|
|
|
|
|
זה עובדתי אפקטיביות=חיסכון בזמן,זמן=כסף ולכן אפקטיביות=חיסכון/הכנסת יותר כסף.
|
|
|
אין יזם בעולם,שבחייו העסקיים ובחיי היום יום שלו,לא מתמודד או התמודד,עם כישורי תקשורת ו/או קבלת החלטות ו/או ניהול זמן,כדי ליצור לעצמו מציאות ו/או הצלחה עסקית.ככל שהוא יודע לנהל ולשלוט בכישורי החיים הללו,חייו נחווים כיותר מאושרים ושמחים,והוא מגיע לדרגות הצלחה גבוהות יותר בחיים ובעסקיו.
אני מבקש לשתף בתובנה שמגיעה מניסיוני כאדם, אי אפשר ליצור תוצאה אפקטיבית -כמו אושר והצלחה בחיים ו/או הצלחה כלכלית,כשחסרים או כשאתה משתמש בכלים, שלא מיועדים למטרה הזו. לדוגמה-אפשר ליצור עוגה יום הולדת בלי משקל מדויק/סכין/מזלף לקצפת –היא תהיה אכילה, טעימה-זה בספק,אך בוודאות-לא אפקטיבית להיות עוגת יום הולדת.
אני יגלה סוד קטן,בסופו של יום,כולם זוכים לחוות ולהתנסות,להפנים ולהשתמש בכישורי חיים הללו.מי יותר מוקדם ומי יותר מאוחר.מניסיוני מי שלא זכה ללמוד אותם מגיל צעיר,סביר להניח,שעד אזור גיל 45-55 הוא ילמד ויפנים אותם,בצורה כזו או אחרת.העניין הוא -שהוא כבר חווה -60%-50% מהחיים שלו-ומה עכשיו?להתחיל את כל הדרך מהתחלה?הבעיה היא שכבר אי אפשר-אין כוח,אין מוטיבציה,אין אמצעים כלכליים....ולצערי גם אין סבלנות לשתף ולהסביר לילדים ולדור הצעיר שאפשר גם אחרת ולא חייב לבזבז כל כך הרבה זמן-שאפשר קצת לקצר.
הדור "המבוגר" יותר לא מסביר ומלמד את הדור "הצעיר", שההגדרה של "הבעיה ו/או היעד לאן רוצים להגיע"-היא בעצם 50% פיתרון.כשמצב כלשהו מוגדר אפשר לתכנן אסטרטגיות אפקטיביות כדי להתמודד נכון ויעיל עם כל בעיה/דילמה שתצוץ,ולמעשה למצוא פתרונות קלים ופשוטים,כדי להתמודד עם המצב.
כשאתה כיזם/בעל עסק מגדיר במדויק ללקוח –מה אתה "שווה" ו/או מה התועלות הייחודיות שלך למעשה אתה סיפרת ללקוח למה אתה " הכי רלוונטי" לפתרון הצורך שלו.
אז יש עניין-להתמודד עם חוסר סיפוק בתוצאות העסקיות+להלחם במציאות הכלכלית הלוחצת+לחפש "מה לא בסדר"+להוסיף לחצים נפשיים/בריאותיים+להתפלל ש"לא יגמר הכסף" ,עד שתגיע "הפריצה הגדולה"......או לוותר על האגו והגישה של "אי אפשר לחדש לי"+"אני יודע הכול"+"זה הכול עניין של מזל"+"יהיה בסדר"+"ככה זה צריך להיות" ולפנות למומחה שקצת ייתן כיוון ודרך שונה כדי להיות יותר אפקטיביים.
זה עובדתי אפקטיביות=חיסכון בזמן,זמן=כסף ולכן אפקטיביות=חיסכון/הכנסת יותר כסף.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
אנליסט לחיים-life analyst
חיים בעוצמה,לפחד בפרופורציות
התמחות בתקשורת בין אישית וניהול שינויים
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת שרון גיגי
תקשורת מילולית זה "שיווק" הרצון שלך לאחר,וזה תהליך שמורכב מכמה פרמטרים מדידים וברורים,ושליטה במיומנות הזו מובילה להצלחה ולהישגים ברמות הכי גבוהות שיש,בכול תחומי החיים,והיא פתרון טבעי להמון ממקרי בעיות "הקשב וריכוז" שיש היום.
|
להמון אנשים אין את הידע איך לזהות את הצרכים התקשורתיים של זה שממולנו על מנת להעביר לו מסר בלי כוח ובלי "לקבל עצבים",כי אם אני טועה,איך אפשר להסביר את התוהו ובוהו שהולך בעולם?-"חיים ומוות ביד הלשון" וה-"תקשורת אשמה"-לא אני המצאתי.
|
הורה צריך כוח.הוא צריך להיות "חזק".פיזי , לוגי ,ומנטאלי.
הורה צריך ידע. כמה שיותר נרחב וביותר נושאים-ה"רווח" כולו שלו.יהיה לו הרבה יותר קל להתמודד עם החיים וילדיו בפרט.
ולא פחות חשוב , הורה צריך תגמול. תוצאה ודאית / ויזואלית .ילדים "ווינרים" שמצליחים,עצמאים....וכמובן, מסבים להורה נחת וכבוד.
|
המון סודות יש בעולם,ולחיים בפרט.
אחד מהחשובים,הגדולים והמתסכלים ביותר הוא ב"מלחמה" בין הורים וילדים-איך לגרום לילד שלי להקשיב לי?
למה הוא לא מקשיב?
הוא לא מבין שאני רוצה רק בטובתו? שאני אוהב אותו "בטירוף"? איך אני יגרום לו להיות "ילד פלא" במקום "נוער בסיכון"?
הוא לא מבין שמה שהוא עומד לעשות זו טעות ו/או הדרך מסוכנת?
|
תהליך זהו מסע של קבלה ונתינה. מסע שיש לו התחלה וסוף,והוא קצוב בזמן.יש לו כוח עצום. הוא מעצב את האישיות והחיים של כולנו ומשאיר "חותם לדורות".
התהליך עצמו בנוי מנושאים, ולכול נושא אנחנו "יוצקים תוכן".לומדים,משננים,מתנסים,טועים ולומדים מטעויות...ובנוסף אי אפשר אחד בלי השני.תהליך בלי תוכן לא שווה,ותוכן בלי תהליך -אין לו זכות קיום-הוא לא רלוונטי.
ככה זה גם בתת נושאים שמעצבים את חיינו: אמהות,הורות,נישואין,התפתחות אישית....
|
תקשורת בינאישית אפקטיבית היא אחת מהיכולות שמוגדרות ככישורי חיים, והיא לא נלמדת בבית הספר.
היא לא נלמדת בכלל (לפחות לפי מה שאני יודע)-רק מניסיון אישי של ההורה או "כישרון טבעי".
ישנם המון יכולות שמוגדרות ככישורי חיים , שקריטיות לחיים של ילדנו , והם לא נלמדות בשום מקום- ניהול זמן, קבלת החלטה, אינטיליגנציה פיננסית....
כול אלו הם כישורי חיים שיקבעו ויעצבו את חייהם של ילדנו במציאות היום יומית , וזה תפקידנו ואחריותנו ללמד אותם-זה מצופה מאיתנו כהורים,
לא "הציונים" בבית הספר (ואני בכלל לא מזלזל בחשיבות ובידע שנרכש שם).
|
אתם מכירים את זה שאתם "מטורפים מרוב אהבה" לילדכם, ורוצים הכי טוב בשבילו, ועם זאת, רוב הפעמים לא מצליחים להחליף אתו שני משפטים בלי לקבל "עצבים" והתנגדות מצדו: רגע.../לא רוצה.../שניה אמא...
אז יש פתרון.
|
מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך !
פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.
|
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה
תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.
|
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן
תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש?
ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .
|
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית.
התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.
|
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).
|
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.
|
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.
|
|
|
|
|