במשך שנים רבות הורגלנו לחשוב שלנו, הצרכנים, אין ממש כוח והשפעה על חברות גדולות. גם כיום חברות רבות מערימות קשיים רבים על לקוחות שמבקשים להפסיק את שירותיהן ולעבור לחברה מתחרה. הקשיים הללו גורמים לצרכנים רבים להישאר בלית ברירה לקוחות של חברה שאינה עונה על צרכיהם, שמספקת להם שירות גרוע או שגובה מחירים מופקעים. עובדה זו אולי נכונה כשמדובר בחברות אחרות, אולם כשמדובר במעבר מחברת גז אחת לאחרת, כיום המציאות שונה לחלוטין.
בעבר שוק הגז בישראל היה ריכוזי מאוד וכלל רק ארבע חברות אספקת גז. מחירי הגז היו נתונים להתערבות מתמדת מצד הממשלה, לא היתה תחרות חופשית, והצרכנים היו למעשה כבולים לחברת הגז המקורית שלהם. במהלך שנות ה- 90 נכנסה לתוקפה רפורמה בשוק הגז בישראל, שיצרה מציאות חדשה לחלוטין.
במציאות חדשה זו פועלות 19 חברות אספקת גז שונות הפועלות בתחרות חופשית. במציאות זו המעבר בין חברת אספקת גז אחת לאחרת הוא פעולה פשוטה וכל לקוח יכול לעשות זאת בחינם. במציאות זו כל חברת גז היא שרודפת אחרי הצרכנים, והכוח העיקרי נמצא בידי צרכן הגז ולא בידי החברה.
הודות לרפורמה שחלה בשוק הגז המעבר מחברת אספקת גז אחת לאחרת הוא קל מתמיד ולא כרוך בתשלום קנס או דמי התנתקות למיניהם. כל שעליכם לעשות הוא להודיע לחברת הגז הנוכחית שברצונכם לעבור לחברת גז אחרת, וחברת הגז מחויבת על פי חוק להגיע אל ביתכם ולנתק אתכם ממערכת הגז תוך 15 ימים (אם אתם גרים בבניין מגורים משותף) או לפנות את מכלי הגז שלה תוך 10 ימים (אם אתם גרים בבית פרטי).
אם אתם גרים בבניין מגורים משותף, שבו חברת אספקת גז אחת מספקת את שירותי הגז לכל דיירי הבניין, נדרשת הסכמה של לפחות 51% מדיירי הבניין. אולם לדיירי בניין מגורים משותף יש כוח צרכני גדול יותר מאשר לצרכן בודד מול כל חברת גז, אותו הם יכולים לנצל לטובתם. כל חברת גז מעוניינת להגדיל את חוג לקוחותיה. וכל חברת גז יודעת שהרבה יותר קל לשמר לקוח קיים מאשר להשיג לקוח חדש. לכן כל חברת גז שלה תודיעו כי אתם מעוניינים לסיים עימה את ההתקשרות, תנסה לשמר אתכם כלקוחותיה ולהציע לכם הצעות משתלמות יותר.
צרכנים רבים יודעים כיצד לנצל בתבונה את כוחם בצרכני מול חברות הגז, כדי לקבל שירות טוב יותר במחירים משתלמים יותר. כאשר כל דיירי הבניין מתאגדים יחדיו ופונים לחברת גז, יש להם כוח רב יותר בניהול משא ומתן מולה. אם הם מגיעים כקבוצה של בנייני מגורים באותה שכונה כוחם גדל עוד יותר. אף חברת גז לא תרצה לאבד כמות כה גדולה של לקוחות משלמים. ומנגד, כל חברת גז תרצה לגייס לשורותיה קבוצה גדולה של לקוחות. מציאות זו מובילה למצב בו כל חברת גז נלחמת על כל לקוח, ובמיוחד על קבוצת לקוחות. במציאות שכזו כוחם העולה של הצרכנים הוא ברור מאליו.