תרבות ארגונית היא אוסף של מנהגים ונורמות שעל פיהם נוהג הארגון, ועל פיהם מתנהלים קשרי העבודה בין הרבדים השונים בארגון. תרבות ארגונית היא מעין שפה וקודים התנהגותיים שמושפעת מערכים, ועקרונות שונים, שמוצאים את ביטויים בשגרת העבודה בארגון.
התרבות הארגונית היא בעצם אבני היסוד של כל ארגון וארגון ויש לה השלכות משמעותיות על אופן ביצוע המשימות והשגת היעדים של הארגון, תרבות ארגונית יוצרת אווירה כלשהי בארגון, לעתים כשהתרבות הארגונית שגויה ולא יעילה היא עלולה ליצור בארגון אווירה עכורה שתגרום ליעילות נמוכה בעבודה שתמנע את הצלחת הארגון
תרבות ארגונית בארגונים גדולים תהיה בד"כ חזקה יותר והנורמות הארגוניות יהיו מושרשות היטב בארגון ולכן לעובדים יהיה קשה יותר להסתגל לשינויים בנורמות ובדפוסים של התרבות הארגונית, ואילו בארגונים קטנים וגמישים התרבות הארגונית תהיה גמישה יותר ולעובדים יהיה קל יותר להסתגל לשינויים שחלים בתרבות הארגונית.
היום כאשר ארגונים וחברות מבינים ומודעים לעובדה שתרבות ארגונית נכונה תסייע ליעילות הארגון ותשפר את ביצועיו, הם לא מוותרים על שירות של ייעוץ עסקי ארגוני שמטרתו לבחון מהי ההתנהלות הארגונית מהי התרבות הארגונית, מה חסר בה מה שגוי בה ומה ניתן לשפר בה.
ייעוץ ארגוני יכול לסייע רבות לשם השתת תרבות ארגונית נכונה ויעילה כזו שתיצור הרגלי עבודה נכונים , יחסי עבודה נכונים,תקשורת ארגונית טובה, ועוד. כל אלו ייטיבו גם עם פועל הייצור וגם עם המנהל הבכיר ויאפשרו לארגון להגיע לרמת ביצועים טובה יותר וליישום טוב יותר של היעדים השונים.
איך ייעוץ עסקי מסייע לפיתוח תרבות ארגונית
עסק או ארגון שסובלים ממצבים של יעילות ארגונית נמוכה או של שחיקה גבוהה אצל העובדים יכולים לפנות ליועץ עסקי ארגוני שידע להתבונן וללמוד היטב מהם נורמות הארגון ודפוסי ההתנהגות בארגון והאם הם אכן מועילים לארגון, במקרה שהתרבות הארגונית שגויה או לוקה בחסר , מוטלת על היועץ העסקי משימה קשה וארוכה של פיתוח תרבות ארגונית חדשה שתהיה האופטימאלית עבור הארגון והטמעת התרבות הארגונית החדשה בקרב כל רובדי הארגון.
אז אם גם בארגון שלכם אתם חשים שהמבנה הארגוני אינו יעיל או שנורמות העבודה אינן יעילות או שיש ניכור בין הרבדים השונים בארגון , אל תתמהמהו ואל תטייחו אלא פשוט היעזרו בשירותי ייעוץ עסקי ארגוני שיתנו לכם מענה טוב לצרכים שלכם ופתרונות טובים לקשיים שלכם.