הזדמנות העסקית
מוצר תחרותי:
אחד הפרמטרים של הזדמנות עסקית הוא היתרון יחסי של המוצר או השירות המדובר.
מוצר חדשני, בעל יתרון, נכנס לשוק קיים או בעל ביקוש
שוק אטרקטיבי:
שוק אטרקטיבי הוא שוק שיבטיח, עד כמה שניתן, יציבות והתרחבות לאורך זמן.
אפשר לחשוב על מספר שווקים כאלו שנוצרו בעשורים האחרונים, שהם תולדה של ביקוש, בהם מים מינרלים, ירקות קפואים בשקית, יבול אורגני ועוד.
חוסן עסקי:
חוסן עסקי מתייחס ליציבות של הגורמים שיבטיחו אספקה סדירה של מוצר או שירות לאורך זמן, וכן אופק התרחבות גיאוגרפי ומנהלתי לאורך זמן. ברור מאילו שניהול מושכל וחוסן כלכלי מרכיבים בין השאר את הקריטריון הזה.
תזמון:
תזמון הוא גורם מכריע במימוש מוצלח של הזדמנות עסקית.
אין ספק שאם ננתח שוב ושוב את ההזדמנויות העסקיות לאורך ההסטוריה, לא נוכל לשחזר אותן בעצמנו משום שאיננו יכולים לחזור לאחור בזמן. תזמון משמעו, זיהוי פוטנציאל ההזדמנות עסקית ומימושו(תיעוד שלו לאחר שמומש ע"י אחר לא יעזור לנו)
מילה או שתיים על הזדמנות עסקית מסוג של שווק רב שכבתי או שווק ישיר:
הזדמנות עסקית בצורה כזו מציעה מודל מעניין של יזמות עסקית.
להזדמנות עסקית מסוג כזה מספר חסרונות וכמה יתרונות משמעותיים:
ההזדמנות עסקית בד"כ לוקה במימד הזמן, חברות רבות נכנסות לשוק הישראלי בשלב מתקדם מאוד, כאשר "ההזדמנות העסקית" עוסקת פחות ביזמות ויותר במכירת מוצרים.
הזדמנות עסקית בסוג השווק הזה אשר יוצאת ממדינת ישראל אל העולם נדירות(למעשה יש אחת מוכרת כזו בעשור האחרון).
יתרונות:
אין צורך ב: "להמציא אות הגלגל", שילוח,אחסון,תשתית עסקית,תשתית מנהלתית.
חסרונות: כאמור, במקרה של הזדמנויות עסקיות לישראלים: תזמון, תזמון, תזמון.
רכישת ידע: לרוב בתעשייה הזו אנשים מצטרפים "לשכן" או "לחברים" ואין להם מדריך מנוסה ומיומן שיוכל להדריך אותם להצלחה שהם מייחלים לה.
לסיכום, הזדמנויות עסקיות עשויות להיות חמקמקות מפתות ומסוכנות כאחד.
זיהוי הזדמנויות עסקיות בזמן ומימושן היא מלאכת מחשבת.
כדאי לנתח היטב הזדמנות עסקית, כדי להבחין בין "הזדמנות עסקית אמיתית" לכזו ש"מתחפשת" להזדמנות עסקית ועשוייה להוביל לאכזבה, או גרוע מכך, פגיעה כלכלית.