אבחון ליקויי למידה מסייע לאיתור קשייו של המאובחן וכן לגילוי דרכים שיוכלו לסייע לטיפול בקשיים. תהליך האבחון כולל איסוף מידע ורקע על הילד ולאחר מכן ביצוע אבחון ליקויי למידה. אבחון ליקויי למידה מאפשר גילוי של מוקדי הקושי של הילד וכן של מוקדי החוזק, זאת על ידי בדיקת תפקודי הבסיס, בדיקת תחומי הידע, מיומנויות הזכירה, יכולות הקשב והתפיסה. אבחון ליקויי למידה בוחן את הפרמטרים השונים בהשוואה לבני גילו של הילד ובסיומו ניתן להתאים דרכי טיפול בקשיים שאותרו.
קיימים סוגים שונים של אבחונים המיועדים לאיתור קשיים. אחד האבחונים הוא אבחון פסיכו דידקטי. אבחון פסיכודידקטי בודק את התחום הפסיכולוגי ואת התחום הדידקטי. במהלך אבחון פסיכודידקטי נבדקות השפעות רגשיות וקוגניטיביות על תהליכי הלמידה של הילד. בעזרת אבחון פסיכודידקטי ניתן לבדוק את הפוטנציאל האינטלקטואלי של הילד. אבחון פסיכו דידקטי בודק גם את מנת המשכל של הילד ותפקודו הרגשי, כך ניתן לבדוק האם קשייו של הילד בלמידה נובעים מליקוי למידה או מקושי רגשי. אבחון פסיכו דידקטי בוחן קשיים בתחומי למידה שונים וכן סיבות להופעתם. בעזרת אבחון פסיכודידקטי ניתן לאתר דרכים שונות שיוכלו לסייע לעקיפת הקשיים. לאחר אבחון פסיכו דידקטי ניתן להתאים למאובחן תוכנית טיפול.
סוג נוסף של אבחון הינו אבחון דידקטי המאפשר בדיקה של קשיים בתחומי למידה שונים. בעזרת אבחון דידקטי ניתן לאבחן גם בעיות רגשיות, קשיים בקשב, בהתארגנות, במיומנות זכירה וקשיים גרפו מוטוריים. אבחון דידקטי בוחן את מיומנויותיו של הילד בהשוואה לבני גילו ומסייע לא רק לאיתור הקשיים של הילד, אלא גם לאיתורן של נקודות החוזק שלו. פעמים רבות לאחר ביצוע אבחון דידקטי ואיתור קשיים שונים, ניתנות למאובחן התאמות למבחנים בכיתה או למבחני הבגרות.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.