ייתכן וקצת קשה להודות על האמת אבל ישנם דברים שגם אם נכחיש אותם הם יישארו אמיתיים. אחת מהאמיתות הללו היא שגם תפילין הן מוצר צריכה. ליהודי המאמין ולשומר המסורת יהיה אולי קשה להודות בכך, אך גם מוצרי קדושה – ובפרט תפילין – גם הם מוצרי צריכה. אין בכך כדי לפגוע בקדושתם של תשמישי הקדושה, אך אי-אפשר לנתק בין התרבות שבה אנו חיים – וגם היהודי המאמין ושמור במסורת חי בתוך התרבות הזו – ובין הדת והחפצים הקשורים אליה שמתקיימת בתוך התרבות הזו.
בתרבות הצריכה ובעולם הקפיטליסטי שבו אנו חיים, כל חפץ – ולמעשה כל דבר – עומד למכירה וניתן לקנייה. לכול חפץ יש ערך, ומלבד הערך הכספי שלו, הייעוד המעשי שלו והתפקיד הטכני שלו יש לו גם ערך סמלי. כשאנו קונים דבר מה כיום אנו קונים גם אמירה שמתלווה לחפץ, אנחנו קונים חתיכת זהות שממנה אנחנו מרכיבים את הזהות המשתנה שלנו. תפילין, כתשמיש קדושה, כחפץ פולחני, כדבר שבקדושה, עומדים למכירה וניתן לקנות אותן. תפילין הינן בעלות ערך סמלי מקדמא דנא ועם זאת הן מקבלות ערך סמלי מודרני כאשר הן נמכרות ונקנות בשוק המודרני. קדושתן של תפילין איננה נפגעת מכך שהן נמכרות ונקנות. עם זאת, מעניין לתהות האם תפילין הן מוצר צריכה כמו כל מוצר צריכה אחר. שאלה נוספת שמתעוררת מסביב לקנייה ומכירה של תפילין היא כיצד יכול מי שפרנסתו על ייצור ומכירת תפילין לפרסם אותן.
דומה שבחינת שאלת הפרסום של ייצור ומכירת תפילין מלמדת משהו על האופי המיוחד של מוצר צריכה זה. לא יעלה על דעתו של האדם מן הישוב לפרסם בצורה רגילה את מכירתן של תפילין. מובן מאליו שלא נזכה לראות פרסומת שבה דוגמנית לא צנועה מפרסמת דגם חדש של תפילין מהודרות. הפרסום של תפילין צריך להתאים למטען הקדושה שלהן ולהתאים לאופי המוצר המיוחד הזה. הדבר נכון, כמובן, לכול מוצר צריכה. כל מוצר צריך להיות מפורסם בצורה שהולמת את המטען שלו ואת ההילה שמבקש המוכר והמפרסם ליחס למוצר. הפרסום של תפילין צריך להיות מתאים, לכן, לאופי המיוחד ולמטען הרגשי שיש לזוג תפילין עבור היהודי המאמין ושומר המסורת.
מי שמייצר תפילין חייב למעשה לפרסם את מרכולתו. מי שפרנסתו על ייצור תפילין אינו יכול לקוות שמישהו ידע שיש ברשותו תפילין מהודרות למכירה אם הוא אינו מפרסם זאת ברבים. הדבר היה נכון בעבר והוא נכון שבעתיים היום. על היצרן להוציא את מרכולתו לרשות הרבים כדי שמי שמחפש זוג תפילין יוכל למצוא אותן ולקנות אותן. הפרסום בעולם המודרני הוא הדרך של היצרן להוציא את מרכולתו לרשות הרבים. יצרני תפילין מהודרות שמשקיעים כסף, מאמץ וזמן בייצור זוג תפילין מהודרות צריכים לקבל תמורה לעמלם כדי שהן יוכלו להמשיך לייצר תפילין מהודרות.
תפילין הן מוצר צריכה וכמו הרבה מוצרי צריכה הן עונות על צורך מסוים. ייצור תפילין הוא מקור פרנסה אבל הוא גם מתן שירות שלו זקוק כל יהודי מאמין ושומר מסורת. כדי שמוצר זה יגיע לייעודו, כדי שהאדם מן הישוב ידע על קיומו, על היצרן לפרסם את מרכולתו. עליו רק להקפיד שהפרסום יתאים למוצר המיוחד שהוא מציע למכירה.