בניית אתר ונוכחות ברשת האינטרנט היא חיונית עבור כל עסק באשר הוא, אולם אין בה אף בכדי להתחיל ולמצות את היתרונות שניתן להשיג באמצעות שימוש ברשת האינטרנט. קידום אתרים הוא שם כולל לכלל הפעילויות המבוצעות במטרה לקדם את האתר בתוצאות מנועי החיפוש, ובכך להגביר את החשיפה של האתר לגולשים. ישנן למעשה שתי שיטות קידום אתרים עיקריות - קידום אתרים על-ידי אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) וקידום אתרים על-ידי קמפיינים בתשלום על-פי מספר הכניסות לאתר (PPC).
קידום אתרים על-ידי אופטימיזציה למנועי חיפוש מתמקד במילות המפתח הרלוונטיות עבור האתר שאנו מעוניינים לקדם, והיא כוללת מגוון רחב של שיטות, המגבירות את הרלוונטיות של האתר שלנו בעיני הרובוטים של מנועי החיפוש עבור מילות החיפוש שהגדרנו. קידום אתרים בשיטה זו כולל כלים רבים, אשר הבולטים שבהם הם - קידום באמצעות תוכן, קידום באמצעות אתרי שותפים וקידום באמצעות אינדקסים. קידום אתרים באמצעות תוכן משמעותו יצירת תכנים מקצועיים, אשר מכילים את מילות החיפוש הרלוונטיות בתדירות גבוהה יחסית. קידום אתרים באמצעות אתרי שותפים הוא למעשה שיתוף פעולה בין מספר אתרים, במהלכו כל אתר מוסיף קישורים לאתרים האחרים באתר שלו וכך עולה מספר הקישורים הנכנסים לכל האתרים גם יחד. קידום אתרים באמצעות אינדקסים הוא קידום אתרים בדרך הבסיסית והישנה, שפירושה רישום האתר במספר גדול ככל האפשר של מדריכי אתרים תחת מילות החיפוש המבוקשות, ובכך הגדלה נוספת של מספר הקישורים הנכנסים.
קידום אתרים באמצעות תשלום ללחיצה (PPC) הוא למעשה יצירת קמפיין במנועי חיפוש, דוגמת גוגל, כך שכתובת האתר שלנו תופיע תחת הקישורים הממומנים כאשר הגולש יקליד את מילות החיפוש המבוקשות. קידום אתרים בשיטה זו הוא יעיל, מאחר והוא מבטיח כי נשלם רק עבור לקוחות שהגיעו לאתר בפועל. עם זאת, קמפיין שאינו ממוקד דיו עלול לגרור הוצאות כבדות. בעלי אתרים רבים, אשר אינם מכירים היטב את רזי קידום האתרים, מוצאים עצמם משקיעים זמן וכסף רב מבלי להשיג תוצאות משמעותיות, בשל חוסר הניסיון שלהם והעובדה שהם אינם מכירים מספיק את שיטות העבודה של מנועי החיפוש. מומחה קידום אתרים ידע כיצד ליצור את התמהיל המתאים ביותר לקידום האתר שלנו, הן באמצעות קמפיינים והן באמצעות אופטימיזציה, ולהביא לתנועת גולשים מקסימאלית בעלות מינימאלית.