם רק עבור תוצאות בפועל. בניגוד למודלים אחרים של שיווק אשר מתגמלים את השותף המקדם בעמלות גם אם לא היו תוצאות ממשיות , מודל זה מביא לידי המפרסם את הלקוחות שהביעו עניין אמיתי ואף יזמו שיחה ממשית לעסק. מצב זה הינו למעשה התהליך האחרון לפני מכירה או צירוף לשירות המבוקש והוא מהווה את התוצר הסופי של כל פעולות הקידום והפרסום המוכרות כגון ליד, הקלקה וכו'. שימוש תוכניות שותפים על פי שיטה זו מביאים את הלקוחות כ "פרי בשל " לידי החברה ומביאים למיקסום של התהליך- הן מצד המפרסם והן מצד המקדם.