תקשורת מילולית זה "שיווק" הרצון שלך לאחר,וזה תהליך שמורכב מכמה פרמטרים מדידים וברורים,ושליטה במיומנות הזו מובילה להצלחה ולהישגים ברמות הכי גבוהות שיש,בכול תחומי החיים,והיא פתרון טבעי להמון ממקרי בעיות "הקשב וריכוז" שיש היום.
התהליך מתבצע נכון ומורכב מ
ת-תוכן שרוצים "להעביר" לאחר
ק-קבלת התוכן אצל האחר,וגרימת קשב אצל
ש-שיפוט ופרשנות של התוכן והחלטה -האם אני רוצה לקבל אותו
ו-וידוא שהתקשורת והמסר שהתקבל הוא מדוייק ו"פורשן" נכון
ר-רלוונטיות-האם יש רווח ותועלת (נפשי/חומרי/רגשי) מביצוע התקשורת אצל שני הצדדים
ת-תכלס-תכנון הדרך הנכונה להעברת המסר(לא מילולית/מילולית) ותרגום המחשבות למילים או למעשים
איך זה מתקשר לשיווק?שיווק זה היכולת לזהות את הצרכים והרצונות של הלקוח,ולספר לו על הפתרון בצורה שתואיל לשני הצדדים.מי שמצליח ומתמחה במיומנות הזו-נוגע "בהיכל התהילה".לכן,הגישה הנכונה לדבר ילדים היא "לשווק" את המסר/הרצון שלכם בצורה נכונהה.
גישה השיווקית היא קודם כול-"סוף מעשה במחשבה תחילה"השלב הראשון הוא לשאול שאלות-מה הלקוח (הילד) שלנו רוצה?מה הוא צריך?האם הצורך הוא פיזי(ביטחון,בגדים,אוכל) או רגשי (אהבה,שייכות,רושם וכבוד)?האם הצורך שלו הוא גלוי(התחדשות,עניין,עצמאות) או סמוי (צריך לבלוט,צריך להיות חיוני)?אלו הן שאלות שההורה צריך לשאול את עצמו,והתשובות עליהן,יעצבו את דרך הפעולה וצורת התקשורת אל הילדהשלב השני הוא "היעד".לאן רוצים "להגיע" באמצעות התקשורת עם הילד?למצב שהילד יקשיב או יבצע פעולה?למצב "שהילד ילמד משהו להמשך החיים" או רק להתלונן "ולכבות שריפה מקומית"?האם הילד (מבחינת גיל,יכולת הבנה רגשית ושכלית,מבחינת ידע וניסיון קודם) יכול ומסוגל "להגיע אל היעד"?האם "העברתי" במשפט אחד כמה יעדים?האם הילד יכול לבצע כמה יעדים בו זמניתהשלב האחרון הוא "ניהול המסר"-איך לספר לילד על היעד שאני רוצה שיגיע אליו,ושהוא יבין (באותה נשימה),שהוא גם ירוויח מזה?איך הדרך הנכונה להציג את המסר לילד כדי שירגיש שגם הרצונות והצרכים שלו מקבלים מענה?
בספר "הנגיעה של אמא" יש נוסחא המתארת איך לזהות את הדרך והגישה הנכונים לכול אדם,ולילדך בפרט,לפי אותיות שמו.אני ידגים
רוצה להרגיש-אות 2 בשם צריך לדעת שיש/לקבל-אות 1 בשם
א אהבה אופציות+אמת
ב ביטחון בחירה
ג גדול גמול-מידה כנגד מידה
ד דומיננטי דוגמא
ה החלטה הוכחות עובדתיות
ו וינר וודאות
ז זרימה/זכות הבחירה זמינות
ח חשוב חופש פעולה
ט טוב טרוויאליות
י יפה ידע/יתרון
כ כיף כיוון חשיבה והסתכלות
ל לגיטימי ללחום למען מטרה
מ מלך משמעות ומחיר
נ נפלא ניהול בידיו
ס סיפוק סמכותיות בידיו
ע עניין/עוצמה עצמאות
פ פיצוץ אין פער בין דיבורים ומעשים
צ צדיק/צומת לב צדק
ק קלילות להיות קובע
ר רוגע רווח
ש שמחה/שקט שליטה
ת תקווה/תועלתי תכלס-עינייני/תודה
אני מאתגר אותכם לזהות (לעצמכם) את הצרכים והרצונות שלכם,של בני/בנות הזוג שלכם,ילדיכם,"הבוס" בעבודה,השכנה ממול.....אמר פעם ניטשה-"אם יודעים למה----מאד קל מצוא פתרונות לאיך"