חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיווק מוצרי ביטוח – אמנות האפשרי

מאת: אברהם אלוןשיווק01/04/20091145 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

א.      מדוע כל כך קשה ומסובך למכור ביטוח?

כלל ידוע הוא בעולם השיווק, שישנם מוצרים ששיווקם קשה לאין ערוך מאחרים. כל ילד יודע שקל יותר לשווק חופשה חלומית באנטליה או באיי ברמודה, מאשר למכור כפתורי מצוקה או מינוי לשח"ל. באותה מידה נעים יותר להחליף חוויות מהטיסה האחרונה מאשר לשמוע על התאוששותו של פלוני מניתוח מסובך.

 השוני נובע ממהותו של המוצר הנמכר. כלל ידוע במכירות אומר, שאחת השאלות הראשונות ששואל את עצמו הלקוח היא "מה מעוררים בי דבריו של המוכר? לאן הם לוקחים את מחשבותיי? איזה הרהורים עולים בראשי כתוצאה ממה שנאמר לי?".

 ככל שהנושא הוא אופטימי או שמח או מעורר מחשבות ודימויים בתחום הסיפוק וההנאה, גוברת נטייתו של הלקוח ללכת בעקבות המתווה שסולל בפניו איש המכירות. 'בסך הכול' אומר הקונה הפוטנציאלי בליבו, 'אשוטט לשעה קלה במקומות שבהם אני חולם להיות ואחר כך אשוב למציאות האפורה, אם יסתבר שהקניה היא מעל לאפשרויותיי או אינה אקטואלית בשלב זה של חיי.

 דומה הדבר למי שנכנס לסוכנות למכירת מכוניות יוקרה. ידוע לכול שמחירן נע סביב 200 עד 250 אלף שקל ומעלה. לא פעם ולא פעמיים נתקלים אנשי המכירות בסוכנויות הרכב הללו, באורחים מזדמנים שנראה בבירור שאינם בקטגוריה של האנשים היכולים להרשות לעצמם הוצאה בסדר גודל כזה. איש המכירות אינו יכול לסרב לבקשתו של המתעניין, שמא יחמיץ מכירה בגלל שיפוט מוטעה או טעות אופטית.

 לפיכך הוא טורח סביב המתעניין, מראה לו את כל פלאיה וחידושיה של מכונית היוקרה, מונה אחת לאחת את מעלותיה, ומגיע לרגע השיא בו מוצעת למתעניין נסיעת מבחן.

כאן מתיישב גיבורנו במכונית, מלטף את ההגה, מתבשם מריחם של הניילונים, סוקר בתאווה את לוח המחוונים המשוכלל והאירודינאמי, יוצא לסיבוב קל, משתוקק שמישהו מחבריו או ידידותיו יבחינו בו וחוזר לסוכנות למכירת הרכב.

מבחינתו – החלום גז, אבל היה כדאי.

 באותה עת, נקלע חברו של גיבורנו לפגישה עם סוכן ביטוח. לא בקלות ניאות להיפגש, כיוון שידע שהסוכן בא להטריד אותו בנושאים מציקים, מעיקים ולא אטרקטיביים. בכלל חש שהוא מתחרט על שברגע של חולשה הסכים לקיים את הפגישה.

גם בשיחת הטלפון המקדימה, בה סיפר סוכן הביטוח על מטרת הפגישה, הרגיש 'הקורבן' שלא בנוח למשמע החזות הקודרת של נושאי השיחה.

 לאורך כל הדרך לעבודה, חישב מיודענו בראשו סיבות אפשריות לביטול הפגישה, אל שיחת טלפון במכשיר הסלולארי הסיטה את מחשבותיו לכיוון אחר, וכך מצא עצמו נאלץ לקיים את הפגישה.

 דקה לפני בוא הסוכן, צלצל אליו חברו הטוב וסיפר לו על החוויה המרגשת של הנהיגה במכונית היוקרה. באותו רגע חש כמי שיורד מהר גבוה לעמק עצוב ומדכדך.

 הדפיקה בדלת בישרה על בואו של סוכן הביטוח. מיודענו קיבל את פניו בחמיצות פנים, כאילו אמר לו 'דבר מהר והסתלק!'.

הסוכן אמר כמה מילות נימוס והחל לדבר בהרחבה על חשיבותו של ביטוח הבריאות הנמכר על ידי חברות הביטוח. בדבריו סיפר על החולים בסרטן שאינם מקבלים את התרופות שאינן בסל, ושמחירן מרקיע שחקים. נתן דוגמאות של הלוקים בשבץ מוחי או בהתקף לב, ועל תהליך השיקום הארוך הממתין להם. רצה לספר על מקרים המוכרים לו אישית, אך הלקוח המיועד חש שסבלנותו פוקעת והחשק לשמוע עוד דברי נבואה שחורים – אזל.

'מה בדיוק אתה רוצה ממני עכשיו?' שאל בנימה של קוצר רוח.

'לשכנע אותך בחיוניותו של ביטוח הבריאות לך ולמשפחתך' השיב הסוכן, ביודעו שזמנו תם.

'או.קיי' השיב מיודענו, 'אז נקבע לפעם אחרת ונדבר. אל תתקשר אלי, אני כבר אתקשר אליך!'...

 ב.      איך בכל זאת אפשר למכור?

 אמנות המכירה בתחום מוצרי הביטוח, ובעיקר אלה הנוגעים לבריאותו, כושר עבודתו וחייו של הלקוח המיועד, מחייבת שילוב גבוה של יכולת הקשבה, רגישות, טקט, אמפתיה, כושר רטורי, הכרה מעמיקה של המוצר, ומינון נכון בין העלאת מפלס הדאגה מול הקניית בטחון ושלווה אצל מי שאולי יהיה לקוח.

 הדילמה העיקרית היא איך להביא לידיעת הלקוח הפוטנציאלי את התועלות שיפיק מקניית המוצר הביטוחי, ובאותה עת להודות בעובדה שמדובר במוצר שהתשלום בעבורו נגבה מיידית ואילו התגמול יינתן מתי שהוא בעתיד, אם וכאשר יארע המקרה שאותו נועד לכסות הביטוח שנקנה.

במילים אחרות, צריך להבהיר ללקוח שהוא קונה כאן הבטחה, או 'שטר לפירעון' של חברת הביטוח, המתחייבת שתמורת תשלומיו השוטפים (מה שקרוי 'פרמיות') תשלם לו בבוא העת סכומים בגובה הנקוב בפוליסת הביטוח.

כאן עולה תמיד האלמנט של התקווה, המשותפת לסוכן וללקוח,  שהמקרה – בעיקר ככל שהוא עלול להיות חמור יותר מבחינת המבוטח – לא יארע לעולם, או לפחות בעוד שנים רבות ככל האפשר.

מכאן גם הקושי הגדול: אם הסוכן והמבוטח שותפים לתקווה כי מקרה הביטוח לא יקרה, אז לשם מה צריך לעזאזל לקנות בכלל את הביטוח?!

 הניסיון מוכיח שאין מרשמים או תשובות פלא למצוקה הטבעית הזאת של סוכן הביטוח. עליו לדעת שהוא בתחום המוצרים הנראים על ידי לקוחותיו  וירטואליים, מאיימים, מפחידים, מעוררי התנגדות, מחייבים הקצאת כספים מיידית ללא קבלת תמורה ממשית, מעיקים על התקציב המשפחתי למרות שאינם נראים לה בסדר עדיפות גבוה.

 כמובן שלעולם לא יוכל הסוכן לתת ללקוח המיועד את התחושה של מי שנכנס לנהיגת מבחן ביגואר או במרצדס.

 מה עליו לעשות בפועל? איך אפשר למנף בעדינות את הדאגה הטבעית של כל לקוח מזדמן למניעי קנייה? הנכתב בהמשך נוגע בעיקר למוצרי ביטוח בתחום ביטוחי הבריאות, הסיעוד, החיים ואובדן כושר העבודה.

 להלן נביא כמה עצות מעשיות ו'כלי עבודה' שיוכלו לשמש את סוכני הביטוח במלאכה הקשה והמורכבת של שיווק המוצרים הללו שהם עוסקים בהם.

1.  כללים במהלך פגישת המכירה.

 *    נסו לקבל מידע מוקדם על הלקוח המיועד

*     התנהגו בטבעיות. אם תיראה לחוץ יעבור הלחץ גם ללקוח.

*     אל תרבו במלל מיותר. משפטים ספורים יספיקו לפני שתעבור לעיקר.

*     הציגו את הנושא בכנות. אל 'תעגלו' פינות. אי אפשר 'לברוח' מהרתיעה הטבעית של הלקוח.

*     ענו בקור רוח על שאלות קשות. הנושא רציני מכדי להתבדח או 'לפשט' אותו.

*    האזינו בדריכות רבה לדברי הלקוח. הוא משדר לכם את תהיותיו, ספקותיו ומצוקותיו.

*     גלו אמפתיה לדבריו ולמקרים שהוא מעלה מניסיונו או ממשפחתו.

*    התייחסו נקודתית לכל שאלה. מידע שאינו ברשותכם או אינכם בטוחים בו, הבטיחו ללקוח לחזור אליו עם תשובות.

*     טפלו בהתנגדויות ברכות ובטקט. לחץ מוגבר על הלקוח עלול להכשיל את המכירה. לעיתים נדרשת "הבשלה" של הנושא בתודעתו של הלקוח.

 

 

2. טכניקה להצגת "מוצר" ביטוחי

 

התכונה

(מה זה?)

משמעות התכונה

(מה זה עושה)?

היתרון ללקוח

(מה זה עושה לו)?

1.מחייב היכרות טובה עם המוצר,אופיו ותכונותיו

1. מחייב לדעת את משמעות התכונות והאופי כלפי הלקוח הספציפי.

1. מחייב לדעת את התועלות הספציפיות ללקוח ויכולת עריכת ניתוח עלות/תועלת.

2. מהווה את שלב "הגירוי" וה"עניין" בתהליך המכירה.

2. מהווה את שלב "המודעות" וה"צורך" בתהליך המכירה.

2. מהווה את שלב ה"הנעה" וה"שכנוע" בתהליך המכירה.

3. רצוי להקדיש כ- 20% מהזמן.

3. רצוי להקדיש כ- 25% מהזמן.

3. רצוי להקדיש כ- 55% מהזמן.

ג.       סיכום

 ניסינו לגעת בכמה נקודות בסוגיה המורכבת של מכירת מוצרי ביטוח. אין ספק שיש במלאכה זו שילוב של ידע, יכולת, כישורים, אישיות מתאימה, נחישות, והרבה אמונה במוצר ובחשיבותו.

 הקשיים, כאמור, אינם מעטים. עם זאת אני רואה בשיווק מוצרי ביטוח את אחת הפסגות באמנות המכירה ואת אחת ממערכות האתגרים היותר מעניינות  בעולם השיווק והמכירות.

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אברהם אלון

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב17/06/131651 צפיות
רוב המשפחות בארץ הן רב דוריות. למרות "הדבק החברתי" האופייני לישראל נוצר פער גדול, לעיתים לא ניתן לגישור, בין הדור המבוגר (סבים וסבתות) ובין הדור השלישי (נכדים ונינים). ההתקדמות הטכנולוגית המואצת, קצב החיים המטורף, המרדף אחר כסף, תהילה והישגים, מאפיינים את הדור הצעיר ומותירים את הקשישים הרחק מאחור. לעיתים יש תחושה כבדה של ניכור אמיתי, חרף האהבה והכבוד ההדדיים. האם העניין "אבוד"? מה ניתן לעשות בפועל? המאמר מתאר את סיבות התופעה ושורשיה ומציע פתרונות מעשיים רבים.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב15/08/101540 צפיות
אדם זקן, אלמן, אב לשלושה וסב לשבעה, יושב ומהרהר בחייו ובמצבו. עולים במוחו מחשבות אודות הקשר המשפחתי, תכיפות הביקורים, מהות ועומק היחסים הבין דוריים. חרף המסקנות העגומות יש שביב תקווה במחשבותיו.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב25/01/102312 צפיות
מחקרים עדכניים מערערים על המוסכמות המקובלות לגבי תפקודו של המוח המבוגר. מתרבים הסימנים שגם בגיל מתקדם אפשר לשמור על חדות המחשבה ולשמר את רוב היכולת השכלית, חרך העלייה בגיל. המאמר מספר על דוגמא אחת מרתקת בנושא חשוב זה.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב08/12/091366 צפיות
האם אדם מבוגר או קשיש יכול ללמוד כמו בימי נעוריו? האם יכולת החשיבה שלו או זיכרונו מאפשרים לו ללמוד? מה אומרים המחקרים החדשים בנושא? מדוע מסקנותיהם מפתיעות אפילו את חוקרי המוח?

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב28/11/091648 צפיות
מה גורם לו לאדם לשוב לעברו בתכיפות הולכת וגוברת, ככל שגילו מתקדם? איזה מין דיאלוג מנהל האדם עם גילו? מהן נקודות המבט השונות מאד של השניים? כולנו חובבי נוסטלגיה, בעת שהיא מובילה אותנו אל אחרועים מרגשים או חיוביים בחיינו הפרטיים או הלאומיים. במאמר - מבט אחר על הנושא.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב07/11/091258 צפיות
בישורת האחרונה של החיים נוטה האדם להתמקד בעברו. העתיד נראה לו קצר, בעייתי, קשה. המאמר קורא להפנות את הראש קדימה ו"להמציא" עתיד אליו כדאי לשאוף ולמענו כדאי לחיות.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב04/11/091672 צפיות
הררי מילים נכתבו על הזיקנה. דוד אבידן המנוח כתב: "אדם זקן - מה יש לו בחייו"? אכן, הזיקנה נתפסת כמאוסה, עלובה, מסכנה. אומרים שהצעירים שונאים את הזקנים כיוון שהם מראים להם איך ייראו פעם. ואילו הזקנים שונאים את הצעירים כיוון שהם מזכירים להם איך הם עצמם נראו פעם. האם אין מנוס מזיקנה כזו? היש דרך לחיות קשישות וזיקנה מאושרות? איך עושים את זה? על כך - במאמר.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222697 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213939 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/214092 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175522 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162716 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/163039 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162131 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica