איך לשכנע מבוטחים פוטנציאליים שכדאי להם לעשות ביטוח למקרה של אובדןכושר עבודה? הרי מבוטחים רבים סבורים, שלא בצדק, שאין טעם לשלם פרמיה נוספתבעבור תוספת של אובדן כושר עבודה. "הרי חברות הביטוח ממילא ימצאו דרך איךלא לשלם", הם טוענים בטון נעלב ומתמרמר.
כאן נכנס לתמונה סוכן הביטוח הממולח ועתיר הניסיון. סוכן הביטוח יסבירללקוח שלו, כי חברות הביטוח השונות מציעות מגוון של פוליסות ביטוח הכוללותאובדן כושר עבודה, וכל אחד יכול להתאים את הפוליסה על פי צרכיו.
"עדיף לך לבטח את עצמך מפני אובדן כושר עבודה ואחר כך להתמקח עם חברתהביטוח ואולי אפילו להגיע לבית משפט, מאשר כלל לא לעשות ביטוח אובדן כושרעבודה", יאמר הסוכן למבוטח.
ואכן, ביטוח אובדן כושר עבודה בנוי על תיאום ציפיות בין הלקוח לחברתהביטוח באמצעות הסוכן. העיקרון שעליו מתבסס סעיף אובדן כושר עבודה אינודווקא מתן פיצוי למבוטח בגין אובדן כושר עבודה. העיקרון צריך להיות החזרתכושר העבודה למבוטח כחלק מתהליך שיקומו, במקביל לתמיכה כספית לכל זמןשיידרש
במוצרי ביטוח עם כיסוי מתאים למקרה אובדן כושר עבודה,תממן חברת הביטוח למבוטח קורס להסבה מקצועית, במקרה שאין לו אפשרות להמשיךלעבוד במקצוע שלו או כשאין אפשרות לחזור למקום עבודתו האחרון. על חברתהביטוח לאפשר למבוטח הסבה מקצועית המתאימה להשכלתו, לניסיון ולידע המקצועישלו ולרמת ההכנסה שלה הורגל.
החברה תשלם למבוטח קצבה במהלך כל תקופת המעבר – מנקודת הזמן שבה איבד אתכושר עבודתו, תהליך ההחלמה, הקורס להסבה מקצועית, חיפוש ומציאת מקום עבודהחדש.
בכל התהליך הזה יש חשיבות רבה לסוכני ביטוח, שחלק מהשירות שהם מספקיםללקוח שלהם, הוא לנהל עבורם את המו"מ עם חברת הביטוח. בהנחה ששני הצדדיםמעוניינים להגיע לפשרה מהירה והוגנת, ההיכרות של סוכן הביטוח עם הנפשותהפועלות – המבוטח מצד אחד וחברת הביטוח מצד שני - תסייע להם להשיג אתהמטרה, שהיא כמובן, פיצוי הוגן על אובדן כושר עבודה.
המאמר נכתב על ידי צוות קידום בגוגל, הנותן שירותי הכנה לראיון עבודה